Framtiden influerar oss?

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Justin Case

Inläggav Justin Case » 07 nov 2010 01:46

Johan Ågren skrev:Angånde experimentet så finns det en god chans att jag snarare såg den här bilden som jag själv letade reda på som innehöll alla delar i min association. Kan ha förstört experimentet genom att ha tittat på denna bild och att den dominerar över din.

Jag skulle kunna redan nu avslöja vilken bild jag tänkte på, ska jag göra det?

Lite svårt att utröna vad som sker om det dyker upp en bild så här som kommer imellan den tidpunkt när jag ska titta på bilden i experimentet. Det som talar för att jag kan ha förstört det var att jag tänkte "riddarborg med ägg på" innan jag av en slump råkade hitta ett fabergeägg med en borg under. Jag får se om jag uppdaterar mig innan jag tittar på din bild i morgon. Kan i så fall komma med ett alternativt svar vilket försämrar experimentet.

I så fall tror jag att det är bättre att vi gör ett helt nytt experiment från scratch istället.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 07 nov 2010 01:52

Johan Ågren skrev:
Zokrates skrev:Jag vet inte om du redan har nappat på någon bild, men jag kan lägga upp en bild jag gjorde nyss, den är ju omöjlig för dig att förutse.

Jag kan titta på den 12.30 om du ordnar med den möjligheten, så funderar jag nu på den och lägger upp en beskrivning/bild om en stund.

Usch, jag hatar tider, kan ändå inte passa dem, så om du lägger upp en beskrivning visar jag min bild efter det, tror att det räcker med att jag ger svaret efter, oavsett om det inte rör sig om ett dygn.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 07 nov 2010 01:57

Ser några ljusa prickar mot en mörkare bakgrund; ett hjul eller "ufo". Under kan en avtappningskran/majspipa vara monterad, så att de tillsammans bildar en maskin eller maskindel. Kan också vara en pipa som ligger på ett mörkt fat med en dekor där det framträder vita prickar. Vad som talar emot är att jag tror att varken UFO eller pipor är så värst långsökt  :)

Den här gången ska jag lämna det vid detta, och inte fördjupa mig på ett sådant sätt så att jag själv skapar förebilden. Inser att detta är ett problem. Hade inte detta problem när jag valde ett klockslag 5min i framtiden, var fokuserad och sedan tittade på bilderna.

Bild

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 07 nov 2010 01:59

Zokrates skrev:
Johan Ågren skrev:
Zokrates skrev:Jag vet inte om du redan har nappat på någon bild, men jag kan lägga upp en bild jag gjorde nyss, den är ju omöjlig för dig att förutse.

Jag kan titta på den 12.30 om du ordnar med den möjligheten, så funderar jag nu på den och lägger upp en beskrivning/bild om en stund.

Usch, jag hatar tider, kan ändå inte passa dem, så om du lägger upp en beskrivning visar jag min bild efter det, tror att det räcker med att jag ger svaret efter, oavsett om det inte rör sig om ett dygn.

OK, känns ändå som jag måste förfina detta då jag känner att det är för lång tid jag måste vänta och jag hinner skapa så starka förebilder som jag antar måste outsmarta de egentliga bilderna.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 07 nov 2010 02:00

Var den bilden riktad åt mig Johan, eller Justin?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 07 nov 2010 02:01

Zokrates skrev:Var den bilden riktad åt mig Johan, eller Justin?

Dig

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 07 nov 2010 02:04

Men om det är så att denna variant inte fungerar, och det är ren slump, så borde jag (även om andra bara ser random bilder) väl ändå hävda att bilderna är ganska hyfsade, och på något sätt efterrationalisera?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 07 nov 2010 02:06

Johan Ågren skrev:

Dig

Den översta cirkeln stämmer väl med formen, prickarna, nja ögonen på figurerna, hela bilden är å andra sidan bara skapad med punkter.
Bild

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 07 nov 2010 02:12

Rutmönstret på din majspipa, jag hade det faktiskt på huvudet till vänster ovanför, men tog bort det under processens gång. :cry:

Tefat är inte en helt fel tanke heller, jag döpte bilden till skyheart, när jag gjorde den...

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 07 nov 2010 02:15

Justin Case skrev:
Johan Ågren skrev:Angånde experimentet så finns det en god chans att jag snarare såg den här bilden som jag själv letade reda på som innehöll alla delar i min association. Kan ha förstört experimentet genom att ha tittat på denna bild och att den dominerar över din.

Jag skulle kunna redan nu avslöja vilken bild jag tänkte på, ska jag göra det?

Lite svårt att utröna vad som sker om det dyker upp en bild så här som kommer imellan den tidpunkt när jag ska titta på bilden i experimentet. Det som talar för att jag kan ha förstört det var att jag tänkte "riddarborg med ägg på" innan jag av en slump råkade hitta ett fabergeägg med en borg under. Jag får se om jag uppdaterar mig innan jag tittar på din bild i morgon. Kan i så fall komma med ett alternativt svar vilket försämrar experimentet.

I så fall tror jag att det är bättre att vi gör ett helt nytt experiment från scratch istället.

Om vi gör det så omintetgör vi kanske experimentet. Problemet är att du kan se om det redan är omintetgjort, det kan inte jag. Det här med den specifika tidpunkten känns spontant inte så viktigt när den inträffar, då den är lika förutbestäm hela tiden. Men jag har ju inte heller levt till i morgon när jag ser mig själv titta på bilden, så jag har ju inte sett den än och kan således inte veta hur den ser ut. Men jag ser egentligen ingen anledning varför inte händelsens tidpunkt inte ska kunna ändras. Genom att jag även tittar på bilden nogrant idag så kan jag skicka signaler tillbaka när jag först snappade upp associationerna. Hur noga jag således studerar bilden är avgörande för hur starka signaler som går tillbaka till när jag gjorde bild/beskrivning.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 07 nov 2010 02:19

Zokrates skrev:
Johan Ågren skrev:

Dig

Den översta cirkeln stämmer väl med formen, prickarna, nja ögonen på figurerna, hela bilden är å andra sidan bara skapad med punkter.
Bild

Svår bild, inga tydliga symboler. Ser det som en miss. Det första som dök upp i mina tankar var lysande vita prickar mot en svart bakgund, sedan tillkom cirkelformade rörelser och sist en pipform som jag sedan såg refflor på och antog det var en majspipa.

Justin Case

Inläggav Justin Case » 07 nov 2010 04:22

Detta är den bild jag valt som Johan Ågren ska kunna se här klockan 12.00 söndagen den 7 november 2010

...Och här var det tänkt att jag skulle lägga upp en bild helt enkelt, utan några krumbukter.

Men nu tvingas jag till lite krumbukter, för det uppstod ett litet problem när jag skulle leta upp bilden jag hade valt. Så här var det. För att välja bild valde jag först att tänka på ett föremål på måfå. Efter en del prövande bestämde jag mig för "tennisracket". För att få fram en bild på en tennisracket bildgooglade jag "tennisracket", och så valde jag en av tennisracketarna på den träffsida som kom upp.

Problemet är att jag nu inte kommer ihåg exakt vilken tennisracket jag valde, men det var definitivt en tennisracket från någon av de två översta raderna på googleträffsidan, och bilden föreställde enbart en tennisracket, ingen boll, inga fartränder, inget annat. Skaftet pekade rakt nedåt eller snett nedåt. Jag tror det var bild nummer fyra på andra raden, men är inte helt säker. Det var i så fall den här:

Bild

Googla "tennisracket" och klicka på "Images" längst till vänster, så får du se hela träffsidan jag valde från. Ett ytterligare problem är att bilderna kanske kommer i en lite annan ordning när man googlar nu än när jag googlade första gången. Ber om ursäkt för min klantighet! Se vidare nedan.

Johan Ågren skrev:
Justin Case skrev:
Johan Ågren skrev:Vi kan utföra ett experiment som går ut på att jag ska få en bild presenterad för mig här på sidan. Jag behöver då få någon som bekräftar att de kommer att lägga upp en bild (så att det verkligen inträffa i framtiden, annars så har jag inget att utgå ifrån). Jag presenterar då en ritning och beskrivning, och efter jag gjort detta så lägger personen upp bilden, men jag väntar med att titta på den till den tidpunkt vi bestämt. Kan någon således förbereda en bild som jag kan titta på i morgon kl 12.00. Ni behöver inte vänta med att lägga upp bilden till dess, utan det räcker med att den finns tillgänglig för mig att titta på kl 12.00 så att framtiden är förutbestämd med säkerhet. Någon?

Låt oss göra det experimentet! Jag har nu valt en bild som jag kommer att lägga upp här senast klockan 12.00 i morgon. Jag kommer att inleda det inlägget med orden "Detta är den bild jag valt som Johan Ågren ska kunna se här klockan 12.00 söndagen den 7 november 2010".

Jag har sett vad det är ända sedan jag ställde frågan om experimentet. Har inte ändrat grundtemat. Jag tittar på bilden i morgon klockan 12.00. Jag kan dock redan nu beskriva och lägga upp en bild. Det som talar för är att jag inte kan hitta några andra medvetna associationer i vardagen just nu som pekar i denna riktning.

Först så fick jag antydningar om en äggkartong där man skurit ut en av facken (som man gjorde när man pysslade som barn). Äggformen finns också där (men kan vara ett associationsled på fel spår) ser någon form av "spikmatta" som ägget står på. Ägget känns skört i förhållande till underdelen. Något Fabergeliknande med ett ägg som har ett vasst underrede, kanske? Riddarborg som bär upp ägget? Hårt och vasst är det undertill i alla fall. Lite Taj Mahal med sin kupol. Kul jag hittade en bild med ett ägg på en borg. Skulle det var den bilden du valt så kommer väl ingen att tro på experimentet :)

Bild

Bild

Dina bilder och en del av dina beskrivningar med ord uppvisar slående samstämmigheter med "min bild". De känns nästan skrämmande stora. Det finns dock även en hel del olikheter eller till synes olikheter. Ett problem är dock som sagt att jag inte är helt säker på vilken racket jag valde, och att man kanske kan säga att den bild jag hade framför mig när jag valde bild inte enbart var bilden på den racket jag valde utan alla de racketar med mera som googleträffsidan utgjordes av, och att du kanske därför hade svårt att avgöra vilken av alla dessa bilder som ska definieras som "den bild Justin Case tänker på", men att du ändå kände på dig att det var någon av dem, eller kanske en kombination av dem, eller kanske allt som fanns på googleträffsidan, typ.

Kupolen på din Taj Mahal ihop med den avsmalnande del som finns ovanför den och som avslutas med ett kors högst upp liknar till sina konturer onekligen en tennisracket, om än vänd åt ett helt annat håll än den tennisracket jag valde. Din Taj Mahal innehåller dock flera smådetaljer som inte för tankarna till en tennisracket, något som talar för att nyss nämnda likhet är ett sammanträffande. Du pratar om en spikmatta med ett skört ägg på, det går inte ihop med att jag valde endast en tennisracket. Men: på rad tre i googlingsresultatet jag utgick från syntes (och kanske fortfarande syns) en gul tennisboll liggande på en tennisracket:

Bild

Det var som sagt inte denna bild jag valde, och jag har bara ett vagt minne av att ha sett den när jag valde racket, men den finns på rad tre på googleträffsidan, så jag torde ha sett den åtminstone i ögonvrån* när jag valde racket. Jag var ute efter en racket utan några attiraljer omkring sig, så jag sovrade snabbt bort ovanstående bild från kandidaterna och minns den därför inte så tydligt, men dock vagt. Bollen kan man tänka på som ett ägg, antar jag. Strängarna i racketen som bollen ligger på kan man tänka på som en sorts "spikmatta" åt bollen (om bollen vore sentient och känslig vore strängarna kanske obehagligt vassa i dess tycke, särskilt om man tänker sig att en proffsspelare slår en så hård serve han kan), och en tennisboll är förvisso "mjuk" jämfört med mycket annat (t.ex. jämfört med racketens hårda delar, dock kanske inte jämfört med strängarna. Eller? Är normalhårt spända tennisracketsträngar hårdare än en normalhård tennisboll?).

Bland de tennisracketar (på googleträffsidan) jag inte valde fanns även denna:

Bild

Även denna bild fanns i mitt periferseende, men inte heller den tänkte jag på innan eller när jag valde, vad jag minns. Till vänster om racketen ser vi tre vassa fartränder eller vad det är - därav kanske din spikmatta - och till höger om racketen finns en gul boll vars nästan omedelbara bakgrund är vit, så att äggets inre färger gult och vitt tillmötesgås. Dock ligger ju inte den bollen på någon spikmatta eller något annat vasst i den bilden, vilket talar emot att fartränderna på vänster sida skulle ha något med det vassa/spikmattan att göra. Denna bild jag pratar om nu kom upp som nummer ett när jag gjorde den googling som fick mig att bestämma mig. När man nu googlar på "tennisracket", kommer den inte upp som nummer ett. Dessutom vet jag att jag inte valde just den bilden. Men jag såg den nog i ögonvrån* medan jag valde bild. Genom att den var den första träffen som kom upp, såg jag den rimligen först av alla bilder på träffsidan, och det kanske fick dig att tänka att det kanske var den jag avsåg när jag tänkte på "tennisracket" - eftersom jag redan hade bestämt mig för det generella föremålet "tennisracket" när jag googlade "tennisracket" och eftersom det är naturligt att spontant favorisera den första träffen, allt annat lika.

Man kan även notera att alla tennisracketar inklusive den tennisracket jag valde har ungefär samma ovala form som ett ägg om man tänker bort skaftet.

De tycks mig att vi alltså har ett antal saker som tillsammans talar för att du antingen har någon "övernaturlig" förmåga, eller att du har rejäl tur, eller att du har hackat min dator. ;-)

Sedan finns det förstås saker som talar emot. Och det är de många detaljer i dina bilder som inte fanns med i den bild jag valde. Men jag minns som sagt inte exakt vilken racket jag valde, och därför kanske din "övernaturliga" förmåga tolkade hela googlingsträffsidan som "den bild Justin Case valde". Den visar bilder på ett stort antal racketar, och nästan varje racket syns i sin helhet med skaft och allt; de många och smala skaften kan tänkas ha fått dig att tänka på spikspetsar, därav spikmattan. Resten av varje racket skulle då kanske vara spikhuvuden, och googlingsträffsidan spikmattan som dessa spikhuvuden sitter fastlimmade på. Det mjuka ägget på denna tänkta spikmatta skulle då kunna tänkas vara jag, mitt ägg, med min mjuka hjärna som inte kommer ihåg vilken racket jag valde. ;-) Eller som sagt kanske ägget syftar på den gula tennisbollen på racketen på rad två (du associerade kanske till ett ägg som steks i en stekpanna?). Ett ägg har en gula, och tennisbollen är gul. Ett ägg har även en vita, och bakgrunden bakom tennisbollen är visserligen blå men runt det blåa är det ju massor av vitt.

Det du ritat överst på din bild nummer två liknar i viss mån en tennisracket, men det horisontella strecket längst ned på den "racketen" förtar den känslan lite, skaftet är för kort och smalnar av för flackt för att se ut som ett tennisracketskaft. Och det som kommer längre ned på samma bild tycks inte ha något alls med någon tennisracket att göra.

Slutligen kan nämnas att det faktiskt ligger en spikmatta ca en meter ifrån mig, både nu och när jag valde bild. Den fanns tveklöst i mitt periferseende när jag valde bild, dock tänkte jag inte alls på den. Spikmattor var ju i och för sig förra årets julklapp, så det är väl inte så ovanligt att folk har en liggande hemma. Det ligger inget ägg eller liknande på den, men väl andra grejor, närmaste bestämt kartonger, dock inte just äggkartonger. Men kartongerna kanske förklarar din känsla av "äggkartong", då de tillhör mig, ett ägg. Som vi ser finns det många detaljer som talar för att det är något skumt i görningen här. Möjligen talar det där med spikmattan för att du inte hackat min dator, då min webbkamera inte någon gång under experimentet varit riktad så att den kunnat snappa upp spikmattan.

Om vi leker med tanken att du faktiskt blev påverkad av framtiden eller har någon annan form av "övernaturlig" fjärrseendeförmåga, kan jag tänka mig att min obeslutsamhet beträffande vilken bild jag skulle välja gjorde att du snappade upp allehanda synintryck jag hade vid tidpunkten, så att du "fick med" både t.ex. den gula tennisbollen på tennisracketen på googelträffsidan, den vita bakgrunden till alla tennisracketarna (du kanske undermedvetet tänkte: "rund gula med vitt omkring, aha, ett ägg" (eller, som sagt: "aha, Justin Case, ett ägg!") och min spikmatta med kartonger på, saker som alla tre fanns inom mitt periferseende i det ögonblick då jag "valde bild", och så blev din slutsats en blandning av alltsammans, som utmynnade i en känsla av "något i stil med ett ägg på en spikmatta men att det finns flera tänkbara varianter".

En annan tanke som slår mig är:
Är det möjligt för dig som har kontrollen över filosofiforum att helt lagligt ta reda på vad folk surfar vidare till från filosofiforum, och vad de gör där, t.ex. om en filosofiforumanvändare från att vara på en filosofiforumsida inloggad i filosofiforum öppnar en ny flik i sin webbläsare där han/hon börjar googla? Jag har läst att Google självt fungerar på det sättet som standard och helt lagligt. Gör filosofiforum också det, eller kan du få det att göra det? Det skulle förklara en hel del.

*) De här bilderna som jag tror att jag såg i ögonvrån när jag valde bild blev jag inte medveten om förrän efter att du postat dina beskrivningar, men jag antar att de gick in i mitt undermedvetna.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 07 nov 2010 05:36

Justin,

Nej jag kan inte göra det du beskriver. Framförallt så hoppas jag på att du har förtroende att se att jag gör detta i all välvilja främst för min egen skull för att utröna den värld jag lever i. Ja rörigt var det, och jag kan mycket väl ha tolkat in de olika aspekter du nämner. Du har ju faktiskt nu inte visat mig en bild utan flera, och detta är den information jag nu skickat tillbaka till mig själv. Jag har dessutom skickat tillbaka informationen om din spikmatta ETC. Du utgår ifrån att jag tolkat in informationen oberoende av bilderna. Ser det som halvlyckat. Tennisracketens form är ju aningen äggformad. Det spetsiga under är kanske handtaget. Bollen kan också vara "ägget" som ligger på tennisracketet. Bilden jag ritat liknar onekligen ett tennisracket. Men det är ju långt ifrån Gregs exempel.

Den utskurna äggkartongen och änden på handtaget, men fel antal sidor.

Bild

Bild

Det ska tilläggas att jag gjorde 5 tester till ikväll med RWsidan, med ett sämre resultat än tidigare. Det bästa var när jag beskrev en badrumsvåg som en bälg i nederkant som kan pressas samman, och där den roterande mätskivan var placerad gjorde jag en centrumpinne med en pil som visade rörelsen runt.

Användarvisningsbild
freddemalte

Inläggav freddemalte » 07 nov 2010 11:31

Johan Ågren skrev:Faktum är att jag starkt överväger att saga att jag vet att det är så. Har gjort följande experiment enligt en strategi utvecklad av Greg Kolodziejzyk:

Du har en uppsättning bilder som du aldrig sett förut, antingen som klickbara länkar på internet, eller om någon annan förberett dessa bilder för dig. Du fokuserar sedan på ett klockslag i framtiden och har bestämt att du ska titta på en bild. Nu försöker du att rita av denna bild och beskriva den. När du gjort detta väntar du på att framtiden ska komma ikapp dig och just vid det klockslag du bestämde så visar du bilden för dig själv. Här är autentiska exempel på hur detta kan se ut: http://www.remote-viewing.com/outtakes/index.html Dessa exempel är bättre än de jag lyckats med, men utifrån det jag lyckats med så kan jag gå i god för att dessa är autentiska. [...]
Hej Johan!
Finns det någon tidssymmetri i dina experiment? Vad jag menar är om motsvarande experiment faller väl ut om du jobbar mot dåtiden istället för framtiden?

Eller "drunknar" de "signalerna" i ditt vanliga minnessystem?

Förövrigt - hur långt in i framtiden har du möjlighet att göra dessa förutsägelser?

Huruvida det du förmedlar ligger i linje med en "helt revolutionerande" syn på tiden eller beror på andra (för oss svårbegripliga) fenomen i världen låter jag vara osagt, men en modell för detta skulle ju då kunna vara att den eternalistiska tidsmodellen är den som gäller och att allt vi refererar till som världen (förutom vår upplevelser av den) är en enda stor (oändlig eller inte) stel, rigid struktur med på/i/med vilken vi far igenom (tiden) med våra upplevelser (medvetandet) och att det är just vårt "igenomfarande" som gör att vi få en upplevelse av att världen rör sig, förändrar sig, är dynamisk etc. När vi rör oss i denna struktur har vi (du, jag, JC och alla andra) olika stor utbredning på "rälsen" (olika långa tågsett). Men vi befinner oss på exakt samma ställe / linje men på olika ställen (som tåg som åker bredvid varandra på en oändligt stor bangård). En förklaring till att du då skulle kunna erfara framtiden "tidigare" än jag och JC skulle då kunna vara att ditt "tåglok" har lite längre detektionssystem så det liksom hinner "skanna av" det som komma skall lite tidigare än vi.  

Jag ska försöka rita en bild i Maya, Bryce eller Photoshop för att visualisera vad jag menar - ty dessa textmassor har en förmåga att bli så gruvligt missuppfattade att de framstår som årmiljonernas flummigaste texter . . .

Det närmaste i liknelse jag just nu kan komma på är att tänka sig världen som en gigantisk LP-skiva där allas våra upplevelser motsvarar nålen på skivan (vi får förutsätta att alla får plats på samma spår), men att det som detekteras på spåret bli aningen olika boende på vart man har sin nål. Kanske är din nål, Johan, lite före våra andras nålar, kanske är det till och med så att du ligger så nära spåret bredvid att du hinner känna av vad som komma skall . . .

Jo, jag vet - dålig liknelse, men vad ska man göra?

Nu ger jag mig inte i på sådant som; "vem har gjort skivan?" etc. ty det är väl en annan tråd?

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 07 nov 2010 11:59

freddemalte skrev:
Johan Ågren skrev:Faktum är att jag starkt överväger att saga att jag vet att det är så. Har gjort följande experiment enligt en strategi utvecklad av Greg Kolodziejzyk:

Du har en uppsättning bilder som du aldrig sett förut, antingen som klickbara länkar på internet, eller om någon annan förberett dessa bilder för dig. Du fokuserar sedan på ett klockslag i framtiden och har bestämt att du ska titta på en bild. Nu försöker du att rita av denna bild och beskriva den. När du gjort detta väntar du på att framtiden ska komma ikapp dig och just vid det klockslag du bestämde så visar du bilden för dig själv. Här är autentiska exempel på hur detta kan se ut: http://www.remote-viewing.com/outtakes/index.html Dessa exempel är bättre än de jag lyckats med, men utifrån det jag lyckats med så kan jag gå i god för att dessa är autentiska. [...]
Hej Johan!
Finns det någon tidssymmetri i dina experiment? Vad jag menar är om motsvarande experiment faller väl ut om du jobbar mot dåtiden istället för framtiden?

Eller "drunknar" de "signalerna" i ditt vanliga minnessystem?

Förövrigt - hur långt in i framtiden har du möjlighet att göra dessa förutsägelser?

Vänligen

Fredrik

Hur skulle eperimentet se ut om man gjorde det mot dåtiden? Att jag tänker mig en tidpunkt bakåt när jag kommer att... Nej jag ser inte hur det skulle se ut. Försök ge ett exempel.

Sedan vet jag inte tidsperspektiven. Jag har ju inte gjort så många försök och främst provat ca 5min. Zokrates och Justins bilder var längre.

Intressant kuriosa i sammanhanget är att medan jag försökte se Zokrates bild kände ett spetsigt tryck i pannan som jag inte kännt på samma sätt sedan jag mediterade som intensivast för över 10 år sedan. Jag kunde då gå omkring hela dagarna med en skruvande pirrande känsla innanför pannan. Liknande som man kan känna ett pirr i magen eller hjärtat. Det känns som om det kittlas men att man klirar på det som kittlas i samma takt så det inte känns obehagligt utan snarare skönt. Om det hänger samman så är det i så fall detta tillstånd som jag ska fokusera på och sedan visualisera bilderna.

Återgå till "Naturvetenskap"