Du utgår ifrån att jag tolkat in informationen oberoende av bilderna.
Nej, det tror jag inte. Vad menar du? Det du skriver här kan tolkas på flera sätt, precisera!
Vad jag menar är att du inte enbart presenterade en bild, utan du presenterade flera bilder och började analysera. Jag fick således tillgång till ett omfattande koncept, och det är den informationen som jag hade att tillgå, och inte enbart bilden på ett enskilt tennisracket. Du gjorde ett upplägg som att experimentet var avklarat bara för att jag hade lagt upp en bild och du hade valt en bild. Nu kan jag ha blivit influerad av spikmattor, ägg och olika typer av bilder på tennisracketar. Experimentet har således läckt ut och studsat fram och tillbaka över tiden. Endast om analysen sker i tysthet hos alla deltagare så förblir bilden "ren" (om jag inte läser av tankarna förstås :) )
Jag kan säga att detta kom tungt över mig nästan som en tvångstanke igår efter jag frågat om någon kunde delta i experimentet, innan du erbjöd dig. Jag kunde inte slå de första bilderna ur huvudet. Det är förståligt med tanke på att experimentet fått en ganska stor tyngd i och med att du skrivit mycket och jag tänkt mycket på det idag.
Detta är inte dåligt tycker jag, utan vi kan vara något på spåret hur vi skapar vår verklighet.
Man kan testa med experiment där ingen feedback och analys ges, då borde resultatet bli "renare". Det betyder också att jag själv inte ska titta på bilderna och analysera, utan enbart titta på bilderna utan att jämföra med RWresultatet. Endast så tror jag att det går att få ett så direkt resultat som möjligt. Tror dock att det kan bli svagare till att börja med då själva analysen och växelverkan ger mer tyngd, om än mer diffust.
Med "mer tyngd" menar jag att det finns ett helt koncept med information att fånga in. Det är lättare och går inte att missa, men det innebär samtidigt att man får en växelverkan och att formen läcker ut över gränserna, det blir inte lika distinkt. Det som är distinkt är däremot svårare att se då man måste gå rakt på det och varsebli och förstärka det. Man riskerar dock att tappa bort det specifika i bruset av alla annan information. Det är här koncentrationen och urskiljningsförmågan kommer in, så man kan använda ett snipergevär snarare än granater (hur jag nu kunde bli så krigisk plötsligt).