Världens undergång? Skämt, eller inte?

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Är den här historien knasig?

Ja
9
75%
Nej
3
25%

Antal röster: 12

Användarvisningsbild
sarituss
Kontakt:

Världens undergång? Skämt, eller inte?

Inläggav sarituss » 21 jan 2006 22:03

Här kommer en liten tankeställare som min kära kusin kom på idag... :wink:

:idea:
Har du någonsin tänkt på att allt man gör, till och med att slänga din pappersnäsduk i soptunnan, påverkar framtiden?
Framtiden som den ser ut att bli nu är inte precis ljus, men det kunde vara värre.

Jag menar, undrar du aldrig vad som skulle hänt om du INTE hade slängt pappersnäsduken?
Vem vet, den kanske skulle hamnat någon annanstans och kanske göra en råtta sjuk. Därefter skulle råttan springa in i ett hus med ett eller kanske två lyckligt ovetande barn som snabbt skulle insjukna i någon dittills okänd sjukdom, som sedan skulle sprida sig och bli till den värsta epidemin i vår historia!
Den skulle sprida sig vidare till resten av världen där den skulle ta kål på allt i sin väg, möjligtvis bortsett från alla irriterande björndjur (en liten, irriterande insekt eller nåt sånt som till och med kan överleva vakuum). Den skulle dock inte ta kål på några få människor som hade någon konstig vävnad eller blodtyp (i alla fall nåt medicinskt) som gjorde så att de inte kunde smittas.
Av en ren tillfällighet skulle dessa få personer vara följande: Usama Bin Ladin, Ariel Sharon, Saddam Husein, George W. Bush och en okänd mimare.
De hade först tänkt att slå sig ihop och ta över världen tillsammans, men det var ju inte lönt längre, så de började kriga med varann istället.

Mimaren åkte såklart först, eftersom det enda försvar han hade var en bunker av luft och luftmissiler.
Under tiden som allt den okände mimaren hade byggt upp, det vill äga ingenting, brann så skulle de återstående fortsätta att kriga.
På andra plats skulle Ariel Sharon dö, eftersom allt han nånsin lyckats åstadkomma inte kan komma i närheten av allt lidande som de andra åsamkat världen.
Sen skulle Saddam Hussein åka dit, eftersom George och Usama ville ha den sista striden för sig själva.
Vem av dem som skulle kola av först vet jag inte, dels eftersom jag skulle vara död då och dels för att precis när de fyrat av alla sina atombomber på en gång mot varandra, så skulle nåt konstigt hända.
(inte vet jag vad, eftersom det är konstigt att hela världen eller ens björndjuren finns. Du vet de där små, irriterande djuren som kunde överleva vakuum.)

Denna konstiga händelse skulle medföra att alla bomberna skulle ändra riktning på samma gång och kollidera med varann precis över Franska Rivieran!

*NOOOOO!!!*

Det ingen vet är att precis under sanden så fanns det en spricka ner till jordens inre. Explosionen från bomberna skulle riktas raka vägen ner i sprickan och ner till jordens kärna. Den visar sig vara gjord av plutonium och olja, vilket får mig att undra varför lyckats leva över huvud taget!

Nåväl, tillbaka till framtiden!
Så fort tryckvågen nådde kärnan skulle hela jorden explodera, vilket självklart skulle medföra både Georges och Usamas bortgångar.

*Thank God!*

Nu skulle det saknas en planet i vårt solsystem, men låt oss se det från den ljusa sidan!
Nu har vi ett nytt, vackert asteroidbälte precis utanför Venus!
Men… Å andra sidan… Vi skulle inte kunna se det, eftersom din pappersnäsduk hade dödat hela mänskligheten!
Men lugn, jag lägger inte HELA skulden på dig.
Slumpen eller Ödet hade också nånting med det hela att göra. Jag har dock aldrig riktigt gillat någon av dem…

Jag vill bara att du ska veta detta: Jordens undergång är fullständigt, totalt oundviklig, och vi kan bara hoppas att du håller din stads gator tomma och papperskorgar fulla så kanske vi slipper den ett liiitet tag till!

Tack för mig! Hare bra!

Av: Olivia den Udda :shock:
Man är ensam i världen...
Det finns ingen absolut lösning, bara tillfälliga.
Vissa stannar i ensamheten och vissa söker sig ut till gemenskapen.

Användarvisningsbild
Olivituss
Kontakt:

Inläggav Olivituss » 21 jan 2006 23:04

Jag KROSSAR!!! 8)
Gissa om jag är STOLT över att mina tankar hamnat på den här sidan! :D
Jag tackar min kusin genom att rösta på "Ja"! \:D/
Man behöver inte vara djup för att vara intelligent...

anduin

Inläggav anduin » 23 jan 2006 04:13

Mjo, fast det är väl snarare en självklarhet än en tankeställare (mina tankar blev i alla fall inte speciellt ställda). Allting vi gör formar framtiden, tillsammans med slumpen, så man kan väl faktiskt säga att allting händer av en anledning. Och jo, jorden kommer gå under nån gång, om inte när solen blir en röd jätte och bränner hela skiten kommer nog en kometjävel (kanske i morgon, eller om en minut) och träffar oss mitt i planeten (både bildligt och bokstavligen talat :)).

Användarvisningsbild
Olivituss
Kontakt:

Inläggav Olivituss » 27 jan 2006 18:09

Jo, det du säger låter vettigt! :) Jag tänkte först på att det skulle bli så, men solen kommer inte börja växa på några miljoner år ännu och en komet... Jag vet inte. Då skulle den troligtvis redan vara upptäck. Eller kanske inte... :?
Hursom helst skulle den behöva färdas i några miljoner år innan den kom till jorden hela vägen från Oorts kometmoln! 8)
Jag är inte helt oroad ännu... :)
Och om en komet vågar sig hit... hehe, då ska den få se på allvar! :twisted:
...Öh, allvarlig feghet... Jag skulle nog svimma av rädsla... :roll:

(vad snackar jag om?? :shock: )

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Att gå över ån efter vatten

Inläggav FIG » 21 apr 2006 20:40

mycke du säga är rätt, att påväka allat,
me jag tycke att dra hella den historen är som att gå över ån efter vatten...
eller är det som man ska göra?
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Olivituss
Kontakt:

Inläggav Olivituss » 25 apr 2006 15:38

Jag vet nog inte om hela historien var särskillt seriös. Visst, jorden kommer att gå under en dag, men hur och när vet jag inte. Det skulle kunna hända imorgon om vi träffades av en stor komet eller dyl, men det kan också hända om flera miljoner år för att planeten slukas av solen. Jag vet inte varför jag skrev det här. Mest bara som en rolig grej tror jag.
Huvudsaken med inlägget är i alla fall att visa att jorden är ömtålig. Vi kan inte behandla den hur som helst.
Jag vet att det var ett onödigt sätt att säga det på, men allt här är så seriöst att jag bara fick lust att vara lite knäpp för en gångs skull... :wink:

Återgå till "Naturvetenskap"