Är det möjligt att i dagsläget sända iväg en bemannad farkost till Mars? (vi får väl utgå ifrån att rymdresenärerna återvänder till Jorden levande).
Vari ligger svårigheterna i dagsläget?
-Tekniskt omöjligt?
-Ekonomisk/politisk omöjligt?
-Teknisk/mänskligt omöjligt (vi människor klarar inte av en sådan färd)?
När tror ni människan kommer ta sina första steg på Mars?
Första människan på Mars, när?
Moderator: Moderatorgruppen
jo det har jag faktis ganska bra kol,
om jag inte ta hellt fell så är det.
Ekonomisk/politisk omöjligt?
det skulle konsta en himmla masse med pengar, även för USA, om en sån resa skulle vara mölig så måste länderna samarbeta.
Teknisk/mänskligt omöjligt
Går, men det kvrävs mycket fårn alla då, som ska vara med,
tänk dig själv att vara instängd i en rymdskrepp, i 6 månade dit, och sen lika länger tillbacka.
Tekniskt omöjligt?
Det ennda problmet är mat. och vatten,
det som man måste göra då är att bygga up ett ekosytem i minetyr.
Då vi vill det, och är vilgar att samarbeta. inte för, tro inte att något land i dagsläge skulle kunna geomföra något sånt ensam.
om jag inte ta hellt fell så är det.
Ekonomisk/politisk omöjligt?
det skulle konsta en himmla masse med pengar, även för USA, om en sån resa skulle vara mölig så måste länderna samarbeta.
Teknisk/mänskligt omöjligt
Går, men det kvrävs mycket fårn alla då, som ska vara med,
tänk dig själv att vara instängd i en rymdskrepp, i 6 månade dit, och sen lika länger tillbacka.
Tekniskt omöjligt?
Det ennda problmet är mat. och vatten,
det som man måste göra då är att bygga up ett ekosytem i minetyr.
Då vi vill det, och är vilgar att samarbeta. inte för, tro inte att något land i dagsläge skulle kunna geomföra något sånt ensam.
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
Jo det är väl möjligt att det kan gå då, 2020 men går det nu? Vad är det som gör att man ska vänta till 2020?
FIG säger att det enda problemet är mat och vatten, mat torde man väl kunna lösa men vatten? Går det rent teknisk idag?
Kan tänka mig att landningen blir ett problem som man inte kan lösa idag, eller? Gravitationen är ju större än på månen. Skulle det räcka med bränsle. Kanske skulle ha en liten landningsmodul?
Skulle det gå tekniskt idag är det bara en politisk fråga, men så långt har vi väl ändå inte kommit?
FIG säger att det enda problemet är mat och vatten, mat torde man väl kunna lösa men vatten? Går det rent teknisk idag?
Kan tänka mig att landningen blir ett problem som man inte kan lösa idag, eller? Gravitationen är ju större än på månen. Skulle det räcka med bränsle. Kanske skulle ha en liten landningsmodul?
Skulle det gå tekniskt idag är det bara en politisk fråga, men så långt har vi väl ändå inte kommit?
Att börja med det skulle vara lättade att ladda, efter som march har en afofär, och då kan man avända falskärma...
till skilnaden fårn månen.
"Kanske skulle ha en liten landningsmodul?"
jo det kommer vi att behöver,
för den delen rymdskeppet skulle nog inte kuna starta fårn jorden, möligsvis fårn månen,
men hälst, fårn rymden,
Kallekula skrev:Jo det är väl möjligt att det kan gå då, 2020 men går det nu? Vad är det som gör att man ska vänta till 2020?
Jag tänker mig att det tar tid att förbereda ett rymdprojekt, att man inte bara kan ta en gammal kärra och styra kosan mot mars. Problemet är väl därför bara att man inte har ägnat denna tid, och det kan kanske ses som ett politiskt/ekonomiskt/intresse-problem.
strombom skrev:De är ju i rymdstatinen 6 månader i taget...
Jo stämer bra, men det som du inte kommerihåg är att där så är rymdtaonen söter än ett rymdkskepp. och det påvärka natulivs bestäingen.