Vad är mest rent, kranvatten eller regnvatten? Eller möjligen simbasängsvatten?
PLUR.
Vatten!
Moderator: Moderatorgruppen
Vatten!
Race for peace
Re: Vatten!
Isse skrev:Vad är mest rent, kranvatten eller regnvatten? Eller möjligen simbasängsvatten?
PLUR.
Kranvatten. Fast vad menar du med rent?
A
Algotezza aka Algotezza
Kranvatten såklart!
Om du tänker på saken så står simbassängsvatten länge och massor av olika människor plaskar omkring i det, vars bakteriefloror blandas och frodas. För att inte nämna all smuts de drar med sig. Och regnvatten drar med sig en massa föroreningar på väg ned så det är inte heller särskilt rent.
Om du tänker på saken så står simbassängsvatten länge och massor av olika människor plaskar omkring i det, vars bakteriefloror blandas och frodas. För att inte nämna all smuts de drar med sig. Och regnvatten drar med sig en massa föroreningar på väg ned så det är inte heller särskilt rent.
Quod nihil illi deerat ad regnadum praeter regnum...
- Avantgardet
Tja asså. Jag har för mig jag läst nånstans att det finns typ alger och mossor och sånt som fungerar som reningsverk i naturen. Skulle man kunna ha sånt hemma som renar vattnet åt en?
Iof kanske frågan var lite fummligt ställd. Rent kan ju tolkas kemiskt som enbart vatten. Men det var inte riktigt det jag tänkte på. Drickvänligt kanske kan vara en mer adekvat formulering.
PLUR.
Iof kanske frågan var lite fummligt ställd. Rent kan ju tolkas kemiskt som enbart vatten. Men det var inte riktigt det jag tänkte på. Drickvänligt kanske kan vara en mer adekvat formulering.
PLUR.
Race for peace
amy skrev:Det kan inte vara nån skillnad mellan att dricka bensin eller vatten för att båda är ju gjorda av atomer. Ettor och nollor i olika kombinationer. Maneter är läskiga. Jag önskar att jag var en manet.
Gud är en kosmisk variant av den portugisiske örlogsmannen (ett kollektiv av blötdjur)...
Vi är maneter som drömmer att vi är människor...
Manetens drömmar är vår vakenhet. I djupsömnen inser vi vår rätta natur av blötdjuriskhet. Flyr till vår mänskodrömmen: "vaknar"...
A
Algotezza aka Algotezza
-
PseydonymHär
Isse skrev:Tja asså. Jag har för mig jag läst nånstans att det finns typ alger och mossor och sånt som fungerar som reningsverk i naturen. Skulle man kunna ha sånt hemma som renar vattnet åt en?
PLUR.
Då är bassängvatten inte att tänka på då isf!
Alger och mossor kan man ha men då måste hela lägenheten vara full av alger och mossor om de ska hinna rena dricksvattnet. Så det är bättre att bara dricka kranvattnet om du vill få plats med möbler och sånt
Det finns emmellertid maskiner som kondenserar vattnet i luften (luftfuktigheten) till vanligt dricksvatten så regnvatten går lätt att dricka. Då jag var i USA så såldes detta vatten på flaskor till och med.
Du ställer många intressanta frågor här på forumet. Kul med en frisk fläkt