2012

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Tatjana

Re: oj,, lyckas jag sakäma up dig

Inläggav Tatjana » 03 maj 2006 03:16

FIG skrev:så är bara krig och död ett pris får att få fred

Kom i håg, detta är bara min tiori om hella saken

Jag tror att du har blandat ihop mig med ngn annan insändarskribent men jag tänkte iaf fråga vad du menar med detta?
För mig låter det som att: Ju mer vi skadar varandra desto närmre kommer vi ett paradis?
Att målet med vår resa är ondska och inte kärlek.
Hur tror du att detta skall fullbordas? I egenskap av att människorna slutar kriga och börjar föra fred, eller är det ett gudomligt ingripande som kommer att ske? Är det då en gud som uppskattat alla tider av ondska och förfall för att krigen har lett till fred? Eller talar du om en "domens dag" och ett krig på den dagen?

Mvh Tanja
Innan ni går: För till från knappen från till till från. Tänk på miljön....

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Jag måste nog förklara mig lite

Inläggav FIG » 03 maj 2006 06:54

Värka som om jag har förvirat det endel för er.

jag tro inte att det finns någon "gud" inget som är allstmäktig,
men jag är säker på att det finns något som är störe än oss
som kan påväka oss. som vi gör.

Ju mer vi skadar varandra desto närmre kommer vi ett paradis?

så tro jag inte. men jag tro att något strot kommer att hända. och det behöver inte nödvändigsvis vara till vår fördel för oss som lever nu, men kanse för dom i framtiden.
Jag vill adlrig har krig. men i detta fall så ensåg jag att det var ett bra exepel.

Att målet med vår resa är ondska och inte kärlek.

nje då inte så.
men för att upnå mer kälek, mm.
så måste man nog även upleva det mostaten till det.
för att förstå hur man sak kunna upnå "evig kälek"

Jag tycke att "alla ni" tro att vägen till evigheten är rak och enkel att gå
utan onska och död.
en så är inte livet, öpnaer era sinen. så kommer ni att se att här finns det bara "onska". våra väg har alldirg variti rak.

Nu hoppas jag att jag har svarat på någon fårga hos dig
Hör du, du borde kanse inte ta alla orden bokstavlit :)
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Benjie

Inläggav Benjie » 07 maj 2006 21:22

Tractatus skrev:Om vi ska tala om det Gudomliga som kommer in i bilden, är det mkt enkelt. Bara att härleda den mest fundamentala frågar, nämligen, Hur har universum uppståt. Inget ur inget? Så kan man dividera i en oändlighet - fruktlöst-

Därför måste det ur ett logiskt perspektiv finnas något intelligens bakom universum. Finns inget som kan skapas utan orsak och verkan. Samtidigt kan man, exempelvis människan, inte skapa något mer komplext än människan själv (komplext i ordets breda bemärkelse) Något måste vara vår "upphovsman".

Finns inget som tyder på att det inte finns någon intelligens/gudomlighet bakom unversum, däremot mkt som tyder på att det måste finnas, enbart det faktumet är i sig tämligen slagkraftigt..

Jag kan inte se att det finns den minsta intelligenta orsak till att hitta på att GUDs URkraft är Ursak=orsak till Naturens urkrafter, då Naturens alla krafter i sig själva verkar vara fullt tillräckliga för att formulera livet i form av bananer apelsiner maskar fåglar insekter osv..?

Ps Kan heller inte se att logiken är något verkningsfullt verktyg för att förklara en dialektikens livets utveckling ens ett grand Ds

BENJIE

SOL

Jisses.....

Inläggav SOL » 09 maj 2006 14:27

Long time no see... filosofiforum....

Fy bubblan vad ni har dravlat skit här inne.... my God...

MAYA kalendern är inte 5 tusen år gammal!!! Den har pågått sedan INNAN universum skapades (enligt våra vetenskapliga undersökningar av Universums ålder)... sug på den ni... den är 16,4 miljarder år gammal...

Den förklara uppkomsten av ALLT!!!

Det är en medvetande kalender som någonstans kring slutet 2011 och kanske så sent som 2012 kommer att fullbordas. Jag har läst dec 2011 och att det är en venuspassage 2012 efter fullbordan.

Dess nio undervärldar...dessa kugghjul kommer ALLA fullborda sitt första varv då.

Maya kalendern talar om SKAPELSENS fullbordan.... slutet av början.

Nån skrev att universum skapades av inget.... universum skapades av allt ur en enda singularitet... gudscelldelning... allahs första hjärtslag. Vad sker vid ett hjärt slag? DUNK DUNK... BIG BANG...

Vi närmar oss det andra slaget som skall pumpa kärleken ut i våra ådror... så chansen hovnarr är inte lika med =noll... det kommer en morgondag med kärleksfulla människor...långt bortom mattematik och logik...

Just nu lever vi enligt maya kalendern i ett år...där ett globalt (faktiskt intergalaktiskt) Kristusmedvetande kommer att sprida sig bland människorna.

Jag är smittad....

Och det ploppar upp fler överallt....

Det bor en Messiah's i ALLA....

HInduer och buddister...skruvar på sig och tar in informationen... upplysta i Indien har anammat Mayakalendern och säger att folk måste nå upplysning innan dess fullbordan.

Armageddon, Ragnarök, Apokalypsen... ja Babylons fall...det genomlider vi nu... men ni sitter böjda över era datorer och ser inte?

Hur människan dras mot två olika poler i sin TOTALA patetiska förvirring och inre schitzofrena kamp för att transformera sig själva till en hel varelse. De flesta dukar under av sina egna existentiella lögner... därav Illusionen som Stardancer snackade om (du är rätt på det...energin..vågen)...Maya

De kommande två åren...där säger mayakalendern att vi har Undergångsscenarion att skåda.... vem vet... dateringar är ju som de är när de färdats så länge.... men det som skrev precis i början om vintergatans ekvator samband emd solen etc.... det lät jävligt intressant... det har jag inte hört tidigare faktiskt....

Hur allvarligt allt slutar...beror på hur väl Kärlekskrigarna kommer att lyckas bygga broar mellan sina djupt sjunkna bröder och systrar. Det beror på er helt enkelt....

Mayakalendern skänker hopp till de som kämpar.... om hur ett nytt Eden skall resa sig ur spirorna... vackrare än någonsin förr... och i en helt annan tappning. Nya möjligheter osv osv...

Det är dags för människan att anträda det stora äventyret.... lämna vår barndom och missdåd bakom oss. Våga bli en del av den Kärlek som skapelsen är....

Visst Mayakalendern den kommer att fortsätta.... men eftersom ingen kunde föreställa sig vad som komma skulle kunde man inte fortsätta den längre... den kommer komma in i en helt ny fas...

Vilken Underbar gåva LIVET är...om man har kraft och mod att leva det...

kramar på er.... hörs om ett par månader igen.... *ler*

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 09 maj 2006 15:33

fanstaisk SOL :)
du har väkiken slagit Huvet på speiken,,
vet själv inte hur man kunde göra det bäter,

har vid något tillfäler läst det som stog inna,
och det har inte varit någon stöer kunksap om mayakulturen och deras sätt att leva,,

för att upnå fulboda och förstå så måste vi först varkna,
varkan up ur denna värd

Tatjana

Re: Jisses.....

Inläggav Tatjana » 15 maj 2006 04:29

SOL skrev:Vi närmar oss det andra slaget som skall pumpa kärleken ut i våra ådror... så chansen hovnarr är inte lika med =noll... det kommer en morgondag med kärleksfulla människor...långt bortom mattematik och logik...

Hur kommer det sig att alla människor skall bli kärleksfulla, om man bortser från dig och de människor som haft turen att lära känna Maya så håller faktiskt människor på att gå från ont till värre.
Kommer alla människor att vakna upp "det speciellt utsatta datum du förespråkar" och vara kärleksfulla rent av? Så att allt vad vi har gjort nu och fram tills dess bara är en enda hoper av misstag, hur skall vi kunna lära oss av vårt livslånga misstag?

Det bor en Messiah's i ALLA....

En Messias? Det är alltså ngn som måste dö för våra synder? Så vi måste alla dö?

HInduer och buddister...skruvar på sig och tar in informationen... upplysta i Indien har anammat Mayakalendern och säger att folk måste nå upplysning innan dess fullbordan.

Måste? Ett kärleksbudskap som bygger på ett måste?

Armageddon, Ragnarök, Apokalypsen... ja Babylons fall...det genomlider vi nu... men ni sitter böjda över era datorer och ser inte?

Vad skall vi se, hur yttrar sig Maya i världen? Slår profetiorna in utanför mitt fönster? Jag skulle gärna vilja höra om de profetior som har slagit in i forna tider innnan jag kan lita på de kommande.
Och så skulle jag gärna vilja läsa om de profetior som komma skall.
Vart kan jag göra det?

mvh Tanja
Innan ni går: För till från knappen från till till från. Tänk på miljön....

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 15 maj 2006 07:35

några får är redan nu på rätt väg,
men tyvär inte alla...
men jag tro att när tiden är kommer så komme vi att får med dom andra också,

hur skall vi kunna lära oss av vårt livslånga misstag?

tycke du att vi lär oss på våra mistag? vi lever men lär inget
allt får får är motaliga för det störe som vi måste förså
att kunna lära av historeings minstag.

det är det jag säger att vi i västvärden har gått allt för fort, vi har missat allt.
medan HInduer och buddister... ta tid och har tid,
och inte det som är avgörade,
det är <b>Dom vill förstå</B> det störer.

mayaprofetiorn , den kan man nog säket läsa om i böker,
men det är "helt fell sät"

för att förstå är mayaprofetiorn så sak du söka svaren i dig och andra, som vill försår

mayaprofetiorn finns inte, vi är den.
och vi måste lärra oss det,

<b>Det finns så mycket som vi måste lära oss inna vi förstå denna värd</B>

Katana

Re: 2012

Inläggav Katana » 15 jul 2006 23:44

Raderat

rock 'n roll angel

Inläggav rock 'n roll angel » 24 jul 2006 10:35

Intressant info angående Maya-datumet från ett webforum som handlar om dansken Martinus, författaren till det tredje testamentet:

"The 2012 date marks the end of a Mayan "long cycle" = 5125 years.

The 2012 end-date was defined by the Thompson Projection. Thompson's projection used a day-by-day count to cross -reference the Mayan to the European calendar rather than a count of years. This bypassed the problem of year names in the Gregorian system.

Using astronomical events recorded both by Mayan and European astronomers, and historical events whose dates were recorded both by Spaniards and civilizations using the Mayan calendar, scholars have sought to correlate the Mayan and Gregorian calendars. According to the most widely accepted correlation (the Goodman-Martinez-Thompson Correlation) the current Mayan epoch began on Wednesday 11 August 3113 bce (Gregorian)."

Gruppen bakom upptäckten av 2012 datumet heter alltså "Goodman-Martinez-Thompson"!

Visst får det oss att tänka på "den gode mannen" Martinus Thomsen..

Som alltså också är född 11:e Augusti, samma datum som startar den nuvarande Maya epoken startade!

http://www.avf.dxn.nu

Rudolf Steiner förutspådde att den nya världsläraren skullle komma från Danmark, jag tror han hade rätt..

jojoba

Inläggav jojoba » 11 okt 2006 15:27

Vi verkar vara mitt i ett paradigmskifte där internet utgör en viktig faktor.

Akryon

Re: 2012

Inläggav Akryon » 23 maj 2007 13:51

J R Auk skrev:Vad händer då eller vad hände om någon visste. Vad skulle vi vilja hända?
:)

världen blir värre och värre dessutom så bygger man allt högre byggnader, mer homosexualitet, man tänker för fritt typ, om ni fattar XD
mera bråk osv, det blir dåligare helt enkelt...XD

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 23 maj 2007 15:22

Förhoppningsvis har vi en global regering och länderna har blivit till distrikt i vänlig konkurens med varandra. Alla religioner kommer att gå samman i en "Church of the gobal standard diety", som Jasper Fford beskrivt i ett antal av sina böcker. Vi kommer ha utrotat fattigdomen samt ett antal nu till synes obotliga sjukdomar. Det finns nästan ingen arbetslöshet, levnadsstandarden är förhållandevis jämn och en global utbildningsstandard har fastställts. Då kommer vi slutligen vända blickarna mot ovan och brgr oss ut dit.
Förhoppningsvis.
Quod nihil illi deerat ad regnadum praeter regnum...

Återgå till "Religion och andlighet"