I världens största muslimska land, Indonesien, går det bra. Men visst, det finns ett par fundamentalistiska stater där regimen inte tillåter avfall.
tack då fick ja svar
[quote]Ja Lundan, är det inte exakt detta som Jesus menade med splittring från blodsbanden? Vi söker oss till bra kompisar istället - och de kan bo var som helst och alls inte vara släkt med oss.
Det är ett oerhört kraftigt brott för människor på Jesus tid, att komma på kant med blodsbanden och söka sin nästa utanför denna gemenskap.
Om du är bekant med Goethe så kallar han det "Wahlverwandschaft" dvs val-släktskap.
oki ? Men du missförstog mig lite, d int så att jag har splittrats från min familj och sökt mig till bra vänner iställe lol nej, nej jag sa att jag har tur , jag har bra vänner, familj osv. Jag tillhör den Saliga Skaran, "Saliga är ni som inte kommer på fall för min skull". Men såklart att man har tagit emot skit som sagt och splittrats från vissa men dom har aldrig varit värda men anyway. Jag har tur med tid och plats. Kan dock inte säga detsamma om människor som har erfarit Jesus och har hängt i kretsar som ogillar kristna/man får inte vara kristen. Etc en del ateister eller muslimska fundamentalister, osv eller what ever, såklart de skapar splittring :shock:, Han samlar ihop sina får, han kallar ut fåren ur världen, såklart de kan skapa splittring. D väl splittringar inom de mesta, finns väl några miljoner eldar redan på jorden.