Apropå energi

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

emkiza
Kontakt:

Apropå energi

Inläggav emkiza » 08 jan 2005 21:15

Jag sitter och funderar på en liten sak som jag inte var säker på i vilken kategori jag skulle lägga. Men eftersom det var en andlig fundering från början så är jag väl här :wink:
Om man säger att allt är energi, t ex att kroppen har en energi som vi kan kalla själen. Och energi är konstant; ändrar bara form. "There is no death only a change of worlds" fast jag skulle vilja säga bara ett skifte av tillstånd istället. Men om allt är energi och energin är konstant betyder det att allt är konstant då?? Fast på olika nivåer? Är jag oklar nu? :?

//Eva :roll:

deepdiver

Inläggav deepdiver » 08 jan 2005 22:59

Du bär svaret i sanningen innom dig. Sök med hjälp av empati och bejakande.

Ta väl hand om dig och ge dig själv kärlek Eva. /Dykaren
Kunskap kommer innifrån med yttre stimulans!

Användarvisningsbild
spectra

Inläggav spectra » 29 jan 2005 00:43

Visst "själen", hur den nu är funtad, är ju i en aspekt energi som allt annat. Men konstant, det kan man diskutera, eftersom den har en omgivning som allt annat som existerar. Därför, sett logiskt, bör energimängden i själen kunna både öka och minska genom olika situationers moment, vilket även inbegriper att den kan transformeras upp eller ned, d v s degenereras eller evolveras.

Därför att, energin försvinner inte men kan nämligen läcka ifrån den till omgivningen. Eller också kan mer energi, från omgivningen, också ackumuleras i den. Och det är där som många österländska tekniker kommer i Ljuset...att ackumulera energi så att en transformation kan komma istånd som höjer frekvensen i den. Där nya funktioner börjar fungera som man kallar det "tredje ögat", "astralvandringar", "telepati" o dyl.

Det är denna väg eller vision som jag själv önskar eftersträva. Men det fodrar självkontroll i frid. Och en vän uttalade en gång till mig de underbara momenten i denna strävan för energi ackumulation såhär:

Feel light - Act light - Be light - Give light - Think light - Move light - Believe light

Och det går bäst om man öppnar sitt hjärta för världen och oss själva.

Kramar...

Användarvisningsbild
AlLvEtArEn

Inläggav AlLvEtArEn » 28 feb 2005 14:09

Jag förstår vad du menar precis, Gud äro El-ström! :shock:

Återgå till "Religion och andlighet"