Tråden - behovet av gudar

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

tjabbe

Inläggav tjabbe » 04 nov 2006 13:41

offe skrev:På riktigt? Vad är det? Kristendomens på riktigt, vetenskapens på riktigt, marxismens på riktigt eller islams på riktigt? Det finns lika många sanningar om verkligheten som det finns människor. Det funkar bra tills vi träffar dem som tycker annorlunda.

Jag har i alla fall den åsikten att det finns en sanning, inte att sanningen är relativ!

Ok jag vet att det är svårt att bevisa, men min absoluta känsla, intuition är i alla fall den.

Jag blir ju inte lessen om andra inte tycker som jag, men jag har faktiskt  försökt kolla väldigt många "sanningar" och kunnat sortera ut vad jag tar till mig.

Ok jag kan ju inte bevisa något, det kan ju inte den heller som påstår som du, antar jag, eller har jag fel?

Det vi kallar GUD, finns, oavsett vad människorna tror i dagsläget, men allt eftersom utvecklingen går frammåt, kommer jordmänniskorna, mer och mer att förstå detta "obegripliga".

Känner absolut att det är fel för mig att anse att guds fenomenet är ett hjärnspöke, ett mänskligt påhitt!

Någon/något är verkligen enormt mycket större, mäktigare, energifyllt, kärleksfullt, absolut, viket vi kallar GUD.

Svårt detta, men intuitionen är ett hjälpmedel. Man kan ju också be till försynen, om hjälp att få en levande intuitionsförmåga, och GUD svarar ju på bön, på något sätt!  :wink:

Tjabbe
JAG - "jag" kommer att leva om än min kropp löses upp i sina bestånds delar ...

Återgå till "Religion och andlighet"