En som går och funderar

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 08 dec 2008 14:54

Gud är en patetisk farbror. Han skapade oss och gav oss fri vilja. Sen myser han där uppe och skrattar gott när vi gör bort oss. Han är psykopat och sadist. Ingen normal människa, och ingen riktig gud, med normal moraluppfattning kan vara så skadeglad såsom han är det.

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 18:44

Häda inte Gud! Gud är god!!!!!! Så är det!!!

LuDDish

Inläggav LuDDish » 08 dec 2008 19:06

BLASPHEME!!! BLASPHEME!!!

GOD WILLS IT!

DEUS VULT!

GOD WILLS IT!

Jag kommer att tänka på diskussionen om tidsmaskin under "Naturvetenskap". Det behövs ju inte, att diskutera saker med Markus är ju som en tidsresa i sig. Hans filosofiska läggning skiljer sig inte speciellt mycket från en hängiven korsriddare!

Markus, lite frågor;
Vad tycker du om saracener?
är det rätt att döda otrogna för en god sak?
Borde vi återta Jerusalem från de otrogna?
Vad gör vi åt alla kättare i samhället, bränner vi dem på klassiskt manér eller är det enklare att bara arkebusera dessa?
Sapere aude!

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 19:27

Jag har inget emot folk pga av deras etnicitet,jag har emot vissa människors beteenden som skadar folk och de själva. Och nej jag tycker inte att vi ska återerövra Jerusalem,från"de otrogna" vem är jag att avgöra vem som är otrogen när de gäller religion,däremot hoppas jag att alla blir kristna,de är en fri vilja och jag är emot arkebusering och man dödar ingen för en godsak,de är aldrig gott att döda och jag vill inte döda nån,enbart i självförsvar för att skydda andra och mig själv i en farlig situation,men jag vill inte döda nån

Minded

Inläggav Minded » 09 dec 2008 10:22

Stort steg mellan tanke och handling?

Användarvisningsbild
Doe

Inläggav Doe » 09 dec 2008 15:36

Min godhet är det eviga svepskälet för all ondska jag tillåter mig att utsätta andra för, och tvärtom.

Alltså skulle det aldrig falla mig in att acceptera godhet och ondska som förklaring för någonting öht.
det man zaknar hoz traziga tangententer är inte verzaler, dubbelve och ezz. men zemikolon, ååh dezza uteblivna zemikolon min odödliga zjäl måzte ztå till zvarz för...

Återgå till "Religion och andlighet"