Allkärlek - en ödesfråga för mänskor i hela världen..

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

tjabbe

Bra med Allkärlek.. Svar till Theo Logical

Inläggav tjabbe » 27 nov 2006 23:30

Theo Logical skrev:
tjabbe skrev:..Älska Din nästa som Dig själv, är en del av ett tal som borde påverka oss alla, men hur hanterar vi denna uppmaning?

Sköt Dig själv och skit i andra, verkar ingen ha sagt för att förbättra kommunikation i samhället, men dessvärre tillämpas denna devis av många.

Hur ser konsekvenserna ut i samhället, om man tillämpar dessa visa ord undras?

Tjabbe

Hej Tjabbe!
Jag kan se att konsekvenserna av att "Älska Din nästa som Dig själv", är enbart av godo. Den snedvridna egoismen (= den som roffar åt sig på bekostnad av andra) få ge vika och generositet blir det ledande motivet bakom handlingar.

Snedvridenheten kommer att inkarneras rätt, men det tar säkert många generationer innan mänskligheten förstår att just detta är lösningen på allas önskan om FRED PÅ JORDEN.

Tjabbe
JAG - "jag" kommer att leva om än min kropp löses upp i sina bestånds delar ...

Katana

Inläggav Katana » 28 nov 2006 00:10

Hur förverkligar man det ?

tjabbe

svar till Katina me Hjärtat!

Inläggav tjabbe » 28 nov 2006 18:04

Katana skrev:Hur förverkligar man det ?

Antar att MAN inte kan förverkliga, men det finns en längtan hos vårt JAG, mitt och Ditt jag, att älska fram fred på jorden.

Kärleken är ju lika stor som GUD är stor, och eftersom GUD "ligger bakom" eller är upphovet till Kosmos, finns denna längtan överallt.

Visst är detta konstigt om man tänker med sin hjärna, men Ditt och Mitt Hjärta kan känna att det verkligen förhåller sig så. Alla barn (tror jag) hoppas på fred över jordens alla folk, barnen upprepar ju sina erfarenheter, och de är ju "nyss inkarnerade" så deras känsla är sanningen som närmast.

Hemligheten med målet, är att vi kommer att leva många generationer, och att vi kommer att öva på detta med att praktisera Allkärlek, och på det sättet göra krigen omöjliga.

Medverka till allkärlek är svaret på Din fråga, tror jag.

TJabbe :smt049
JAG - "jag" kommer att leva om än min kropp löses upp i sina bestånds delar ...

Återgå till "Religion och andlighet"