Vad menas med att vara Kristen?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 08 dec 2008 18:53

Faktumet är att jag äcklas av sådana typer som dej, bokstavstrogna nollor. Du är själv sexuellt frustrerad och sprider nu hatstämning; kan inte jag så får ingen annan heller. Behåll din skitproblematik för dej själv och låt andra vara lyckliga. Varför förstöra för andra?

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 18:57

På vilket sätt sprider jag hat stämmning,vad är du för en människa som har rätt att döma andra på det sättet,och vad menar du med får inte jag så får ingen annan heller,vad är du för en människa? Jag vill inte att sjuka saker sker,jag är en godhjärtad människa

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 18:58

På vilket sätt sprider jag hat stämmning,vad är du för en människa som har rätt att döma andra på det sättet,och vad menar du med får inte jag så får ingen annan heller,vad är du för en människa? Jag vill inte att sjuka saker sker,jag är en godhjärtad människa,inte förstör jag för andra människor,på vilekt sätt menar du att jag förstör för andra? Tror de du som har bekymmer!

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 08 dec 2008 19:15

Du är en godhjärtad människa?
Du är fan ta mej en jävla nolla och inte ett uns godhet finns hos dej. Du vill ju pracka på folk din idiotlära och alla som inte håller med dej döms till evig förbannelse. Ta din bibel och stoppa upp i häcken grabben.

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 19:19

Jaså du? Vad är detta för paj kastning,när har jag sagt att folk får evig förbannelse för att de ej tycker som jag?Du har fördomar hör jag,och du bör inte uttrycka dig så om bibeln,eller om mig,jag tycker vi bör sluta upp med denna argretion och försonas ,de jag skrivit har varit för omtanke om mänskligheten och jag tror att du håller med mig,du använder vulgära uttryck ,men du menar nog inte så mycket med det ,du har uppfostrats på de viset ,att använda sådana uttryck,rakt på sak? Ett tips är att du granskar vad jag skriver och inte fantiserar ihop egna föreställningar vad jag skrivit,utan utgå ifrån verkligheten och de jag verkligen skrev

jugodala

Inläggav jugodala » 08 dec 2008 19:24

Kom igen vad är det för attityd, det är ett vänskapligt forum, låt oss behålla det så.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 08 dec 2008 19:25

Har jag uppfostrats till att uttrycka mej vulgärt menar du?
Jag har några akademiska betyg till skillnad mot dej som förmodligen bara har grundskola och kan uttrycka mej på flera sätt.
Du själv verkar enkelspårig och kan bara rabbla upp bibeln. Kom inte här och stila vasker.

LuDDish

Inläggav LuDDish » 08 dec 2008 19:26

Vakta din tunga suchanother, du vill väl inte hamla i skärselden?

AND I WILL STRIKE UPON THEE WITH GREAT VENGEANCE!

God wills it

Häda inte över bibeln Guds ord.
Sapere aude!

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 19:34

När jag skrev det där med vulgära ord,så om jag inte miss minner mig så har du skrivet att du är uppvuxen i en proletär miljö och är van med raka puckar och att det inte menas nåt illa med det? (och det här med proletär,är du egendomslös) det är vad ordet ursprungligen betyder,vad jag vet,rätta mig om jag har fel

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 19:35

och min uppfattning om skärselden är att människor som begår onda handlingar skapar därav sin egen skärseld,helvete, men Gud kan nog förlåta ifall personen omvänder sig,men jag undrar om inte vissa är för förhärdade i sina hjärtan att de kan omvända sig från sin ondska

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 08 dec 2008 19:55

Visst är jag uppvuxen i en proletär miljö och är van vid raka puckar.
Men jag är helt överlägsen min miljö är överlägsen mycket annat också. Detta sagt utan att framhäva mej själv, har intet behov av sådant.
I våran brödraskara, trots vår proletärbakgrund, finns en professor och en docent, och jag är fan den smartaste av alla. Jag är stöttespelaren i familjen, alltid jag som blir uppringd först om något problem uppstår. Alla lever sina familjeliv och låter mej ta skiten. Fan, lät meddela senast att jag vill inte ha med eran skit att göra och vill ha ett eget liv.  Va bra!, utbrister brorsan. Jag blev lite förvånad.

Markus

Inläggav Markus » 08 dec 2008 20:00

Okej, låt oss inte ha mera diskussioner där vi gör varandra upprörda ,jag är beredd att kompromissa

Presbyt

Låt oss filosofera och inte kritisera

Inläggav Presbyt » 09 dec 2008 00:36

Hm gott folk, vad är filosofin i det hela ni kommer med här? Själv skrev jag ner mina tankar och lite vad jag kände och tyckte om hur jag ser på detta angående med vår kristna tro. Med att filosofera innebär att djupsinnigt kunna fundera på de stora frågorna. Så snälla, kom med era egna tankar och funderingar istället för att med ett idealistiskt ställningstagande, förklara varför ni tänker tycker känner som ni gör. På så sätt får vi ett djup värdigt vad forumet kallas för.

http://www.adherents.com/people/100_Nobel.html

Be vare mig väl ifrån så väl ateistisk som religiös fundamentalism!

Användarvisningsbild
Doe

Inläggav Doe » 09 dec 2008 16:31

Om evolution känns komplicerat beskrivs den både enkelt och trovärdigt, om än något raljerande, här
http://www.youtube.com/watch?v=mcAq9bmCeR0

Och frågan om vem som är kristen har Markus i princip besvarat. Köp tanken på Jesus som guds son och mänsklighetens frälsare, och du är kristen. Vad man sedan väljer att lägga i begreppen gud, son, mänsklighet och frälsning är en helt annan fråga.
det man zaknar hoz traziga tangententer är inte verzaler, dubbelve och ezz. men zemikolon, ååh dezza uteblivna zemikolon min odödliga zjäl måzte ztå till zvarz för...

Återgå till "Religion och andlighet"