Flower skrev:..jag tror bästa handlingen är den du gör med dig själv, för genom den handlingen så följer automatiskt handlingar för andra människor, utan att du egentligen behöver göra någon handling för dem alls..
Visst e de så, men ibland tror man verkligen på det man gör, fast andra kanske inte förstår att detta är särkilt viktigt, för mig.
Om vi människor tänker först å handlar sen, kan man ju kanske "tro" att vi är skapade sådana?
Om man sedan tänker på att männioskosläktet, utvecklats genom årmillioner, kan man kanske förstå att vår tankeförmåga och förmåga att utföra dessa olika skapelser, har blivit mer och mer kompletta.
Om det skulle vara så som vetenskapsmännen-jag menar dem som är experter på utvecklingsläran -menar är sanningen, då måste man ju ha rätten att fundera på om inte det finns något/någon som är mer inteligent som är upphovet, ursprungligen, till allt detta som finns.
Denne eller detta, kan inte vara skapad, utan befinner sig utanför skapelsen som denne/detta har åstadkommit.
Det finns verkligen en logik som de troende missar, därför att de troende inte söker svaret i sin egen tid och värld, utan i de förmenta "heliga författarna" och kyrkofädernas tolkningar.
Froende frikyrkofolk, om jag generaliserar, gillar inte att läsa Jakobs brev, där det heter; Visa mig din tro utan gärningar, så vill jag med mina gärningar visa dig min tro!
Detta är starkt.
Vi människor bär själva ansvaret för oss, så vill skaparen att det ska vara - är jag allt mer övertygad om!
Dessuton kommer vi alla, att få fler tillfällen att justera våra misstag, genom detta som kallas inkarnation.
Tjabbe
JAG - "jag" kommer att leva om än min kropp löses upp i sina bestånds delar ...