Syndernas förlåtelse. Omoraliskt?
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Harald Davidsson skrev:varför föder evolutionen sådana här tankar,...SYDMAN..
ska vi tolka detta som sista smörjelsen
före andens död
Jag skulle nog inte säga att det är evolutionen i sig utan avsaknaden av en religion med strikta regler om hur man ska tycka och tänka som kan beskyllas för att någon skulle säga något okristligt, eller vad man ska kalla det. Själv tycker jag att tanken inte ska kontrolleras utan ser det bara som någonting positivt att vi tänker olika.
Kristendomen är att beskylla för mycket även den, men jag väljer att inte smutskasta idéer efter vad de ibland producerar.
Den som inte finns, den syns inte.
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Harald Davidsson skrev:Harald: Har du någonsin hört om ett IT system utan fel? MARKSA
hur kan vetenskapen framställa någonting som är fel??????????
då är det väl en felaktig vetenskap, eller hur..
jag är så djävla trött på det här snacket om vetenskap,
att den kan inte ens göra enkla program felfria
Du är trött?
Vad tror du jag är, lever mitt skiten dagligen. Skall hjälpa människor att förstå sina egna fel och brister utan att de blir förbannade. Och samtidigt reda ut problemen som dessa fel har åstakommit. Fortfarande ett systemfel i att skapa så komplexa system att vi inte själva mäktar med att förstå alla parametrar...
Varje dag är en resa.
Harald Davidsson skrev:någonting positivt att vi tänker olika. skriver sydman
men enligt evolutionen är det fel att inte alla tänker lika,
för om alla tänkte lika skulle vi få en homogen och harmonisk population
utan tjuvar och kyrkor
en hundra procent sammarbetande homohomo likformat väsen
Du är helt fel ute. Evolutionsteorin är en förklaring till varför det är som det är, inte en ide om hur vi ska vara. Man kan tro att evolutionsteorin är sann man ändå tycka att inte är något som vi ska bygga vårat samhälle på. Jag tycker inte att människor som inte klarar sig lika bra ska lämnas bakom för det är inte humant vilket skulle hända i djungeln. Vi lever inte i djungeln längre alltså behöver vi inte lyda under djungelns lag. Men det förklarar inte bort evolutionsteorin det minsta.
Den som inte finns, den syns inte.
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Återgå till "Religion och andlighet"