Är religion nödvändig?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Att odla sann smaklöshet - är svårt!

Inläggav Algotezza » 22 aug 2009 21:13

EnGladEn skrev:Moderatorn,

Förlåt för att jag är en känslomänniska. Men jag blev illamående när jag lästa vad Algotezza skrev.

mvh,

/EnGladEn

Var och en sätter väl gränserna för sitt skrivande här, just utifrån hur man reagerar mentalt och vad man finner behagligt resp. obehagligt och utifrån hur man vill/hoppas/tror andra skall reagera och hur mån man är om att framställa sig som seriös och balanserad.

Detta forum är något av en säkerhetsventil för mig, som du kanske förstår, om du läst några av mina inlägg, ett ställe där min överskottsenergi i verbaliserad form kan pysa ut. Jag ser detta forum närmast som en konstnärlig verksamhet där vi bör ge varandra stor konstnärlig frihet, men där vi också får räkna med att andra reagerar, ibland oförutsägbart - det är ju menat som ett forum för verbala (främst) dialoger med aktion, reaktion, motreaktion etc.

Jag lever i övrigt ett inrutat borgerligt lärarliv, där jag dock ibland använder humorn för att väcka och engagera eleverna, dock inte den snuskiga och smaklösa varianten. Det aktar jag mig idag noga för!

Jag gick inte gränsen över för vad jag själv tillåter mig skriva här, men jag vet att gick över gränsen för anständigt borgerligt-kristet beteende. Och det var väl det som var själva poängen.

Sedan bör du väl fundera över varför du reagerar så starkt på lite verbalsnusk, om det nu ens var snusk. Har du själv dåligt samvete över att inte  alltid ha  händerna på täcket?

Sann smaklöshet är en svår konstart där både du och jag bör öva oss. Som smaklöshet var mitt bidrag tämligen platt och infantilt. Det skall villigt erkännas. Men man gör ju så gott man kan.

Jag kan rekommendera humorserien Little Britain där man kan öva upp sitt sinne för smaklösheter. Snart kommer den med en USA-variant.

Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Zokrates

Re: Att odla sann smaklöshet - är svårt!

Inläggav Zokrates » 23 aug 2009 01:24

Algotezza skrev:
Överflödig textmassa

Hilsen fra Algotezza

Undrar en sak algot, hur vet du att skribenterna på detta forum onanerar för lite, tänk om det är lagom eller alldeles för mycket för att det skall räknas som sunt? Kom igen, erkänn att du utgick från dig själv och projicerade detta gravt generaliserande på oss andra. :wink:

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Att odla sann smaklöshet - är svårt!

Inläggav Algotezza » 24 aug 2009 07:33

Zokrates skrev:Undrar en sak algot, hur vet du att skribenterna på detta forum onanerar för lite, tänk om det är lagom eller alldeles för mycket för att det skall räknas som sunt? Kom igen, erkänn att du utgick från dig själv och projicerade detta gravt generaliserande på oss andra. :wink:

Ja, troligtvis onanerar jag alldeles för lite.

Vad innebär det för samhället i allmänhet och för detta form i synnerhet om någon här  onanerar för lite, lagom eller för mycket? Hur får man fram hyfsat korrekt statistik på området? Är det alls en intressant fråga? Det verkar ju vara så för dig.

Intressantare är väl att fråga sig  varför någon öht blir upprörd över att frågan tas upp...

Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza

EnGladEn

glömska

Inläggav EnGladEn » 24 aug 2009 16:10

Algotezza,

Har du inte glömt något?

/EnGladEn
Virtus Subvenio?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: glömska

Inläggav Algotezza » 24 aug 2009 16:54

EnGladEn skrev:Algotezza,

Har du inte glömt något?

/EnGladEn

Jo, denna tråds ämne. Liksom många andra.

Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Religion och andlighet"