EnGladEn skrev:Moderatorn,
Förlåt för att jag är en känslomänniska. Men jag blev illamående när jag lästa vad Algotezza skrev.
mvh,
/EnGladEn
Var och en sätter väl gränserna för sitt skrivande här, just utifrån hur man reagerar mentalt och vad man finner behagligt resp. obehagligt och utifrån hur man vill/hoppas/tror andra skall reagera och hur mån man är om att framställa sig som seriös och balanserad.
Detta forum är något av en säkerhetsventil för mig, som du kanske förstår, om du läst några av mina inlägg, ett ställe där min överskottsenergi i verbaliserad form kan pysa ut. Jag ser detta forum närmast som en konstnärlig verksamhet där vi bör ge varandra stor konstnärlig frihet, men där vi också får räkna med att andra reagerar, ibland oförutsägbart - det är ju menat som ett forum för verbala (främst) dialoger med aktion, reaktion, motreaktion etc.
Jag lever i övrigt ett inrutat borgerligt lärarliv, där jag dock ibland använder humorn för att väcka och engagera eleverna, dock inte den snuskiga och smaklösa varianten. Det aktar jag mig idag noga för!
Jag gick inte gränsen över för vad jag själv tillåter mig skriva här, men jag vet att gick över gränsen för anständigt borgerligt-kristet beteende. Och det var väl det som var själva poängen.
Sedan bör du väl fundera över varför du reagerar så starkt på lite verbalsnusk, om det nu ens var snusk. Har du själv dåligt samvete över att inte alltid ha händerna på täcket?
Sann smaklöshet är en svår konstart där både du och jag bör öva oss. Som smaklöshet var mitt bidrag tämligen platt och infantilt. Det skall villigt erkännas. Men man gör ju så gott man kan.
Jag kan rekommendera humorserien Little Britain där man kan öva upp sitt sinne för smaklösheter. Snart kommer den med en USA-variant.
Hilsen fra Algotezza