Indigo Barn

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kontakt:

Indigo Barn

Inläggav Avatar Bhima Gir » 17 jul 2005 06:46

Har nyligen fått höra av olika personer att jag helt passar in på att va ett Indigo Barn. Villket jag oxå känner att jag gör helt och hållet.
Jag kan inte så mycket om det...men undrar om andra vet?

Någon som känner igen sig?

www.indigobarn.se
http://www.starchildascension.org/starchild/what.html

mvh/s :D

Glad sommar!
Totalt obunden av tid, inga gränser vad det gäller kapacitet, ingen rädsla för döden, en stark känsla som styr över allt annat kärlek, ett stort hjärta av äventyr och glädje.
För varjer resa jag gör försvinner en Illusion

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 17 jul 2005 13:35

Jag kollade din sida, och visst är det jättesmickrande att vara speciell. Jag passar också in på alla de punker (jag rör mig majestätiskt, tycker inte om att stå i köer, etc. etc.). Jag visade den för min kompis, och hon sa också "Men det är ju precis jag!". Jag tror många skulle känna igen sig, precis som det i alla horoskåp står vaga termer som "du har en stark personlig intergritet och tycker inte om att bli kränkt" - alla passar in på alla positiva beskrivningar.
Med tanke på att jag betraktar hela new-age-rörelsen som önsketänkande, och indigo- och stjärnbarnen inbegrips i new-age-snacket, blir följden att tanken om indigobarn bara är ännu ett jättecharmigt fenomen som skulle göra världen mycket mer magisk och guldkantad, men inte mycker mer än så. Great fiction.
De som är positiva till indigofenomenet ser inte sällan sig själva som indigobarn, och det torde ju öka ens självkänsla om man är "något utöver det vanliga" och har lite speciella förmågor och kan kommunicera med "universums energier" och ametist-kristaller.

Tyler Durden skrev:You are not a beautiful and unique snowflake.

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 17 jul 2005 15:04

hej! A

Ju mer jag läser ju mer förstår jag om mig själv. Jag läser just nu någonting som stämmer in på mig otrolig passande!

Om att jag håller på att transformeras från Indigo barn till ett så kallat Kristal barn.

Jag vet inte själv vad jag skall Tro mer än att jag känner att det är sant.

Bara lite mycket att ta in.

http://www.starchildascension.org/starchild/crisis.html

Vad vet du om att kommunicer via såkallade Grid Line? det handlar om att mn kan hämta kommunicera via elektro magnetiska kraft källor som omger jorden universum.
Som har vissat sig att jag har sökt omedvetet, och nuddat. Och jag vet vad det finns en till källa, som jag snart skall besöka.
Totalt obunden av tid, inga gränser vad det gäller kapacitet, ingen rädsla för döden, en stark känsla som styr över allt annat kärlek, ett stort hjärta av äventyr och glädje.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

New Aids

Inläggav hovnarr » 17 jul 2005 18:26

archaxe skrev:Med tanke på att jag betraktar hela new-age-rörelsen som önsketänkande, och indigo- och stjärnbarnen inbegrips i new-age-snacket, blir följden att tanken om indigobarn bara är ännu ett jättecharmigt fenomen som skulle göra världen mycket mer magisk och guldkantad, men inte mycker mer än så. Great fiction.

Differentieringsförmågan inom en mängd (t.ex. ett ämne) är proportionelig mot kännedomen om de i mängden ingående komponenterna och deras relation till varandra. Det s.k. "new-age-snacket" har blivit en term som får allt vidare betydelse allt eftersom människan hittar nya (eller återupptäcker) vägar till kunskap och mening. Om något kan sägas om termen så är den nedsättande, det vill säga att den inte står för kvalitet. Få utövare inom någon andlig disciplin, hur flummig den än må tyckas för en utomstående betraktare, skulle stolt hävda att de "utövade new-age" eller något sånt.

Så hur avgör man då om kristallbarn etc. har någon relevans eller om vi kan avfärda det som new-age-snack? Ett sätt är ju att inte se till ämnet utan den faktiska presentationen i just det här fallet (de två länkarna ovan). På den svenska sidan hittar vi exempelvis pärlor som denna:

I boken ”The Indigochildren – the
new kids have arrived” definierar de ett Indigobarn enligt följande:

”ett Indigobarn är någon som visar upp nya och ovanliga uppsättningar av
psykologiska drag och har ett beteendemönster som i stort sett är odokumenterat tills nu.”

Vad är t.ex. ett "psykologiskt drag" för något? Kravet på ett i stort sett odokumenterat beteendemönster är också mycket besynnerligt. Passar inte exempelvis ett barn som tycker om att dra vingarna av flugor varje gång det är nymåne in på beskrivningen? I stort sett alla citat på sidan uppvisar samma låga kvalitet. Dålig information är dålig information, vare sig det gäller andlighet eller kokböcker.

Den engelska sidan ger mer bakgrund till vad de här kristallbarnen har för sig och varför de är här. Tyvärr är informationen rörigt presenterad. Sammanfattningsvis tycks tanken om människans (som helhet) uppstigning till en mer andlig livsform inom en snar framtid ligga till grund. Redan detta är ett stort ämne i sig, och något vi inte sällan diskuterat på VVS med Svinkretsen. Att då snöa in på detaljer som ögonstorlek och aurafärgar tror jag riskerar att bidra till förvirringen snarare än att underlätta någons vardag.

snart semestrande,
-narr-

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 17 jul 2005 18:42

Hej Hovnarr!

Det sägs hända i Universum just nu att kraftern är starkar än någonsin.

Jag ser inte bara till människan här hemma jag ser till det hela kosmiska samanhanget att saker händer. Jag har läst,hört från Vedisk visdom att just nu producers inga mer själar. Det är bara gamla själar som återfödss i nya kroppar just nu. Det är skådespelet som sägs händ i universum.

The :7:7:7 energi, the lion gate
http://www.starchildascension.org/starc ... nel21.html

om du är skeptisk till Indigo barn så skall läsa detta. Detta som finns att läsa här är på alla punkter så jag känner. Jag läste detta för första gången för en drygt timme sedan.
Jag vet inte vad jag skall Tro längre, men jag Känner att allt är helt sant.
Läs första länken här om den transformering jag idag känner hända mig.

http://www.starchildascension.org/starc ... nel21.html

Detta sägs att jag är på väg att bli? Du detta är nästan sjukt, jag ser att denna faktan är inte gjort för ett männskligt medvetande.

http://www.starchildascension.org/starc ... ening.html

Allt du läser om Indigo barn är osanolika Hela människans tänkande är en osanolik förvrängare skulle jag säga.
Det osanolika saker som ditt medvetande inte är byggt att förstå det är därfrör du är bland många människor som vill ha hand fasta Bevis i ditt 3e dimensionella liv. Medan ett Indigo Barn kan vara i 4,5,6 dimensonen av verkligheten.

jag har idag inngen dualism i mig jag kan kännaer inte vred,ilska,begär,girighet,makt osv då jag är fullt medveten att dessa saker tar onördig energi från mig som jag skulle kunna läga på något possetiv istället. För dessa saker som,vrede,begär osv har inte något alls att gör om vem jag Är.
Jag utgår från tolerans,ödmjukhet,kärlek,lycka,harmoni,balans,karisma osv
Jag vill mena på det att det att det människan idag tror om sig själva är den totala osanolikt utrops tecken. Att vandra runt som små monotmiska robotor i dett matrialism konsumtion kapitalism Utopi ser jag är den största Osanoliken för människan.
Men vi ser saker på olika sätt så är det ju bara.....så är människan vissa skpetiker,syniker troende eller annat. Jag ser allt från ett Indigo Barns perspektiv.

I stället för att söka handfasta bevis.... skulle jag nog vara intresserd mer av personen ifrågan än en massa tex. so kunnde ge mitt ego lite ro
Här har du ju din källa mitt framför dig varför ställer du inte en massa fråga yttnytja, sök i dialog om saken....men ändå så är vissa 3e dimensionella människor så fast i sitt jagande av hanfasta bevis.

glad sommar!
:D

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 18 jul 2005 13:31

stardancer skrev:om du är skeptisk till Indigo barn så skall läsa detta.

Jag har vare sig uttryckt skepsis eller övertygelse beträffande indigo- eller kristallbarn. Vad jag gjorde var att granska de informationskällor du presenterade. Jag fann den svenska vara av urdålig kvalitet, och den engelska något bättre.

stardancer skrev:Detta som finns att läsa här är på alla punkter så jag känner.

Hur då menar du? Sidan du länkar till utger sig för att vara Michaels ord kanaliserade genom Cecilia Fann. Ämnet är integrera sina 12 chakran för att skapa mer skönhet på jorden. Är detta exempelvis vad du känner, att du håller på att integrera dina chakran? Hur upplever du detta? Det står också att många av dessa lightworkers som Michael adresserar sig till känner sorg, irritation och ilska. Känner du det också?

stardancer skrev:Det osanolika saker som ditt medvetande inte är byggt att förstå det är därfrör du är bland många människor som vill ha hand fasta Bevis i ditt 3e dimensionella liv.

Handfasta bevis för vad? Jag har aldrig begärt några handfasta, tredimensionella eller annars fysiska bevis från din sida. Jag vet överhuvudtaget inte vad det är som skulle bevisas. Att det finns indigo/kristallbarn? Ja, om kristallbarn är kärleksfulla, kloka barn som inte vill någon något ont, då finns det kristallbarn.

Själv är det min uppfattning att det är just vårt medvetande som är byggt för att förstå både vårt liv och vår fortsatta utveckling på jorden. Om vi antar en fysisk kropp, som bara följer med som ett skal, och en själ, som är vetande, är det bara det som ligger däremellan, nämligen det mänskliga medvetandet, som är skickat att förstå jordelivet. Håller du med?

stardancer skrev:jag har idag inngen dualism i mig jag kan kännaer inte vred,ilska,begär,girighet,makt osv då jag är fullt medveten att dessa saker tar onördig energi från mig som jag skulle kunna läga på något possetiv istället.

Själv har jag massor med dualiteter i mig. Storhet och litenhet. Ljus och mörker. Maskulinitet och feminitet. Girighet och osjälviskhet. Och allt detta strävar jag efter att ska lyda min vilja att göra gott. Det är utmaningen :)

stardancer skrev:Här har du ju din källa mitt framför dig varför ställer du inte en massa fråga yttnytja, sök i dialog om saken....

Det passar mig utmärkt, jag älskar att samtala. Tyvärr åker jag bort i två veckor så det dröjer lite innan jag svarar dig nästa gång. Några frågor ser du redan ovan. Mycket tror jag vi är överens om. T.ex. tror jag att vi båda menar att syftet med våra liv är att göra jorden (inkl. oss själva) till en bättre plats. Men som sagt skulle jag uppskatta om du i egna ord beskrev vad det är du känner just nu, eftersom de sidor du länkar till inte direkt uttrycker någon känsla utan snarare redogör för samtal och olika andliga övningar.

Glada sommarhälsningar

-narr-

Angelina

Inläggav Angelina » 18 jul 2005 15:18

Människan evolverar hela tiden och man vill ge nya namn åt nya beteenden. En gång var homo sapiens ny. Några kanske inte trodde att de fanns, för de aldrig hade mött någon eller blev rädda vid tanken på att deras egenart var passé...men alla dör ju ändå, med tanke på passé.

Man kanske ska ägna sig åt lite introspektion när man finner sig själv i rädslan för andra människor, oavsett vad dessa väljer att kalla sig. Oftast, eller är det alltid, bottnar rädslan i rädslan att inte vara älskad, att inte kunna lita på livet.

Jag försöker hålla mig uppdaterad med den andliga utvecklingen både på internet och outernet, och läser ärkeänglarnas och andra andliga avatarers månatliga kanaliserade meddelanden. Samtidigt håller jag en viss distans, en rädsla, bara därför att konceptet i sig är så ofantligt absurt men samtidigt så oerhört komiskt på en sådan kosmisk nivå att man vore dum att gå miste om det hela. Gud finns på internet, egen hemsida och allt, kanske tom email. Det låter ju inte klokt och därför gillar jag det skarpt.

Sedan finns det vissa falanger, det finns alltid falanger, som hävdar att dessa sk ärkeänglar och dylikt egentligen bara är parasitandar från andra sidan som inte kan släppa den fysiska existensen och därför söker kontakt med denna genom mottagliga människor, sk medium. Att det för dessa parasitandar på något sätt skulle vara en lek om makt och ära där man suger åt sig människors energi. För så fort man har någons uppmärksamhet, så får man även lite eller mycket ( beroende på hur engagerad åhöraren är) energi från den personen. Dessa parasitandar håller sig alltså kvar i den fysiska existensen på detta viset. För att behålla energin/uppmärksamheten så lovar de paradis eller hotar med helvete, ibland på ett sådant subtilt sätt att det är svårt att upptäcka, som ger sig tillkänna genom en känsla av stress kamouflerad till inspiration. Ibland är det bakomliggande motivet klumpigt och tydligt också. Vissa är skickligare än andra helt enkelt.

Men, även denna falang, som varnar om parasitandar, är drivna av rädsla. Vilket är tydligt i deras negativa beskrivning av dessa sk parasitandar.

Om man får välja, vilket man får ( hurra!) så väljer man naturligtvis det som ger en mest harmoni att tro på. Men oavsett vilka läror, nya eller gamla, man väljer att anamma, så ska man alltid hålla sig sann till sitt hjärta, för det är ju the main connection, så att säga. Tänk själv!

När jag var liten minns jag att man på vårdcentralen kallade mig för A-barn, vilket min mor och farmor även stolt återberättat för mig. Så tendensen att klassifiera allt, tom barn, har funnits länge. Och det låter ju lite trevligare med indigo och kristall barn än "prototyp A" , eller?
Vad finns det mer?

Nu ska jag till stranden och fundera lite till. 8)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 18 jul 2005 15:54

Angelina: Jag är inte så insatt i indigobarnen, men generellt sett så betraktas väl de knappast som A-barn, snarare tvärtom - problembarn som får diagnoser som exempelvis damp. Är det inte så?

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 19 jul 2005 14:17

stardancer skrev:Det sägs hända i Universum just nu att kraftern är starkar än någonsin.

Vem säger det? Vilka krafter? De kosmiska vibrationerna?

stardancer skrev:Jag har läst,hört från Vedisk visdom att just nu producers inga mer själar.

Vad är Vedisk Visdom för något? Varifrån får man idén att "inga mer själar produceras"? Lågkonjunktur i bregottfabriken?

stardancer skrev:jag ser att denna faktan är inte gjort för ett männskligt medvetande.

Vet du för vilken typ av medvetande den är gjord? Den finns trots allt tillgänglig för oss människor, på ett av människor skapat Internet.
Jag tror du har blandat ihop "fakta" och "fucked up" (ursäkta den stötande ordvitsen).

stardancer skrev:Medan ett Indigo Barn kan vara i 4,5,6 dimensonen av verkligheten.

Är dessa dimensioner något som kan förklaras för oss dödliga människor? Hur skulle dessa övriga dimensioner te sig? Kan det förklaras eller beskrivas?

Angelina skrev:Det låter ju inte klokt och därför gillar jag det skarpt.

Huvet på den religiösa spiken, Angelina!

Om man får välja, vilket man får ( hurra!) så väljer man naturligtvis det som ger en mest harmoni att tro på.

Det beror på om du vill ha en världsuppfattning som grundar sig i det rationella (och en icke-rationell världsuppfattning tycker jag inte är mycket till världsuppfattning alls) eller det emotionella - kort sagt; tror du något därför att det är rationellt av dig att tro det, eller tror du något för att det "känns bra" om det skulle vara så, trots att det inte är rationellt av dig att tro detta (och nej, invändningen att "hallå, det är väl rationellt att vilja må bra!!1 plz" köper jag inte). Religion eller filosofi?

hovnarr/

Sidorna jag kollade inte stärkte inte direkt min tilltro till new-age-fenomen, då de - i likhet med mycket annan new-age jag kommit i kontakt med - uttryckte sig (medvetet?) vagt, oklart, otydligt, flummigt och rörigt, samt använder sig av flera liktydiga ord i en och samma mening (!). Mycket fint snack, men som saknar egentligt stoff.

Jag blir ofta besviken när jag som förklaring på fenomen som för mig ter sig mystiska får "kosmiska vibrationer som inte kan förstås av de icke invigda dödliga människorna" och spökens inverkan i åtta dimensioner, eller vad det nu är, varför jag blev väldigt glatt överraskad när du talade om reiki-healing på ett (nästan) begripligt sätt (och jag kommer att förhöra dig närmare). Jag har ingenting emot new-age- eller parapsykologiska fenomen per se, men jag vill inte ha någon mystik kring dem, vilket det tyvärr blir.
Dålig information är dålig information, oavsett var den kommer ifrån, det håller jag helt med om. Och min erfarenhet av new-age-snack är att det - till skillnad från kokböcker - är översvämmat med dålig information.

men generellt sett så betraktas väl de knappast som A-barn, snarare tvärtom - problembarn som får diagnoser som exempelvis damp.

Det här är också intressant. Vad gör vi när vi diagnostiserar? Vi ställer upp kriterier på hur någon ska bete sig för att vi skall tillskriva personen ett visst attribut, och så drar vi slutsatser utifrån det. Jag tycker det är ett jättebra sätt att använda sig av termer på det här sättet, förutsatt att man är medveten om vad man gör. Ofta tror jag inte vi är det - t ex i fallet med diagnostiseringar av barn med ADHD/Damp.
Vi ställer upp kriterier på hur ett barn skall bete sig, och uppfyller barnet dessa kriterier så är inte slutsatsen "du beter sig såhär", trots att det är vad vi har undersökt, utan "du har fel i huvudet". Att "ha damp" tyder på att man uppvisar ett visst beteende, inte att något står snett i huvet. (Hela damp och ADHD-diagnostiseringen är naturligtvis kontroversiell, inte minst med tanke på Christopher Gillbergs tvivelaktiga forskningsmetod och försvinnandet av hans rapporter när de skulle granskas).
Likadant med dessa kristallbarn - om kriteriet är att de är kärleksfulla och inte vill folk illa, då finns det absolut kristallbarn. Säger det något om deras paranormala förmågor eller utvaldhet? Ingalunda.
Behaviorismen är bra, så länge man vet vad man sysslar med.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 19 jul 2005 16:53

Jag tror detta är ett fall av ihopblandning av pre/trans i vad Ken Wilber kallar pre/trans fallacy
http://www.integralworld.net/fallacy.html

Och inslag av New age narcissism
http://www.google.se/search?hl=sv&q=new ... sism&meta=

Angelina

Inläggav Angelina » 20 jul 2005 15:10

Hej Skogsälvan, jag menade inte att a-barn och indigobarn var likadana, utan pekade på tendensen att vilja klassifiera.

Archaxe...."hallå, det är väl rationellt att vilja må bra!!1 plz"
Jag vet inte om det är någon idé att du jag diskuterar något överhuvudtaget, inte när du börjar härma hur du tror att jag låter.

Men, du kan ju fundera på vad som är rationellt egentligen. Är det bara det du tror eller kan det vara något mer?

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 20 jul 2005 22:11

Hej Hovnarr! :D

Själv har jag massor med dualiteter i mig. Storhet och litenhet. Ljus och mörker. Maskulinitet och feminitet. Girighet och osjälviskhet. Och allt detta strävar jag efter att ska lyda min vilja att göra gott. Det är utmaningen :)

Själv har jag bara kärlek och ljus Jag känner ingen dualitet.

Jag ser det som dig att vi är skickade hit för att skapa harmoni,enighet,förståelse,odmjukhet,medkänsla,kärlek osv
Jag ser att vi människor är på väg mot högre dimensioner av medvetande. 4,5,6e dimensioner av medvetande.

Efter som ett IndigoKristal Barn känner av den 4,5e och 6e dimensione pågrund av den evoulution av medvetandet så kan dessa kunskaper kännas in.

4e dimensionen

av medvetandet är när människan blir medveten av Univerella lagen om Ett, eller känt som Kosmiskt,Enhets medvetande. Denna lag står för att allt är Ett, vi alla är samman bundna, vad som än påverkar,händer oss.

5e dimensionen

av medvetandet är när människan blir medveten att den som skapar. 5e dimensionen är av kärlek till skapandet. Alla ekonomiska och reliösa system är uppbyggt på ett 5 dimensionelt plan. Dom elektro magnetiska fälten som omger jorden. De flesta lägre - dimensionerna är totalt omedvetna att deras tankar och beteende kontroleras från denna dimension.

När människan öppnar sig till denna nivå av medvetande så avstår den av alla tro system och ett medvetande av frihet att skapa nya alternativa vägar att och tänka och vara. Människan tar ett planetert väg att skapa ta fram en ny väg att se på saker och vara för planeten Jorden.
Men detta medvetande är fortfarande kvar i dualismens spår----
"gott eller ont"
Nästa steg av medvetande är att röra sig bortom dualiteter in till ett rike där alla ses som en del av det stora goda och för det goda hela.

Jag kan inte se det på ett annat sätt att allt är evolution, även fårat DNA sägs genomgå förändringar. Någon gång i historien måste de ske ett skifte. Och detta är det som vetenskaps män,andliga mästare från olika religoner,forskar, Maya Indianer,2012 osv
Dom menar att allt i Universum är Cosmiskt medvetande som nu tränger in i människan, efter 50 000år av evoulution.

Här är ganska intressant läsning om DNA

" Interaction between the physical realm and super-physical realms

Super-energy interacts with living matter through resonance. The DNA in the cells of living organisms acts as a receiver of information from the super-physical realm. DNA molecules have a double helix structure coiled repeatedly upon itself, thus forming a coil reminiscent of that in a radio set. Just like a radio coil can pick up radio waves which the rest of the tuning device of the radio transforms into sound, the DNA picks up super-physical information and relays this to the cell. This information governs the development of the cell. For instance it determines if the cell behaves like a liver cell or a skin cell. All the genetic information of a living being is contained within the DNA. Each cell has the same DNA. The super-physical information received by the DNA determines which section of the DNA is read, which group of genes is switched on or off.

The double helix structure of DNA is not the end-stage of the human evolution. We are evolving towards a 6-double helix structure. This twelve stranded DNA coil will enable humans to receive information from multiple dimensions. Little known medical tests have shown that people who have been doing a lot of inner work through meditation have developed three or four stranded DNA. And many of the children born nowadays already enter the world with three or four stranded DNA.

http://www.sciforums.com/showthread.php?t=1178

Och vad jag känner jag känner mig väldigt känslig, jag känner saker i min kropp, i mag chakranhelst vid fulmåne, jag känner hur energier strömmar i mig...typ pulserar.
Jag gör saker till människor....jag känner vibrationer från deras själar/hjärta. Det händer saker i deras ögon...det blir typ som eld. Människor i min närvaro kallar mig till namn Gurru,Upplyst. Jag ser,vet,känner saker som ingen förstå sig på.

Jag är väldigt ensam på ett possetivt sätt. Jag har en vän som har ett barn som är som mig.
När vännen hade varit på psyk efter en kundalini uppväckelse och fick besök av sitt barn (5år) dom gick till lekparken för att klättra i lekoborgen då sa barnet "Tittat mamma- du klara det-gå mot ljuset-gå alltid mot ljuset"
Vännen ser att barnet ser,vet,känner mer än hon själv.

Tyckte denna berättelsen var helt undebart fyld med kärlek :D

Peace/s[/quote][/code]

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 20 jul 2005 22:28

archaxe skrev:

Vem säger det? Vilka krafter? De kosmiska vibrationerna?

Jag säger det. Andlig energi,5e elementet hel universum är cosmiskt medvetande. Du är förenad med den impuls som startade hela denna saga för ca14miljarde år sedan

[quote ]

Vad är Vedisk Visdom för något?

Vedas är en extrem vetenskap om medvetandet,själ,kropp skriven ur ett 5e dimmensions medvetande.

Angelina skrev:Det låter ju inte klokt och därför gillar jag det skarpt.

archaxe skrev :
Huvet på den religiösa spiken, Angelina!

totalt värdelös kommentar....du kan bättre än så på ett filosofi forum, ser jag.

:x

peace

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 20 jul 2005 22:59

PopJimmy skrev:Jag tror detta är ett fall av ihopblandning av pre/trans i vad Ken Wilber kallar pre/trans fallacy
http://www.integralworld.net/fallacy.html

Och inslag av New age narcissism
http://www.google.se/search?hl=sv&q=new ... sism&meta=

Det roliga är att det är människor i min omgivnigsom reflekterar till mitt betende, så som i Yoga capital of the world/Rishikes/Indien träffa jag Yogis och Gurrus i ashram som påpeka att det var en så kallad Kundalini uppväckelse jag haft.
Jag var i ett ashram på 5800 höjd och hade en prat stund med en vis yogi som sa sig se Auror. Han sa då att min Aura var Indigo färg. Jag reflekterade inte på tills nu 4månader senare hemma i Sverige där människor säger att jag passar in på Indigo/Kristall barn.
Jag har nyligen förstått att jag upplevt såkallad satori upplevelse 5 gånger i mitt liv, var av en upp till en halvtimme.

När jag rest på min andra resa till Indien viste jag inget om Kundalini eller Yoga.
Jag är inte intresserad av new age, men därimot religon och existensiella frågor har jag haft en stor nyfikenhet sen jag va barn.

mvh/s :)

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 20 jul 2005 23:07

Angelina:

jag känner att du förstår, vi ser en del samma, men jag söker inte kontakt vi nätet å så, utan utgår bara från mig själv.

:P

Återgå till "Religion och andlighet"