Jag kan inte så mycket om det...men undrar om andra vet?
Någon som känner igen sig?
www.indigobarn.se
http://www.starchildascension.org/starchild/what.html
mvh/s
Glad sommar!
Moderator: Moderatorgruppen
Tyler Durden skrev:You are not a beautiful and unique snowflake.
archaxe skrev:Med tanke på att jag betraktar hela new-age-rörelsen som önsketänkande, och indigo- och stjärnbarnen inbegrips i new-age-snacket, blir följden att tanken om indigobarn bara är ännu ett jättecharmigt fenomen som skulle göra världen mycket mer magisk och guldkantad, men inte mycker mer än så. Great fiction.
I boken ”The Indigochildren – the
new kids have arrived” definierar de ett Indigobarn enligt följande:
”ett Indigobarn är någon som visar upp nya och ovanliga uppsättningar av
psykologiska drag och har ett beteendemönster som i stort sett är odokumenterat tills nu.”

stardancer skrev:om du är skeptisk till Indigo barn så skall läsa detta.
stardancer skrev:Detta som finns att läsa här är på alla punkter så jag känner.
stardancer skrev:Det osanolika saker som ditt medvetande inte är byggt att förstå det är därfrör du är bland många människor som vill ha hand fasta Bevis i ditt 3e dimensionella liv.
stardancer skrev:jag har idag inngen dualism i mig jag kan kännaer inte vred,ilska,begär,girighet,makt osv då jag är fullt medveten att dessa saker tar onördig energi från mig som jag skulle kunna läga på något possetiv istället.
stardancer skrev:Här har du ju din källa mitt framför dig varför ställer du inte en massa fråga yttnytja, sök i dialog om saken....

stardancer skrev:Det sägs hända i Universum just nu att kraftern är starkar än någonsin.
stardancer skrev:Jag har läst,hört från Vedisk visdom att just nu producers inga mer själar.
stardancer skrev:jag ser att denna faktan är inte gjort för ett männskligt medvetande.
stardancer skrev:Medan ett Indigo Barn kan vara i 4,5,6 dimensonen av verkligheten.
Angelina skrev:Det låter ju inte klokt och därför gillar jag det skarpt.
Om man får välja, vilket man får ( hurra!) så väljer man naturligtvis det som ger en mest harmoni att tro på.
men generellt sett så betraktas väl de knappast som A-barn, snarare tvärtom - problembarn som får diagnoser som exempelvis damp.
Själv har jag massor med dualiteter i mig. Storhet och litenhet. Ljus och mörker. Maskulinitet och feminitet. Girighet och osjälviskhet. Och allt detta strävar jag efter att ska lyda min vilja att göra gott. Det är utmaningen
archaxe skrev:
Vem säger det? Vilka krafter? De kosmiska vibrationerna?
Jag säger det. Andlig energi,5e elementet hel universum är cosmiskt medvetande. Du är förenad med den impuls som startade hela denna saga för ca14miljarde år sedan
[quote ]
Vad är Vedisk Visdom för något?
Angelina skrev:Det låter ju inte klokt och därför gillar jag det skarpt.
archaxe skrev :
Huvet på den religiösa spiken, Angelina!
PopJimmy skrev:Jag tror detta är ett fall av ihopblandning av pre/trans i vad Ken Wilber kallar pre/trans fallacy
http://www.integralworld.net/fallacy.html
Och inslag av New age narcissism
http://www.google.se/search?hl=sv&q=new ... sism&meta=
Återgå till "Religion och andlighet"
Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster