NoorIslam.net Forum - Vad tycks?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Mubahala
Kontakt:

NoorIslam.net Forum - Vad tycks?

Inläggav Mubahala » 22 maj 2006 13:09

I Guds Namn
Frid!

Tyvärr är de flesta Islamiska forum som är kända bland folk och media, forum som ofta har s.k "extrema" åsikter med flertalet aktiva medlemmar som sympatiserar med terrorism och dylik. Debatten som förs saknar ofta den djupa intellektuella insikt och andliga touch som Islam ursprungligen hade på Profet Muhammads(S) tid och århundradena efter när den spreds.

Det har kommit till min kännedom att NoorIslam.net nu har öppnat ett forum: http://www.noorislam.net/v2/forum. NoorIslam.net verkar ha en djupare vision och sträva efter att presentera Islam genom både andlighet och logik på ett revolutionerande sätt med stor genomslagskraft. Även om sidan och forumet är nytt attraherar den redan tänkare så väl som sökande och konvertiter. Sidan är alltså inte ännu ett "torg för araber". Forumet likaså verkar ha ett mål och vara betydligt seriösare än alla forum jag hittills beskådat.

Jag undrar vad ni tycker om NoorIslam.net Forum? Ta en titt och kom med tankar och funderingar!

Frid!

Återgå till "Religion och andlighet"