Jag vet inte vart jag skall lägga denna inlägg men det får bli här.
Härom dagen fick jag tips av en vän om: http://www.dialogen.nu/
SÅ här skriver admin om den nya sidan:
Frid vare med Er!
Då vi lever i ett mångkulturellt samhälle där kristendomen och islam är landets två största religioner, anser STF (svenska Teologiska föreningen) att vi bör skapa en dialog för att både religionernas anhängare skall bättre förstå hur de andra tänker angående olika religiösa såsom andra frågor.
Forumet är avsedd för svensktalande som vill lära sig mer om islam samt kristendomen. Alla andra religiösa samt icke religiösa är hjärtligt välkomna som medlemmar.
Sidans främsta ide och mål är att en besökare skall slå två eller flugor med en smäll, där han kan få veta vad de olika religionernas anhängare svarar på ens fråga.
För att undvika orättvis behandling av vissa inlägg har vi valt att ge den islamiska avd. till muslimer som moderatorer samt den kristna delen till kristna protestanter samt katoliker. Moderator har förstås rätten att spärra eller ta bort ett inlägg som han anser vara kränkande mot sin religiösa tillhörighet.
Därmed önskar vi att fler muslimer och kristna som kan vara engagerade anmäler sig som eventuella moderatorer för respektive forum. (för närvarande har vi planerat att det skall finnas tre moderatorer per kategori)
Vi välkomnar därför Ert deltagande och högaktar att ni vidare befordrar detta mail till Era kontakter
MVH/Guds tjänare