Denna hemsida är fylld av hemligheter precis som livet självt... men är dock inte riktigt klar ännu så om man vill veta nya uppdateringar, som t.ex. i web-serietidningen så får man skicka ett mejl till:
nimai.arts@gmail.com
Moderator: Moderatorgruppen
Vasudeva skrev:http://www.skedrevolutionen.org/filmer/free.me.mpg
...om du vågar.
Hur tror du jag känner mig när jag ser hur miljoner människor frossar i sig mina älskade syskon djuren utan den minsta tillstymmelse till ånger dag ut och dag in?
Det handlar snarare om hur man lär sig att tänka själv. Man följer någon annans instruktioner för att man har förstått varför. Det du kallar "att tänka själv", den ideén har du t.ex. inte fått själv. Guruprincipen är hela tiden där. När du var liten så sa kanske mamma att inte stoppa fingret i elden för att det gör ont. Men du kanske gjorde som jag, stoppade fingret i elden iaf. Och visst, hon hade rätt! Det gjorde ont!
Vasudeva skrev:min enkla punkt:
hur kan man tala om kärlek samtidigt som äter på någons barn?
vad hela din text går ut på är ju att jag inte har rätt att säga åt andra vad de ska göra. Men du säger ju åt mig på ett sublimt kvasiintellektuellt sätt att mitt perspektiv är fel, hur går det ihop?
Om någon sparkar på en hund så ingriper jag. Om någon tuggar på en ko så ingriper jag.
En Gurus funktion är att kunna anpassa ditt andliga liv så att det passar din person. Så att du finner din dharma.
tack ändå för kritiken. du är rapp i munnen =)
Hur ska jag kunna respektera någons tro om den skadar andra? Det gör jag inte. Om någon sparkar på en hund så ingriper jag. Om någon tuggar på en ko så ingriper jag.
Det var den vind som inspirerade hitler till sina äventyr i den här världen om ni känner historien...
studera sanatan dharma, det betyder evig religion som är oberoende av om du är kristen, muslim eller whatever. Så länge man utför sin plikt, fyller sin funktion i helheten, så är man på rätt väg.
Återgå till "Religion och andlighet"
Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster