borta
Moderator: Moderatorgruppen
Mena du att det är jobgit att vara den som man är,
ska man spela någon annan, än den som du väkligen är?
Förklara dig gära så att vi andra förstå vad du menna:)
ska man spela någon annan, än den som du väkligen är?
Förklara dig gära så att vi andra förstå vad du menna:)
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
Hur ska man välja vem som är riktig och vem som är fake? De är olika, men inte mer eller mindre jag. Man tonårspappa, på föräldramöten, på representationsmiddag, på after work, och i tvättstugan... Jag kan inte tänka mig att beställa in vin till hemmafruarna i tvättstugan, och diskutera en ostädad tvättstuga med en kund på ett möte, bara för att det ska vara "mitt rätta jag".
Vill du att jag ska ljuga dem rätt upp i ansiktet?
Jag fattar inte. Jag kan se det du pratar om till viss mån, men för att ta ett exempel. Efter en lång arbetsvecka, och efter fem starköl på krogen är jag skitkaxig och odräglig. Det betyder inte att jag visar mitt rätta jag just då, det betyder bara att jag är på det humöret.
Jag fattar inte. Jag kan se det du pratar om till viss mån, men för att ta ett exempel. Efter en lång arbetsvecka, och efter fem starköl på krogen är jag skitkaxig och odräglig. Det betyder inte att jag visar mitt rätta jag just då, det betyder bara att jag är på det humöret.
Jag måste hålla med Anders H om att man har olika roller i olika situationer och att ingen av dem är mer riktig än den andra. Att jag inte berättar direkt för min nya kärlek att jag samlar på nylonstrumpor i pastellfärger betyder inte att jag inte är mig själv. Allt passar inte in i alla sammanhang eller situationer. Det krävs att man har förtroende och tillit till folk innan man häver ur sig sina garderobsskellett och det kanske man inte har direkt i ett förhållande. Är jag inte mig själv för att jag inte är villig att berätta allt om mig själv direkt till alla människor? Kanske är det just den hemlighetsfulla sidan som ÄR mig själv?
Katana skrev:Du hamnar utanför ämnet heelatiden. Varför ?
Det är mitt andra jags fel.
Katana skrev:Tänker exv. på ngn. som är homo. När passar det för en att berätta om sin avvikelse för ngn ? Nu är inte jag det själv, men bara som exempel som detta med strumpbyxorna...
Du behöver inte förneka det för min skull. Dessutom är hetero också en avvikelse.
Återgå till "Religion och andlighet"