Bibeln och Koranen har blivit ersatta!!!

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Reine Strömvall
Kontakt:

Inläggav Reine Strömvall » 15 jun 2007 00:03

Jag är Guds enfödde son avlad av den heliga anden och har i samspråk med Gud utformat en ny religiös urkund som ersätter alla de andra.
Denna står på min hemsida, Gud har även krönt mig med livets krona.
Ingen annan har han talat sanningsenligt med.
Overlord skaparen av Gud har dock hjälpt till.
Gud är helt fantastisk bara man följer hans lag.

http://home.swipnet.se/ReineStromvall/

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 15 jun 2007 01:44

...

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 15 jun 2007 01:59

Var du själv inspärrad mellan den 11 augusti 2005 till den 17 februari 2007?

Flera av dina tidigare inlägg tycks ha hamnat i soptunnan,hur seriös är du?

J R Auk

Inläggav J R Auk » 15 jun 2007 14:03

Eeeh vadå jag ser ingen skillnad på att han säger sig vara guds son och att någon annan icke nämnd säger att det står i böcker vem som är guds son.

Sak samma och plats för alla!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Angelina

Inläggav Angelina » 16 jun 2007 00:56

Ja precis, låt Reine vara Guds enfödde son avlad av den heliga anden om han vill.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 jun 2007 01:15

Ja, visst, men så har ju även jag träffat den Heliga anden även känd som den sannfärdige ängeln, Jesus, Sankte Per och Gud, men jag såg aldrig Reine där? :lol:

Angelina

Inläggav Angelina » 17 jun 2007 21:58

Men jag såg både dig och Reine.

Akryon

Re: Bibeln och Koranen har blivit ersatta!!!

Inläggav Akryon » 20 jun 2007 22:04

Reine Strömvall skrev:Jag är Guds enfödde son avlad av den heliga anden och har i samspråk med Gud utformat en ny religiös urkund som ersätter alla de andra.
Denna står på min hemsida, Gud har även krönt mig med livets krona.
Ingen annan har han talat sanningsenligt med.
Overlord skaparen av Gud har dock hjälpt till.
Gud är helt fantastisk bara man följer hans lag.

http://home.swipnet.se/ReineStromvall/

jag fattar inte, menar du allvar?

Reine Strömvall
Kontakt:

Hela sanningen och nästan intet förtiget finns på min hemsid

Inläggav Reine Strömvall » 09 aug 2007 04:11

Min hemsida är en bokstavsenlig absolut sanning!
Men hela sanningen är det inte. Nåja den går att lista ut.
Inte dåligt med en religiös urkund på bara 13 sidor och en hemsida om 23 sidor som förklarar allt nästan.

Skulle aldrig våga ljuga i Guds namn.

Är i pardiset nästan nu! Sant nära nog.

Användarvisningsbild
eken
Kontakt:

Inläggav eken » 09 aug 2007 08:59

Angelina skrev:Ja precis, låt Reine vara Guds enfödde son avlad av den heliga anden om han vill.

Vilket förstås, nu sagt bara för sakens skull, inte betyder att han verkligen är Guds enfödde son.

Men naturligtvis har han lika goda grunder för att påstå det som andra religiösa samfund och inriktningar har haft för att påstå det ena efter det andra om andar, själar, helveten och paradis med vackra ungmöer.

Dvs - inga grunder alls.

Mvh
Anders
Amor et scientia

Rising
Moderator

Inläggav Rising » 09 aug 2007 11:18

Reine: Det som intresserar mig mest är frågan om hur du reagerar när du hör att andra undrar om du är galen/oseriös.

Jag menar; om du fått ett budskap från Gud, skriver detta budskap, och sedan märker att ingen tror på dig. Var någonstans i kedjan anser du att något gått fel?

Tvivlar du på dig själv, på Gud eller på oss - dina medmänniskor?

Och en annan fråga; om du tänker dig en galen människa - en av alla de där som tror sig varit i kontakt med Gud, men som bara inbillat sig detta. Hur tror du att han skulle reagera om folk sade att han var galen? Var någonstans i kedjan skulle han tro att något har gått fel? Skulle han börja tvivla på Gud, på sig själv eller på folket?

---

I min uppfattning så är en galen människa en sån som tvivlar på andra människor. Galningen menar att han har rätt, och att de som inte tror på hans ord är dårar/förtappade/onda.

I min uppfattning så skulle en sund och normal människa först och främst tvivla på sig själv. Om budskapet kom från Gud och Gud lyckades omvända mig, varför kan då inte jag omvända resten av mänskligheten? Det verkar logiskt att det är hos mig som felet ligger. Antingen har jag gjort ett dåligt jobb när jag framfört Guds åsikter, eller så måste jag ha inbillat mig Gud.

Hur resonerar du, och hur menar du att en galning skulle resonera? Jag är alltså nyfiken på vad du anser skillnaden mellan dig och en galning vara.

Benjie

Inläggav Benjie » 09 aug 2007 13:20

I varje  fall....  Även dåren har sitt mål!!

BENJIE

Reine Strömvall
Kontakt:

Även jag drabbas av galenskap!

Inläggav Reine Strömvall » 09 aug 2007 23:47

Att ni inte tror mig gör inte att jag räknar er till dårar men jag försöker vara så tydlig och samvetsgrann som möjligt, så alla anspeglingar på att jag ljuger gör mig väldigt ledsen.

Men ni har rätt lite galen blir jag emellanåt.

Men några religiösa vanföreställningar lider jag inte av, nåja kanske lite.

Vill bara allas bästa och har därför skrivit ner det viktigaste Gud lärde mig när han utbildade mig till konung. En konung är även en frälsare och frälser människor till adeln och dylikt dessa fick därefter en personlig relation till Gud. Väldigt kompliserat. Allt lär jag inte ut. Kanske när jag blivit äldre.

Rising
Moderator

Inläggav Rising » 10 aug 2007 00:48

Men ni har rätt lite galen blir jag emellanåt.

Nej, nu tycker jag att du låter riktigt vettig.

Den ton du har i ditt senaste inlägg tycker jag känns väldigt uppriktig och även sund. Såsom när du skriver om hur du reagerar när folk antar att du ljuger - sånt är lätt att relatera till och gör att jag inte känner att avståndet mellan oss skulle vara så stort. Jag känner att vi enklare kan nå varandra när du skriver sådana saker, än när du är bombastisk och skriver saker som "Gud har även krönt mig med livets krona. Ingen annan har han talat sanningsenligt med. Overlord skaparen av Gud har dock hjälpt till."

Även om det är sant så fjärmar du dig från oss människor (iaf mig) när du skriver sådana saker. Nu är jag förvisso bara en simpel människa och har inte blivit krönt med livets krona, så jag befinner mig förmodligen inte i position att ge råd till varken dig, Gud eller Overlord, men om ni skulle ha den gudomliga ödmjukheten att låta bli att förtörnas över min fräckhet, så skulle jag ändå vilja rekommendera er att ni alla tre såg över er gemensamma marknadsföringsstrategi. Jag tror att ni skulle kunna vinna mycket på att ni såg över hur ni ska gå till väga för att sprida ert budskap.

Kommunikation kräver nämligen först och främst ett samförstånd och en gemenskap; så det kan vara oklokt att det första man gör presentera sig som Guds enfödde son och den som är krönt av livets krona. Ty då markerar du ju vad som är den oöverstigliga skillnaden mellan dig och mig. Det är inte bra, om du vill lära mig något bör du snarare lyfta fram vad du och jag har gemensamt. För om jag får veta att du förstår mina behov och problem, då är chansen större att jag litar på att du kan hjälpa mig.

Visst låter det rimligt?

Men som sagt, jag hoppas att varken du, Gud eller Overlord ser detta som hädelse. Och om så vore fallet, så kan jag glädja er med att jag har tillräckligt med problem i mitt liv och att ni därför inte behöver ålägga eldregn över mina grödor eller åkalla grodor i mitt badrum (jag har redan silverfiskar, men det är väl inget ni lagt dit, va?).

En sista fråga: Du skrev att du var den enda som Gud talat sanningsenligt med. Har han ljugit för de andra, och i så fall varför? Jag är nämligen lite misstänksam mot de som far med osanning, så jag hoppas att Gud hade bra motiv.

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 10 aug 2007 09:03

Jag har kollat igenom det hela, lite fort. jag skulle verkligen inte vilja påstår att detta är en om skriv av bibeln, ( kan ej uttrycka mig angående Koranen, då jag inte har läst den )

Jag är Guds enfödde son avlad av den heliga anden och har i samspråk med Gud utformat en ny religiös urkund som ersätter alla de andra.

Det tvivla jag på, Av den orsaken, Delas av att språket är rätt så gammalmodigt, har inte riktigt i hopp med vår tid språk.
För om nu "Gud" skulle prata med dig, i vår tid, så skulle han har använt vårt modena språk, så som han gjorde då vår gamla bibel skrev, då var det språket modernt.

Detta kan jag även staka med hjälp av en del av texten som du har skrivit.

Du skall icke hava begärelse till din nästas hustru, ej heller till hans tjänare eller hans tjänarinna, ej heller till något, som tillhör din nästa.
Enligt mig så skulle detta Bud omskrivas., vilket det inte har gjort.
Även en del andra fomuleringa är rent av felaktigt till förhållande vår tid.

Jag hoppas att jag inte var för hård mot dig...

MVH FIG

PS Jag har full respkt för dig och din tro.
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Återgå till "Religion och andlighet"