Jag tror på levande Jesus som lärt sig prata av kärlek som två åring!!
Levande Jesus två är född!!
Levande Jesus två föds av Gud!!
mvh,
/EnGladEn
Levande Jesus två
Moderator: Moderatorgruppen
- miles davis
humor
Efterssom denna tråd blivit så rolig so far, så tänkte jag bidra med lite mer humor.
Tänker på människor som dör och kommer till Himmelen/Helvetet och det första som händer är att de dör av chock att det blev ett andra liv!!
Tänker på människor som dör och kommer till Himmelen/Helvetet och det första som händer är att de dör av chock att det blev ett andra liv!!
Virtus Subvenio?
Re: humor
EnGladEn skrev:Efterssom denna tråd blivit så rolig so far, så tänkte jag bidra med lite mer humor.
Hamnar de i Nangi-himlen/ Nangi-helvetet då? Och dör en gång till etc.
Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Avantgardet
EnGladEn skrev:miles davis skrev:Levande Jesus fem står högre i min bok. Just saying.
Jag tror jag får plocka fram min mobiltelefon och skriva ett mess till Gud :lol:
Försökte en gång när jag var yngre och rejält trippad på svamp. Hade numret och allt men fick inget svar. Dagarna därefter inledde en mer eller mindre årslång psykos (jag hade ju mina bättre stunder där jag tyckte mig stå stadigt på marken, men inte mycket behövdes för att jag skulle vara tillbaka i galenskapen).
Vissa trodde att "finding God would grant you automatically entrance into hellven, but ohhhh no, I have to fool myself there just like everybody else" (fritt från minnet, men det är ett spoken-word-nummer med Sage Francis, kommer inte ihåg titeln nu, länge sen jag lyssnade...)
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Återgå till "Religion och andlighet"