Lite lösa tankar.
Ordet tro är vad många använder.
Personligen använder jag hellre ordet möjligt.
För mig är det möjligt att det finns ett högre väsen och sammanhang och det räcker långt för mig personligen.
Däremot har jag för mycket kritiskt tänkande att hoppa in i fiktiva organisationer (om någon ändå ser detta som ett påhopp av just deras organisation så skall Ni fundera på varför) som har skenbart kärleksfulla värvare och reklamblad med kärleksfulla citat exempelvis att Du inte skall skada.
När Du väl skrivit på för organisationen så hittar Du i det finstilta ”ändamålet helgar medlen”, det står massor av undantag till huvud citaten i det finstilta.
Det finstilta är så invecklat så Du hamnar i händerna på någon som skall tolka det finstilta åt Dig och övertyga Dig om att det är ok att skada de i de konkurrerande organisationerna (själv trodde Du att det var underavdelningar från samma huvudorganisation)…
Sedan upptäcker Du att organisationen har folk som kanske åker runt och skadar och dödar avhoppare…
Det är nog därför vi fått gåvan med kritiskt tänkande, personligt ansvar att försöka skilja gott från ont.
Om det finns ett högre väsen som skapat allt i universum så torde det vara ytterst osannolikt att den kraften bara skapat anhängarna av organisationen NISSE och det ger NISSARNA rätt att bete sig illa mot allt annat i universum…
Vad Ni än tror vara möjligt, tänk efter innan Ni skadar Er själva eller andra.
Vänligen
Minimaxitiger
Organisationer
Moderator: Moderatorgruppen
- Minimaxitiger
Organisationer
Allt är möjligt det omöjliga tar bara längre tid
- Minimaxitiger
organisationer
Hej och tack för svar. Det finns mycket gott med att ha ett litet fotfäste.
De som har någon form av samhörighet mår enligt undersökningar bra och har möjlighet till ett gott liv.
Det viktiga är nog om man tycker det är viktigt med att tillhöra en organisation, att hitta en seriös organisation och sätta sig in i vad de företräder,(det finstilta) innan man går med.
De som delar med sig gör det ofta i ett gott syfte, det är ok, det gör vi alla om något känns fint.
Men fanatism är farligt.
Kritiskt tänkande och kunskap är bra till mycket...
Vänligen
Minimaxitiger
De som har någon form av samhörighet mår enligt undersökningar bra och har möjlighet till ett gott liv.
Det viktiga är nog om man tycker det är viktigt med att tillhöra en organisation, att hitta en seriös organisation och sätta sig in i vad de företräder,(det finstilta) innan man går med.
De som delar med sig gör det ofta i ett gott syfte, det är ok, det gör vi alla om något känns fint.
Men fanatism är farligt.
Kritiskt tänkande och kunskap är bra till mycket...
Vänligen
Minimaxitiger
Allt är möjligt det omöjliga tar bara längre tid
Återgå till "Religion och andlighet"