miracle-power

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

miracle-power

Inläggav Harald Davidsson » 12 nov 2011 06:39

De första människorna, för kanske 15 000 år sedan var uppfyllda av MIRACLE-POWER,
och istället för att titta på Gud som du gör nu,
som ett begrepp, se honom som Miracle-power, men någonting gick snett i den lilla mänskliga gruppen,
som Judarna försökt avbilda i sin myt Om Adam,
men den är bara en variant,
för helt klart var sexualiteten optisk och symbolisk,
de kunde framställa vad som helst som de önskade,
men plötsligt började deras miracel-power att användas emot dem själva,
och då skapades den dialektiska relationen mellan dem,
men innan var deras relation helt och hållet subjektivt absolut,

vi ser hur mirackle-power försöker att återigen lyfta upp den mänskliga gruppen genom en rekonstruktion
som hände i gamla riket i egyptien, vi ser hur mirakel-power manifesteras av både Rama och Krisna,

och denna mirackle-power finns hela tiden kvar i vårt universum
och i Naga sesa där Vishnu ligger på ormarna är en bild av att denna mirackle-power aldrig kan besegras
även om den vänds emot sig själv, som ett slags kosmiskt själv-mord,

för den svarta magin är ett försök att ego-isera den ursprunglöiga och goda miracle-power
och då användas för personliga syften,
men Vishnu skyddar hela tiden denna miracle-power
bland annat genom att kill the evil

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 nov 2011 12:02

Nuddle

var inte rädd fär att diskutera med mig,
för ifall någon attackerar dig kommer Vishnu att förinta henne,

jag upplever att den mirakel-makt som vänds emot den äkta mirakel-makten, Gud, Vishnu, godheten osv,
är ondskans egentliga grund.

och man skulle kunna kalla ondskan för
ett försök att begå själv-mord på universum

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 09 dec 2011 21:52

ondskan vill bara göra ont, utan orsak och godheten göra gott utan orsak

men mirkelpower, låt säga att alla som hade MirakelPower var super goda människor
de var enbart intresserade av att göra gott, varför förintade inte de permament ondskan?
detta kan mirakelpower göra, men det gjorde dom aldrig

antingen är mirakelpower i sin natur obegränsad men i praktiken varit begränsad
eller så är alla de som innehar mirakelpower också delvis onda

detta är samma problem som Kristna brottas med "teodice"

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 11 dec 2011 10:16

nuddle skrev:ondskan vill bara göra ont, utan orsak och godheten göra gott utan orsak

men mirkelpower, låt säga att alla som hade MirakelPower var super goda människor
de var enbart intresserade av att göra gott, varför förintade inte de permament ondskan?
detta kan mirakelpower göra, men det gjorde dom aldrig

antingen är mirakelpower i sin natur obegränsad men i praktiken varit begränsad
eller så är alla de som innehar mirakelpower också delvis onda

detta är samma problem som Kristna brottas med "teodice"

i gamla riket i Egyptien för cirka 4500 år sedan hade varje Farao mirakel-power,
de var vad puranas kallar för avatarer, och de bestod av en liten grupp människor
som re-inkarnerade kontinuerligt som nya Faraos, men det är olika typer av Avatarer,
de var Horus-avatarer och hade då begränsad mirakel-power som ej gällde för hela världen men kanske hade en räckvidd av 1001 kilometers distan från Faraos tredje öga.
men först Jesus visade på vad som behövdes för att nå det tionde chakrat, alltså Vishnu,
vi måste kunna TA  IN  världen i vår kropp, för just detta att ta in världen skapar då substansen för att kunna bygga upp en mirakel-relation till andra människor och till världen, för detta med mirakel-power är nått nytt efter att Adam kördes ut ur paradiset och mänskligheten endast fick den oheliga kundalinin att förlusta sig med,

men Jesus själv fick aldrig nån uppståndelse, han fick aldrig möjlighet att visa upp sudarsanachakrat för världen eller materialiseringens mirakel, fast han var en avatar, fast inte en purno-avatar som Rama och krisna, han var en Avatar i hermes trismigistos tradition, men Rama tog in världen i sin kropp under 14 års vistilse i skogen, och denna substansen som han då fick in som en extra kraft från världen formades sedan till Hanuman, som också bestod av den gudomliga kroppen, alltså mixades ihop till en övernaturlig ny extra kropp till Rama genom astral och gudomliga kroppen, men även Ramas Hanuman var inte för hela världen för vi kan ej läsa någonstans att hela världen var invecklad i kriget mellan Rama och Ravena, fast denna Hanuman var den största mirakel-power som exponerats på jorden,

för Hanuman är den perfekta varelsen, han är mera perfekt än avataren Rama själv, för Rama var människa, men Hanuman är en mix mellan Gud och Människa, därför rökte aldrig HANUMAN, ALDRIG DRACK HAN ALKOHOL, ELLER HADE SEX ELLER VAR GIFT, HAN VAR EN TOTALT PERFEKT TJÄNARE TILL RAMA,

satt alltid och väntade på vad Rama önskade av honom och direkt utförde han dessa önskningar,

hanuman är den perfekt tjänande kroppen som kan ge en människa allsmäktig makt över andra människor och över universum.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 22 dec 2011 22:26

för att kunna utföra mirakelpower utan att ondskan blandar sig i
måste man söka skydd hos Gud först dit når inte ondskan

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 05 jan 2012 08:09

nuddle skrev:för att kunna utföra mirakelpower utan att ondskan blandar sig i

mirakel-power kan bara skapas av Gud,
inte av människor,

och det är en långsam process där den fysiska kroppen kommer att genomgå vissA viktiga förändringar
steg för steg,

det första chakrat där det tyranniska intellektet sitter och gapar och skriker i världen
och det andra chakrat där naturens-själ erbjuder 2 minuters-knull för rika millionärer på lyxhotell för 100 000 svenska kronor per gång

men det tredje chakrat börjar det gudomliga
som kan ta en upp till fjärde chakrat

för det tredje chakrat i ryggen finns Vishnu
och vid naveln på framsidan finns Brahman

och fjärde chakrat i ryggen Shiva och på framsidan bröstet Ganesha

och struphuvudet är parvathi och på baksidan laksmi,
alltså 5 chakrat

och sjätte chakrat är Brahma ögonen inkluderande tredje ögat, och baksidan  på huvudet Hanuman
och sjunde chakrat i toppen Nirguna Brahman

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 05 jan 2012 23:52

Harald Davidsson skrev:

inte av människor,

och det är en långsam process där den fysiska kroppen kommer att genomgå vissA viktiga förändringar
steg för steg,

det första chakrat där det tyranniska intellektet sitter och gapar och skriker i världen
och det andra chakrat där naturens-själ erbjuder 2 minuters-knull för rika millionärer på lyxhotell för 100 000 svenska kronor per gång

alltså 5 chakrat

och sjätte chakrat är Brahma ögonen inkluderande tredje ögat, och baksidan  på huvudet Hanuman

jag tänkte förr att demoner kan inte besegra godheten för de har ingen egen power
alltså hanuman som du pratar om, eller nå chakra 10, men det verkar som de har en sådan power också, det är
märkligt, hur som helst min mirakelpower har inte fungerat jag känner att jag måste bli
helt ren i själen och kroppen omvandlas och allt det där först,
för mig verkar det som att ondskan alltid försöker gå in och störa då jag vill göra mirakelpower,
en gång använde ondskan min egen kraft emot dig, så det är märkligt

jag smörjer mig på natten med olivolja runt håret, lite på bröstet, pannan och magen
och så sätter jag på en uppläsning av koranen hela natten ganska tyst, jag har faktiskt ingen aning hur allt är funtat,
fattar inte hur demoner kan leva med sin destruktiva energi, deras kropp kanske är anpassad för det,
de kan inta fysisk form också, men vissa säger att man kan döda dom då, tror du man kan döda demoner,

jag har erfarenhet utav olika demoner, vissa är extremt agressiva, andra går bara in i kroppen och försöker
få mig att inte bli mer kärleksfull, faktiskt ibland kommer någon kvinna in i min kropp, det har inte känts att hon
är farlig, utan jag får lust att älska då, jag vet inte vem hon är,

jag är rätt så säker att vi är andar med själar som inkarnerar i en människa, hur detta sker vet jag inte exakt,
men vi kan liksom ta kontroll över kroppen vi besitter, kanske ger Gud oss tillstånd att besitta någon specifik kropp,
men ju mer man befriar sin ande desto mer tror jag man kan göra mirakulösa saker, dematerilisera sig, flyga och så vidare, även mirakelpower,

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 06 jan 2012 10:56

nuddle skrev:
Harald Davidsson skrev:

inte av människor,

steg för steg,

alltså 5 chakrat

jag tänkte förr att demoner kan inte besegra godheten för de har ingen egen power
alltså hanuman som du pratar om, eller nå chakra 10, men det verkar som de har en sådan power också, det är
märkligt, hur som helst min mirakelpower har inte fungerat jag känner att jag måste bli
för mig verkar det som att ondskan alltid försöker gå in och störa då jag vill göra mirakelpower,

jag smörjer mig på natten med olivolja runt håret, lite på bröstet, pannan och magen
och så sätter jag på en uppläsning av koranen hela natten ganska tyst, jag har faktiskt ingen aning hur allt är funtat,
fattar inte hur demoner kan leva med sin destruktiva energi, deras kropp kanske är anpassad för det,
de kan inta fysisk form också, men vissa säger att man kan döda dom då, tror du man kan döda demoner,

jag har erfarenhet utav olika demoner, vissa är extremt agressiva, andra går bara in i kroppen och försöker
få mig att inte bli mer kärleksfull, faktiskt ibland kommer någon kvinna in i min kropp, det har inte känts att hon

jag är rätt så säker att vi är andar med själar som inkarnerar i en människa, hur detta sker vet jag inte exakt,
men vi kan liksom ta kontroll över kroppen vi besitter, kanske ger Gud oss tillstånd att besitta någon specifik kropp,
men ju mer man befriar sin ande desto mer tror jag man kan göra mirakulösa saker, dematerilisera sig, flyga och så vidare, även mirakelpower,

Att du snart skall ut och arbeta med barn är skrämmande, sök hjälp nu nuddle, innan du får för dig att ett barn
är besatt och du bara måste döda det. Göteborgs universitet borde införa ett psyktest så att sådana som
du slapp att kasta bort tid och pengar på ett yrke du knappast är lämplig för.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 06 jan 2012 12:30

Zokrates skrev:
nuddle skrev:
Harald Davidsson skrev:

inte av människor,

steg för steg,

alltså 5 chakrat

Att du snart skall ut och arbeta med barn är skrämmande, sök hjälp nu nuddle, innan du får för dig att ett barn
är besatt och du bara måste döda det. Göteborgs universitet borde införa ett psyktest så att sådana som
du slapp att kasta bort tid och pengar på ett yrke du knappast är lämplig för.

Ja man måste väl vara riktigt korkad för att jobba som lärare i Sverige och köpa allt nonsens som sägs och skrivs
i litteraturen eller illa tvungen som jag, för Göteborgs Universitet är en stor nonsens skola som helt förnekar själen och anden. Existensen av demoner och änglar är något vedertaget i judisk, kristen, och muslimsk kultur
så det jag skriver är inget konstigt, jag studerar till förskolelärare bara för att kunna få ett jobb,
men jag har seriöst övervägt att studera till matematiker eller fysiker för där lär man ut riktig kunskap och inte gissningar och falska värderingar.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 08 jan 2012 12:57

nuddle skrev:Existensen av demoner och änglar är något vedertaget i judisk, kristen, och muslimsk kultur
så det jag skriver är inget konstigt,

Jag tror att du har fått det där om bakfoten, de flesta troende är mer benägna att tro att det istället
är något konstigt med den som påstår att sådant finns, säger du att du själv bevittnat dylikt så
idiotförklarar de dig direkt, det kallas hyckleri, de spelar bara roller som de inte själva tror på.

Låt mig förtydliga nuddle, den som bekänner sig till någon av de världsledande religionerna
är helt förd bakom ljuset och lika andlig som en skriande åsna.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 09 jan 2012 09:04

Mirakel-makt skapas i tredje chakrat som är magen
och där Visnu och Brahma, skaparen dväljs,
och som kan kallas det kosmiska ägget vatrifrån allt kommer,

det börjar alltid med det mentala,

och cheops-pyramiden symboliserar den mantala kroppen för mirakel-makt,

men nästa steget som är det emotionella, finns ej med i den egytiska doktrinen,

alltså shiva-lingam, men finns avskapad i den Indiska tempel-arkitekturen,
men en rund formation på toppen.

och det tredje steget, det kroppsliga, alltså det kosmiska ägget på tredje chakrat
finns ej ens avbildat i Indisk arketektur,

för mirakel-makten fungerar genom att man ger mentalt sin ide till det kosmiska ägget
att skapa en viss formation

och sedan lyfter mirakel-kroppen upp till fjärde chakrat, det emotionella, där iden levandegörs och sedan
lyfter skapelsen upp till huvudet där det skapade kommer ut i världen,

det ska ta omkring en minut att skapa en ny formation

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 10 jan 2012 17:52

du skriver bra och jag är inte så detaljerad som du
som en slags forskare, men jag kan inte säga att jag
vet mycket av det du skriver, är osäker om vi tar in världen
i kroppen, det handlar för mig om att dö helt enkelt, sluta
existera, tycker buddister har bäst definition på detta,
att vilja dö eller att inte vilja något är också en vilja, så
det handlar om att sluta existera, inte vilja något,
viljan ser jag kommer från det astrala, den astralakroppen,
så det handlar om att kärleken skall fullständigt dominera
den astralakroppen för om inte den gör det så kan man inte
utföra mirakelpower effektivt, ondskan kan då alltid blanda sig i,

jag hittade för över 1år sedan en blogg som skrev om just det
jag skriver om nu, att förmågan att utföra mirakel sker först då
vi blir helt rena, men att viljan att ha något i världen vid den tiden
är fullständigt borta, så även om allt är möjligt för än, vill man inget
men man fortsätter ändå leva, och förmodligen utföra mirakel,
allt handlar om att dö, bli ingenting

med att dö menar jag inte att dö fysiskt,

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 11 jan 2012 13:38

Harald Davidsson skrev:Mirakel-makt

Nej, inga pyramider har skapats på en minut genom mirakelmakt, det är en vansinnig idé som du vägrar släppa,
tvärtom ligger det idogt hårt arbete bakom, det tar även mycket lång tid att uppföra större byggnationer,
förstår inte ens hur du kan tro något annat?

Historiskt så lär det ha funnits en mängd ambulerande yrkesgrupper med gedigna specialkunskaper, vandrande
arkitekter och byggnadsingenjörer lär inte ha varit ett undantag, en del har säkerligen varit väldigt beresta och
villiga att åtaga sig de mest skiftande utmaningarna och hemlighetsmakerier borgade för att de hade sitt på det
torra, simplare kunskaper däremot var allmängods, du kanske kan lära dig något för en gångs skull harald,
men jag tvivlar.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 04 mar 2012 20:44

Zokrates skrev:

Nej, inga pyramider har skapats på en minut genom mirakelmakt, det är en vansinnig idé som du vägrar släppa,
tvärtom ligger det idogt hårt arbete bakom, det tar även mycket lång tid att uppföra större byggnationer,

Historiskt så lär det ha funnits en mängd ambulerande yrkesgrupper med gedigna specialkunskaper, vandrande
arkitekter och byggnadsingenjörer lär inte ha varit ett undantag, en del har säkerligen varit väldigt beresta och
villiga att åtaga sig de mest skiftande utmaningarna och hemlighetsmakerier borgade för att de hade sitt på det
torra, simplare kunskaper däremot var allmängods, du kanske kan lära dig något för en gångs skull harald,
men jag tvivlar.

Vad jag vet finns inga direkta bevis för att någon lyckats skapa något med mirakelpower. Att mirakel sker är dock något som har hänt människor.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 05 mar 2012 09:41

nuddle skrev:
Zokrates skrev:

men jag tvivlar.

Vad jag vet finns inga direkta bevis för att någon lyckats skapa något med mirakelpower. Att mirakel sker är dock något som har hänt människor.

detta året kommer hela världen bli fullkomligt övertygade om
att universum skapades ut ur ett enda medvetande
genom mirakelmakt,,

genom ordet som fungerar tillsammans med tankarna.

ock det varde osv.

Återgå till "Religion och andlighet"