Magi är sammanknutet med naturen, och vad du upptäcker där och vad som ger genklang inom dig, magi som syftar till personlig vinning är vanlig, och det finns gott om spelplatser. För hälsa och välstånd är en miljardindustri allt från nyandlighet
till magi med sot och bot inom folktro, genom magins port möter du oanade krafter inom dig, du handlar och gör det ögonblickligt. För ont och gott jobbar du med samma energi, det är hur du formar den i sin fas som är tongivande. I det eviga skapande nuet är energin och en intelligent sådan, den genomströmmar hela universum. Om gör du dig till magins instrument, kan du nå fram till en energi som är i samklang med det evigt skapande nuet, det är inte du och energin, det är du som "smälter" samman med ditt uppsåt, och energin är ett med dig,du är alltid i det evigt skapande nuet men du kan stråla samman med planen, att nå paradiset inom dig,
som är den fas, som är att föredra från ett förgiftat sinne. Förgiftat i hat rättfärdigat genom snedtolkningar inom någon religion, där jaget är våld, skymmer självet,
genom ridån av omständigheternas makt, läs Jiddhu Krishnamurti, förgiftat av hämndbegär, förgiftat av girighet, osv. de flesta är inte medvetna om att de befinner sig i ett förgiftat sinnestillstånd. Stanna upp fråga dig hur tänker jag, vad bygger mitt liv hur uppfattar jag mig själv, vilka band är jag indragen i, är det familj, vänner, arbetskamrater, föreningar, fråga dig om du vill bistå världen med hjälp, om du har ett väldigt ekonomiskt överskott, magi kan ge dig pengar men inte ett fridfullt sinne,
det skall erkännas att jag är en samlare, men jag har satt upp ett mål, att min samling får växa till en viss punkt., då samlingen känns klar. Du kan genom magi dra till dig kärlek, inflytande, makt i alla former. Lever du ditt liv eller är du fångad i din egen privata fälla, där du känner dig djupt insyltad, du har grävt ned dig i affärer, dåligt inflytande, osv du känner att du gått för långt, för att vända du är fast i ett system som om du inte spelar med puttar ut dig. Dessa hierarkier styrs ofta av omständigheternas makt, gör ett experiment se dig själv utifrån, som en betraktare
fundera på vad du ser, dra experimentet lite längre, låt oss säga att du har avlidit
och föreställ dig hur omgivningen skulle reagera, vad skulle man säga om dig, ta exemplet Alfred Nobel, när han såg vad man skrivit om honom,hur han var, många negativa superlativ, instiftade han Nobelpriset, även om inte dynamit är min grej. Magi har alltid störst verkan om
den inte är för egen vinning, goda krafter verkar i glädjens fas där du kan hjälpa andra, men många lever genom andra, och inser inte att de själva behöver hjälp.
Högre kunskap kan nås genom fasen högre kunskap, viljan att nå detta kan kräva din högsta närvaro, i ditt uppsåt. Jag är inte av den puritana skolan, jag förespråkar ett liv som är levande, i alla dess aspekter. Magi är en fas där du kan utveckla dina förmågor dina gåvor, tack.
återkomm gärna till mitt nästa inlägg högre kunskap
Magi i det evigt skapande nuet
Moderator: Moderatorgruppen
Däremot..
Om, du väljer att knyta ditt svammel till natur och där vågar avtäcka klangen som sjunger i dig själv strålar troligtvis din tolkning samman inför massan Men, genom snedtolkningar finner du ej frukter ur fridfulla sinnen.. Lag, är att se sig själv utifrån betraktaren som sann Ty, som betraktare funderar man Ja, även Alfred ur sitt Vinterviken.. Dock troligtvis ej ur glädjens fas över det du här skriver eftersom din främmande omgivning ej känner ~ Kort sagt, viljan din av att Nå innefattas troligtvis ej av att hjälpa andra framåt så hallå, då vi här alla (även du) bor uti världens smartvakna 2012 är det på sin plats att du kammar till dig Men, du får av mig (trots svamlet) 3 varma tack för ditt verkligt friskt vågade inlägg..!
Om, du väljer att knyta ditt svammel till natur och där vågar avtäcka klangen som sjunger i dig själv strålar troligtvis din tolkning samman inför massan Men, genom snedtolkningar finner du ej frukter ur fridfulla sinnen.. Lag, är att se sig själv utifrån betraktaren som sann Ty, som betraktare funderar man Ja, även Alfred ur sitt Vinterviken.. Dock troligtvis ej ur glädjens fas över det du här skriver eftersom din främmande omgivning ej känner ~ Kort sagt, viljan din av att Nå innefattas troligtvis ej av att hjälpa andra framåt så hallå, då vi här alla (även du) bor uti världens smartvakna 2012 är det på sin plats att du kammar till dig Men, du får av mig (trots svamlet) 3 varma tack för ditt verkligt friskt vågade inlägg..!
..~
- tomtartroll
förtydligande
det är rätt jag är i min fas, andra, du är i din, specificera vad som du tycker är otydligt så skall jag
se om jag kan förtydliga det.
se om jag kan förtydliga det.
tomtartroll.. Då jag solklart läst in detta ditt steg av avsikt via en enkel 3a infinner sig direkt frågan i mig, har verkligen ditt ’brytt sig’ av egen maskin och endast själv nått /fram/ till detta sprillans nya fula försök att söka fiska hem ännu mer mammon ur nya anhängare som uti svåra tiders svaga massa av folk som idag både själs och penningmässigt för i H----te redan lider..?
Hey där, läs här själv in din sanna 3a (troligtvis sanningen ur ditt) Ja, via din skrift hämtat ur ditt vart tredje skrivna ord..!
..sammanknutet och upptäcker vad genklang magi till är det om hälsa är allt till sot inom magins du inom handlar det ont jobbar samma är formar sin är det nuet och sådan hela gör till kan fram energi i det nuet kan med nå dig, den är från sinne. hat snedtolkningar religion är självet av läs förgiftat förgiftat osv. är om befinner ett stanna dig jag, mitt uppfattar själv är i, familj, föreningar, om bistå hjälp, har ekonomiskt kan pengar ett det att en jag upp att får en då klar. genom till inflytande alla du eller fångad egen där dig du ned affärer osv att för att är ett om spelar ut hierarkier av gör se utifrån betraktare vad dra längre säga har föreställ omgivningen vad säga ta Nobel, såg skrivit hur många instiftade även dynamit grej. alltid om är vinning verkar fas kan men genom inser de hjälp. kan fasen viljan detta din i Jag av skolan, ett är alla Magi fas kan förmågor tack. till inlägg...
Ps, infinner sig önskan i dig att i samma andetag krångla till det redan solklara försök då ìnnan´att inta insikt ur sann matematik Men 'om så' ta då samtidigt med i beräkningen att ditt (om så ur en 7a) ej kommer att anlända och bli till..!
Hey där, läs här själv in din sanna 3a (troligtvis sanningen ur ditt) Ja, via din skrift hämtat ur ditt vart tredje skrivna ord..!
..sammanknutet och upptäcker vad genklang magi till är det om hälsa är allt till sot inom magins du inom handlar det ont jobbar samma är formar sin är det nuet och sådan hela gör till kan fram energi i det nuet kan med nå dig, den är från sinne. hat snedtolkningar religion är självet av läs förgiftat förgiftat osv. är om befinner ett stanna dig jag, mitt uppfattar själv är i, familj, föreningar, om bistå hjälp, har ekonomiskt kan pengar ett det att en jag upp att får en då klar. genom till inflytande alla du eller fångad egen där dig du ned affärer osv att för att är ett om spelar ut hierarkier av gör se utifrån betraktare vad dra längre säga har föreställ omgivningen vad säga ta Nobel, såg skrivit hur många instiftade även dynamit grej. alltid om är vinning verkar fas kan men genom inser de hjälp. kan fasen viljan detta din i Jag av skolan, ett är alla Magi fas kan förmågor tack. till inlägg...
Ps, infinner sig önskan i dig att i samma andetag krångla till det redan solklara försök då ìnnan´att inta insikt ur sann matematik Men 'om så' ta då samtidigt med i beräkningen att ditt (om så ur en 7a) ej kommer att anlända och bli till..!
..~
Anna Sara.. Regarding Kicks yes best of thanks for yours But, jag tror dock mer på Zokrates medvetna klipp av tänk -troligtvis hämtat hem ur spegeln `klassisk adagio´..? Pls tell your finger to click @ the link below And, also you will live it´
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uh3WyfVL2M
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uh3WyfVL2M
..~
..ett bra exempel ur existensens innehåll av i dag Där, undermeningen önskar att Alla ser/ inser livets rådande La Bomba (ja livspump) Va..!
http://www.youtube.com/watch?v=xVfTUwk4 ... re=related
Och..
Här inför alla livets själs och tidstjuvar (ja bedragare) följer här exempel på krav av sanning som inte önskar höra falska visor..!
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PHuE5pDlEs
http://www.youtube.com/watch?v=xVfTUwk4 ... re=related
Och..
Här inför alla livets själs och tidstjuvar (ja bedragare) följer här exempel på krav av sanning som inte önskar höra falska visor..!
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PHuE5pDlEs
..~
- tomtartroll
Tack för ditt kritiska inlägg, jag befinner mig inte närmare sanningen än någon annan, jag förespråkar ingen religion.
Holler mig mer till ekofilosofi, naturen är en spegel, en grund för allt levande, svamlar gör många vi har en hel rikstad som gör det,
mycket bra kommer ur det, men det mesta är som du säger svammel, det evigt skapande nuet, utesluter inte religioner, men klarar sig bra utan dom, ekofilosofi skapar rum portar, grund det mesta jag hör och ser är svammel men frågan är ju värdegrunder, vi vet nu vad vi får,tack!
fruktan
söker en poet
sträcker sig ut
i tankens rymd
i hörnen labyrinterna
i koridorer mörka hål
och skrymslen
kännslan att
vara utan mitten
att dra evighetens tomma lina
i det okända där fruktan
är porten
Holler mig mer till ekofilosofi, naturen är en spegel, en grund för allt levande, svamlar gör många vi har en hel rikstad som gör det,
mycket bra kommer ur det, men det mesta är som du säger svammel, det evigt skapande nuet, utesluter inte religioner, men klarar sig bra utan dom, ekofilosofi skapar rum portar, grund det mesta jag hör och ser är svammel men frågan är ju värdegrunder, vi vet nu vad vi får,tack!
fruktan
söker en poet
sträcker sig ut
i tankens rymd
i hörnen labyrinterna
i koridorer mörka hål
och skrymslen
kännslan att
vara utan mitten
att dra evighetens tomma lina
i det okända där fruktan
är porten
Hejsan! Har du lust att förtydliga vad du avser med begreppet "magi"? Hur - rent konkret - använder du dig av det (eller låter dig användas av det)?
Återgå till "Religion och andlighet"