På självaste långfredagen, du gudlöse! Tja, 16.30 låter väl bra, så blir det en LÅNGfredag.
Gustav, hade du nåt av Naess som du tror jag kan ha glädje av? Läser gärna.
§
Stockholmare, se hit!
Moderator: Moderatorgruppen
-
laotzu
Gudlös? Passa Dig så jag inte blundar! 16:30 låter bra för min del; ser fram emot en lång fredag i meningslöshetens tecken.
Självklart tar jag med böcker till Dig. Naess böcker "Empirisk semantik" och "Livsfilosofi" var de vi talade om, så de tar jag med. Jag minns inte vad Du har för böcker som är mina, men då jag ska flytta i slutet av sommaren så tänkte jag be Dig att så sakteliga lämna tillbaka dem en och en.
Lev väl,
Gustaf
Självklart tar jag med böcker till Dig. Naess böcker "Empirisk semantik" och "Livsfilosofi" var de vi talade om, så de tar jag med. Jag minns inte vad Du har för böcker som är mina, men då jag ska flytta i slutet av sommaren så tänkte jag be Dig att så sakteliga lämna tillbaka dem en och en.
Lev väl,
Gustaf
Är det dags igen denna vecka? Pratade med hovis i förrgår, och Stefan igår, och de (ni?) verkade lite småsugna. Torsdag passar bäst för mig, men även på fredag tror jag går att knöka in ett möte på la Rose. Vad säger laotzu, Druiden, Joahn, zilvtrer (och övriga, naturligtvis!).
Jag propsar först och främst för Torsdag, alltså. Någon däremot?
Jag propsar först och främst för Torsdag, alltså. Någon däremot?
-
laotzu
Ärade vänner,
För ca. en halvtimme sen skiljdes vi åt. Då jag gick mot tåget lade jag märke till att min blyertspenna var borta. Jag förmodade att den halkat ur min bröstficka på kafet, så raskt gav jag mig hän ditåt. Men på kafet var den inte. Om någon lade märke till någonting som kan hjälpa mig att återfå pennan, vore jag tacksam om denna delade med sig. (Rasmus tappade tidigare [något], varvid jag kommenterade händelsen komiskt; kanske såg någon när min penna föll ur och tänkte "nu ska komikern själv få smaka på komik". Eller kanske såg Ni något som låg och blänkte när vi gick. Eller... egentligen, vad som helst. Det är långsökt, men pennan är mig väldigt kär...)
Lev väl,
Gustaf
PS. Det var högst angenämt att talas vid; hoppas att det inte dröjer så länge fram till nästakommande träff. DS.
För ca. en halvtimme sen skiljdes vi åt. Då jag gick mot tåget lade jag märke till att min blyertspenna var borta. Jag förmodade att den halkat ur min bröstficka på kafet, så raskt gav jag mig hän ditåt. Men på kafet var den inte. Om någon lade märke till någonting som kan hjälpa mig att återfå pennan, vore jag tacksam om denna delade med sig. (Rasmus tappade tidigare [något], varvid jag kommenterade händelsen komiskt; kanske såg någon när min penna föll ur och tänkte "nu ska komikern själv få smaka på komik". Eller kanske såg Ni något som låg och blänkte när vi gick. Eller... egentligen, vad som helst. Det är långsökt, men pennan är mig väldigt kär...)
Lev väl,
Gustaf
PS. Det var högst angenämt att talas vid; hoppas att det inte dröjer så länge fram till nästakommande träff. DS.
Jag har tyvärr inte sett den. Men jag undrar en annan grej; hur fan kan du ha hunnit skriva det där inlägget kl 21:29, då jag tittade på min klocka 21:46 och konstaterade att vi fortfarande var på La Rose? Tidsrelativitet i all ära, men tiden ändras väl bara om vi rör oss i ofantligt höga hastigheter, betydligt snabbare än promenadtakt från La Rose till Centralen?
Eller har forumet vintertid fortfarande?
Eller har forumet vintertid fortfarande?