Hej!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Annapanna

Inläggav Annapanna » 28 dec 2008 18:58

Skogsälvan skrev:Det var ett skämt, Annapanna och det var inte på din bekostnad. Under mina år här har jag stött på ytterst få mansgrisar. Men jag tycker ju att de är lite lustiga. Ja, som du förstår har jag lite avvikande humor. Huvudsaken är att du förstår att det är väldigt liten risk att du blir nedvärderad för att du är kvinna här. Beklagar att du tog illa vid dig  :(

Det är lugnt. Det var inte så mkt. ditt skämt som jag upprördes av. Blev väl mest orolig över det du säger att det här skulle vara ett forum där kvinnor nedvärderas osv. Men du säger ju nu att du inte alls har upplevt det så genom dina år så jag får lita på det.  :)
Man har en förhoppning när man kommer in på ett forum att komma i kontakt med likasinnade också möts man av knepiga kommentarer...det var det som gjorde att jag tog illa upp. Men som sagt - nu har du som har lång erfarenhet berättat att det inte är så på det här forumet och då väljer jag att lita på det.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 dec 2008 19:05

Bra  :) Då hoppas jag att du hittar lite likasinnade och för den delen lite oliksinnade så vi har något att diskutera  :wink: . Kan bli lite hätskt i sakfrågor ibland, men det finns mycket värme också - tro mig! Många mysiga typer här, fast ibland tar det ett tag innan man förstår det.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 28 dec 2008 19:09

I rest my case! Ledsen, har inte tid att bråka just nu, är dålig och måste sticka iväg och fylla på förråden. Återkommer senare.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
JDM
Kontakt:

Inläggav JDM » 28 dec 2008 19:12

Annapanna skrev:
JDM skrev:
Annapanna skrev:Jag måste erkänna att jag blev upprörd av att bemötas som ett kvinnofolk här istället för som en individ. För att jag presenterade mig som kvinna.

Vad är det för fel att bli bemött som kvinnofolk?
Jag har inget emot att bli bemött som mansfolk.
Det är väl inget dåligt med att vara varken kvinno- eller mansfolk, och vi är ju trots allt olika i vissa avseenden. En jämnlik syn är väl inte att blunda för dessa olikheter, utan istället att uppskatta dem utan att värdera de högre eller lägre?

Om man samtidigt som man blir bemött som kvinnofolk också uppmanas att "hålla sig i skinnet", så tycker jag att det är väldigt fel.

Frågan är väl egentligen varför du tar åt dig av det och inte har en humoristisk distans?! Kan det vara din egen självkänsla som kvinna som inte reflekterar din jämlikhetsbeaktande genusideologi?
Min och min flickväns senaste låt: http://downloads.cdon.com/index.phtml?p ... st=7664537

Användarvisningsbild
Annapanna

Inläggav Annapanna » 28 dec 2008 23:53

eh, jag får låta bli att gå in i den här tråden mer helt enkelt.

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 29 dec 2008 00:48

De bästa bråken handlar ofta om ingenting.

Tjenixen annapanna, välkommen.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

scirocco

Ämne

Inläggav scirocco » 29 dec 2008 02:15

Välkommen!Håll dig nu inte i styr.Va ska du ha i din panna. alltså i matväg? Är det rester,eller förresten nånting helt nytt. Jag skulle vilja föreslå rosenkål. Med lite kött o potatis.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 29 dec 2008 02:15

Blanda inte in mig i nån genusdebatt, jag är diskriminerar inte - jag hatar alla.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Återgå till "Mötesplatsen"