Konstnärligt/Andligt Kollektiv/Träffpunkter

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Druiden
Kontakt:

Inläggav Druiden » 03 nov 2005 16:15

Jag slutar jobbet vid 18. Kan någon lämna ett mobilnummer att höra av sig till så att man kan hitta er ifall ni dragit vidare?
Att jag tycks befinna mig här bevisar absolut ingenting

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Ifall vi dragit vidare

Inläggav hovnarr » 03 nov 2005 16:49

0VIIiiiVIiVIviiiIIIiiiII

Deuce Deceptor

Inläggav Deuce Deceptor » 05 nov 2005 21:28

Låter fruktansvärt underhållande. Om jag inte hotades av fängelsestraff om jag uteblev från annan verksamhet så skulle jag dyka upp. Efter nyår ska jag ta och styra upp min situation och ordna en sammankomst.

Tills vidare ....Salam/DD

Angelina

Inläggav Angelina » 05 nov 2005 22:16

Hade ni trevligt, eller hamnade ni i luven på varandra? :lol:

Användarvisningsbild
cogito

Inläggav cogito » 05 nov 2005 23:52

Happy halloween!

Bild

cogito

Angelina

Inläggav Angelina » 06 nov 2005 05:54

Hej...snyggt!
Happy halloween, god allehlgona och/eller glad samhain mm.
:lol:

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 06 nov 2005 14:37

Angelina!

Vi (eller åtminstone jag!) hade trevligt. Det talades om att öppna hjärtan, muscicera i vidsträckta vardagsrum och tema: kartong. Det kan nog bli bra, tror

-narr-

P.S. Nästa träff blir troligtvis när det lider emot jul D.S.

Användarvisningsbild
Luipa
Kontakt:

Inläggav Luipa » 06 nov 2005 22:09

Projektförslag:

En Väggtidning...
Vi matas ständigt med apatiserande budskap. Låt oss agera motkraft.

En väggtidning i A3 format. Utkommer 1/ggr i kvartalet. Temanummer med inspiration av och från detta forums alla trådar och inlägg.

Sammanställningen kan ske demokratiskt via mejl och varje nummer kan ges stor frihet av den lokale tapetseraren. Tidningen läggs upp på hemsida varpå alla intresserade kan ladda ner och skriva ut för att sedan själva distribuera.

Vidare beredes plats för insändare. Stående inslag kan vara, kvartalets dikt/frågeställning/paradox/vadsomhelst.

Ny layout för varje nummer.

Syftet är att problematisera, förbrylla (från angelina), förgylla och visionera. Dock bör vi vara fösiktiga med att upplysa. Vi vill även stimulera till mänskliga möten av värme och kvalitet.

Idén om en väggtidning kom till mig av en vän för fyra år sedan, men det blir aldrig av och om det ändå skulle, så varför inte två?
/luipa

Angelina

Inläggav Angelina » 07 nov 2005 00:34

Excellent, fixar du en hemsida?
:)

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Skapa i kartong

Inläggav hovnarr » 07 nov 2005 11:10

Vi matas ständigt med apatiserande budskap. Låt oss agera motkraft

Bra tanke.

Tidningen läggs upp på hemsida varpå alla intresserade kan ladda ner och skriva ut för att sedan själva distribuera.

Om det är allt kommer detta att dö ut. Det blir nog vi som får stå för klisterpytsandet. Möjligen kan man på sikt sälja in det som "något att göra för samhället" hos likasinnade, men den kritiska massan tror jag blir upp till oss att fixa.

Jag ska ta reda på hur denna organisation funkar (finansiering, utförande):
http://www.akayism.org/
och se om vi kan använda det som modell.

-narr-

Användarvisningsbild
Luipa
Kontakt:

Inläggav Luipa » 07 nov 2005 12:20

angelina skrev:Excellent, fixar du en hemsida?

Jag är snudd på cyberanalfabet, blev mäkta stolt över att lyckats få upp min avatar på detta forum :D det är där min ribba ligger (för tillfället).
hovnarr skrev:Det blir nog vi som får stå för klisterpytsandet

Det tror jag också, men vi finns ju representerade lite varstans, från korpilombolo i norr till vermont i väst. Var bor forumets östligaste deltagare? Någonstans i Finland? Och sydligaste? Även det Vermont?

Kul att några verkar nappa
sköt om er
Och du meanman, du är grym med orden, kan du tänka dig att bidra med något alster? snälla... notworthy
/luipa
tror även losje: http://www.loesje.se/ verkar vara något liknande.

Lars

Inläggav Lars » 07 nov 2005 17:27

Jag har ett till förslag på en liten get together som kombinerar nytta och nöje i en oöverträfflig balans. Eftersom de flesta verkar vara ganska öppna för nya saker så varför inte en öppen föreläsning på Stockholms universitet för att sedan kanske reflektera, kanske dricka te/kaffe/öl någonstans eller spåna kring ett bra förslag om en möjlig väggtidning?

Föreläsning: "Vår vrede brinner"
Ämne: Indiens daliter i den globala rättviserörelsen.
Plats: Aula magna, Frescati
Tid: 18-19.30 inklusive frågestund
Föreläsare: Fil. dr Eva-Maria Hardtmann, socialantropologi

Det är den information som finns tillgänglig nu. Det kommer kanske komma upp mer när det närmar sig. Jag vet inte. Den som vill kan kolla:

http://www.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=152&a=2073

Eller bara

http://www.su.se/

Vad tycker folk?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 08 nov 2005 11:19

Alltså, jag trodde först att "dalit" betydde att man hade en surrealistisk hållning enligt Dali, men se här vad jag hittade:

Wikipedia skrev:a Dalit — formerly known as untouchable or achuta — is a person outside of the four castes, and considered below them. Included are such people as leather-workers, scavengers, and street handicrafters. Other terms have been used to refer to Dalits in recent times.

Föredraget gäller alltså hur daliterna i Indien kämpar för rättvisa? Denna kamp är säkert superviktig men jag kan inte se att den intresserar mig. Dvs, jag ser inte hur jag kan påverka den eller hur den kan påverka mig.

I alla fall - var i kontakt med akayism (hygglig kille). Det visade sig han åkt dit för saker han gjort - man får inte sätta upp reklam hur som helst, men det finns ingen fastlagd bot eller påföljd. Antar att det räknas som skadegörelse, så sätter man bara upp nåt med tejp är det inget att bråka om. Tapetserar man stan full kanske nån energisk jävel intresserar sig för ärendet. De trycker affischerna själva - kanske har de någon välvillig tryckare i bekantskapskretsen.

Summa summarum - det är bara att köra. Jag startar en tråd under "Galleri" där vi kan diskutera vad som kan stå på vår väggtidning och hur den kan läggas upp.

Användarvisningsbild
Luipa
Kontakt:

Inläggav Luipa » 08 nov 2005 18:22

Hej lars, jag tycker daliternas kamp verkar intressant, har jag tid går jag dit. Men redan nästa vecka händer grejer:
15/11
Exploderande stjärnor, gammablixtar och svarta hål
Professor Claes Fransson, astrofysik

skall nog försöka ta mig dit...
fler intresserade?
/luipa

Användarvisningsbild
Kyano

Inläggav Kyano » 08 nov 2005 19:46

2005-11-10

Filosofibar på KTH kl.18:00-02:00 i Puben, kårhuset. Temat är paternalism och fri vilja. ”Bör vi förbjuda socker? Om rätten att må dåligt” är rubriken på kvällens föredrag av Kalle Grill. Föredraget börjar kl 19:00. Arrangeras av doktorander vid avdelningen för filosofi på KTH.

Återgå till "Mötesplatsen"