Konstnärligt/Andligt Kollektiv/Träffpunkter
Moderator: Moderatorgruppen
Ifall vi dragit vidare
0VIIiiiVIiVIviiiIIIiiiII
-
Deuce Deceptor
Projektförslag:
En Väggtidning...
Vi matas ständigt med apatiserande budskap. Låt oss agera motkraft.
En väggtidning i A3 format. Utkommer 1/ggr i kvartalet. Temanummer med inspiration av och från detta forums alla trådar och inlägg.
Sammanställningen kan ske demokratiskt via mejl och varje nummer kan ges stor frihet av den lokale tapetseraren. Tidningen läggs upp på hemsida varpå alla intresserade kan ladda ner och skriva ut för att sedan själva distribuera.
Vidare beredes plats för insändare. Stående inslag kan vara, kvartalets dikt/frågeställning/paradox/vadsomhelst.
Ny layout för varje nummer.
Syftet är att problematisera, förbrylla (från angelina), förgylla och visionera. Dock bör vi vara fösiktiga med att upplysa. Vi vill även stimulera till mänskliga möten av värme och kvalitet.
Idén om en väggtidning kom till mig av en vän för fyra år sedan, men det blir aldrig av och om det ändå skulle, så varför inte två?
/luipa
En Väggtidning...
Vi matas ständigt med apatiserande budskap. Låt oss agera motkraft.
En väggtidning i A3 format. Utkommer 1/ggr i kvartalet. Temanummer med inspiration av och från detta forums alla trådar och inlägg.
Sammanställningen kan ske demokratiskt via mejl och varje nummer kan ges stor frihet av den lokale tapetseraren. Tidningen läggs upp på hemsida varpå alla intresserade kan ladda ner och skriva ut för att sedan själva distribuera.
Vidare beredes plats för insändare. Stående inslag kan vara, kvartalets dikt/frågeställning/paradox/vadsomhelst.
Ny layout för varje nummer.
Syftet är att problematisera, förbrylla (från angelina), förgylla och visionera. Dock bör vi vara fösiktiga med att upplysa. Vi vill även stimulera till mänskliga möten av värme och kvalitet.
Idén om en väggtidning kom till mig av en vän för fyra år sedan, men det blir aldrig av och om det ändå skulle, så varför inte två?
/luipa
Skapa i kartong
Vi matas ständigt med apatiserande budskap. Låt oss agera motkraft
Bra tanke.
Tidningen läggs upp på hemsida varpå alla intresserade kan ladda ner och skriva ut för att sedan själva distribuera.
Om det är allt kommer detta att dö ut. Det blir nog vi som får stå för klisterpytsandet. Möjligen kan man på sikt sälja in det som "något att göra för samhället" hos likasinnade, men den kritiska massan tror jag blir upp till oss att fixa.
Jag ska ta reda på hur denna organisation funkar (finansiering, utförande):
http://www.akayism.org/
och se om vi kan använda det som modell.

angelina skrev:Excellent, fixar du en hemsida?
Jag är snudd på cyberanalfabet, blev mäkta stolt över att lyckats få upp min avatar på detta forum
hovnarr skrev:Det blir nog vi som får stå för klisterpytsandet
Det tror jag också, men vi finns ju representerade lite varstans, från korpilombolo i norr till vermont i väst. Var bor forumets östligaste deltagare? Någonstans i Finland? Och sydligaste? Även det Vermont?
Kul att några verkar nappa
sköt om er
Och du meanman, du är grym med orden, kan du tänka dig att bidra med något alster? snälla...
/luipa
tror även losje: http://www.loesje.se/ verkar vara något liknande.
Jag har ett till förslag på en liten get together som kombinerar nytta och nöje i en oöverträfflig balans. Eftersom de flesta verkar vara ganska öppna för nya saker så varför inte en öppen föreläsning på Stockholms universitet för att sedan kanske reflektera, kanske dricka te/kaffe/öl någonstans eller spåna kring ett bra förslag om en möjlig väggtidning?
Föreläsning: "Vår vrede brinner"
Ämne: Indiens daliter i den globala rättviserörelsen.
Plats: Aula magna, Frescati
Tid: 18-19.30 inklusive frågestund
Föreläsare: Fil. dr Eva-Maria Hardtmann, socialantropologi
Det är den information som finns tillgänglig nu. Det kommer kanske komma upp mer när det närmar sig. Jag vet inte. Den som vill kan kolla:
http://www.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=152&a=2073
Eller bara
http://www.su.se/
Vad tycker folk?
Föreläsning: "Vår vrede brinner"
Ämne: Indiens daliter i den globala rättviserörelsen.
Plats: Aula magna, Frescati
Tid: 18-19.30 inklusive frågestund
Föreläsare: Fil. dr Eva-Maria Hardtmann, socialantropologi
Det är den information som finns tillgänglig nu. Det kommer kanske komma upp mer när det närmar sig. Jag vet inte. Den som vill kan kolla:
http://www.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=152&a=2073
Eller bara
http://www.su.se/
Vad tycker folk?
Alltså, jag trodde först att "dalit" betydde att man hade en surrealistisk hållning enligt Dali, men se här vad jag hittade:
Föredraget gäller alltså hur daliterna i Indien kämpar för rättvisa? Denna kamp är säkert superviktig men jag kan inte se att den intresserar mig. Dvs, jag ser inte hur jag kan påverka den eller hur den kan påverka mig.
I alla fall - var i kontakt med akayism (hygglig kille). Det visade sig han åkt dit för saker han gjort - man får inte sätta upp reklam hur som helst, men det finns ingen fastlagd bot eller påföljd. Antar att det räknas som skadegörelse, så sätter man bara upp nåt med tejp är det inget att bråka om. Tapetserar man stan full kanske nån energisk jävel intresserar sig för ärendet. De trycker affischerna själva - kanske har de någon välvillig tryckare i bekantskapskretsen.
Summa summarum - det är bara att köra. Jag startar en tråd under "Galleri" där vi kan diskutera vad som kan stå på vår väggtidning och hur den kan läggas upp.
Wikipedia skrev:a Dalit — formerly known as untouchable or achuta — is a person outside of the four castes, and considered below them. Included are such people as leather-workers, scavengers, and street handicrafters. Other terms have been used to refer to Dalits in recent times.
Föredraget gäller alltså hur daliterna i Indien kämpar för rättvisa? Denna kamp är säkert superviktig men jag kan inte se att den intresserar mig. Dvs, jag ser inte hur jag kan påverka den eller hur den kan påverka mig.
I alla fall - var i kontakt med akayism (hygglig kille). Det visade sig han åkt dit för saker han gjort - man får inte sätta upp reklam hur som helst, men det finns ingen fastlagd bot eller påföljd. Antar att det räknas som skadegörelse, så sätter man bara upp nåt med tejp är det inget att bråka om. Tapetserar man stan full kanske nån energisk jävel intresserar sig för ärendet. De trycker affischerna själva - kanske har de någon välvillig tryckare i bekantskapskretsen.
Summa summarum - det är bara att köra. Jag startar en tråd under "Galleri" där vi kan diskutera vad som kan stå på vår väggtidning och hur den kan läggas upp.