Konstnärligt/Andligt Kollektiv/Träffpunkter

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 08 nov 2005 20:17

”Bör vi förbjuda socker? Om rätten att må dåligt” är rubriken på kvällens föredrag av Kalle Grill.

Kommer Herr Grill även att vända på steken i McDonalds-debatten och ta upp skräpmat rent generellt?

Användarvisningsbild
Kyano

Inläggav Kyano » 08 nov 2005 20:48

Hehe, Burger King snarare va? Det vore underfundigare :)

Jag vet inte alls, tror att detta är ett nytt påfund och besitter ingen ytterligare information än den jag skrev. Jag tilltalas dock generellt av temat filosofibar och har saknat den de hade på kägelbanan. (för den är väl borta va?)

Hursomhaver kommer jag nog att gå dit och inspektera.

Lars

Inläggav Lars » 08 nov 2005 23:32

Hovis: Jag tog visst lite fel. Trodde att de menade dalaism, dalaiter. Alltså någonting tätt sammanhängande med lamaism. Min varseblivning och mina förväntningar strukturerades därför mer kring det.

Jag tror helt enkelt jag ändrar mig. Studsar nog iväg till Kalle Grill istället. Det verkar givande och trevligt. Skulle vara trevligt att träffas om det är fler som ska dit. PM om klädsel? Specialkonstruerade pappershattar med FF logga eller andra signalement?

Kyano: Är det 18-årsgräns eller måste man vara med i kåren eller annat? Kan det vara så att man bara knallar in? Mina fördomar om just "filosofcrewet" är att de verkar vara rätt öppensinnade.

Luipa: Jag får se. Jag dansar vanligtvis på tisdagar just vid den tiden, men jag kanske kan hoppa över en gång. Var också inne på den där astrologin ett tag, så intresse finns ju, liksom.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 08 nov 2005 23:44

Kul med engagemang. Det verkar också som om tyngdpunkten på samlingen människor ligger i Fjålltr... förlåt Stockholm, därför är det ju naturligt att ses där, när man väl ses.

Ses är bra, men vad finns det för möjligheter med aktiviteter över nätet. Det är ju ändå så vi kommit samman. Det talas om att man går på föredrag och sen diskutera. Skulle man inte kunna ta ett föredrag som ligger ute på nätet, bestämma tidpunkt och sen diskutera det och bolla och ha sig. Hmm, en chat kanske...

Nere i Lund går filosoficirkeln en gång i veckan. De föreläsningarna spelas in på video och läggs ut på nätet omedelbart. Kan man inte bestämma sig för något intressant föredrag där och tjata lite...?

*spånar*

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 04 dec 2005 14:57

Så hur blir det i Jul?

Tänkte på kartongkalaset?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 05 dec 2005 10:46

Ja, jag också. Har inte sett Druiden (som vi skulle våldsgästa) på år och dar, PM:ar honom så får vi se. Håll en tumme.

-narr-

Användarvisningsbild
Druiden
Kontakt:

Inläggav Druiden » 07 dec 2005 09:52

Har inte sett till nåt PM, men hey, jag är live and kicking och redo för julpyssel!
Att jag tycks befinna mig här bevisar absolut ingenting

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 07 dec 2005 12:31

Shit, glömde det, sorry. Men kul att du dök upp ändå! När ska vi ses och kartonga? Här kommer något helt gripet ur luften:

onsdag 21 december, kvällstid

här kommer ett till:

torsdag 22 december, kvällstid

Plats: hos en Druid långt ifrån dig

Funkar det för dig? Vilka andra kan?

/S

Användarvisningsbild
Druiden
Kontakt:

Inläggav Druiden » 11 dec 2005 15:15

Inga problem för min del!

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 13 dec 2005 14:15

Schysst, då spikar vi

TORSDAG den 22 DECEMBER kl? Druiden får komma med förslag på en lämplig tid efter att alla är ätna och rapade. Men OK, vilka kan då:

PopJimmy?
Luipa - lite vänskapligt kartongklippande med potentiella väggtidningsambitioner?

Vilka fler känner sig hugade?

-narr-

Lars

Inläggav Lars » 13 dec 2005 20:13

Skulle jättegärna hänga på, men jag har diverse sociala åtaganden inom familjen sådär nära jul. Lite synd, men jag skulle aldrig banga en annan gång.

Användarvisningsbild
Druiden
Kontakt:

Inläggav Druiden » 14 dec 2005 23:43

Från klockan 19 är jag hemma, så typ då borde väl bli bra.

För att ta sig till mig med SL får man hjälp av http://www.sl.se. Ange lämplig startstation vid Från-fältet och skriv in "Smedslätten" i Till-fältet och sök. Lathunden lyder - ta tunnelbana till Alvik, byt till nockebybanan och gå av vid Smedslätten vilket är tredje stationen. Ring mig sedan på 0704 194142 så hämtar jag inom någon minut.

Med bil kan man leta upp bergviksvägen 51 i Bromma, hjälp finns till hands på http://www.hitta.se.

Hovnarr, kanske är läge att fräsa iväg påminellse-PM eller dylikt till de som borde dyka upp ifall de inte håller koll på tråden.

En variant är ju också att ett gäng möts upp vid plattan i vanlig ordning för att sedan åka i samlad trupp, vissa kanske inte är vana vid stockholms lokaltrafik och av egen erfarenhet vet jag att sådant kan leda till en del förvirring och i värsta fall avgrundsdjup paranoia pga övertygelsen om att man är på helt fel väg.

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 15 dec 2005 00:01

Varför har du en skäggig och långhårig MegaMan som avatar, o du keltiske mystiker? Gör du som oss andra och lägger in en bild på ditt ideal som avatar, och låtsas att det faktiskt är du?

Jag skulle gärna komma, men så blir det inte då jag åker norrut (från Stockholm sett) på tisdag. Ni lägger era pysselkvällar så himla dåligt, tycker jag.

Angelina

Inläggav Angelina » 15 dec 2005 08:07

På tal om avatarer, PopJimmy din skär verkligen i hjärtat. :cry:

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 15 dec 2005 10:46

Hovnarr, kanske är läge att fräsa iväg påminellse-PM eller dylikt till de som borde dyka upp ifall de inte håller koll på tråden.

Luipa, Fication, Laotzu et PopJimmy fräsit
(lat. = "jag har fräst iväg PM till Luipa, Fication, Laotzu och PopJimmy")

-narr-

Återgå till "Mötesplatsen"