Hej!
Tycker att det är hög tid att presentera mig. Är en Herre i mina bästa år som tycker om att diskutera kring samhällsvetenskapliga och humanistiska frågeställningar.
Jag arbetar inom utbildningsväsendet och kommer snart att få ganska mycket ledigtid att spendera. Jag hoppas på en bra sommar med mycket friluftsaktiviteter, men det kommer också att bli en hel del tid till surfande på nätet och då skulle det vara roligt att debattera här lite.
Jag är i huvudsak att betrakta som kulturkristen men har en del mer religiösa böjelser i mig ibland. Ibland är jag humanistisk lagd och ibland är jag tyvärr lite inskränkt i mitt tänkande. Inget att göra åt.
Jag försöker lyssna på de jag debatterar mot och försöker skapa någon form av dialog fast det ibland är jobbigt när det finns stora åsiktsskillnader.
Det viktiga är att man vid dagens slut tänker på att det alltid finns en människa bakom skärmen som man debatterar mot och därför försöker att hålla debatten civiliserad oberoende av vem som har rätt eller fel i en sakfråga.
Ibland finns det inget rätt eller fel utan mycket avgörs genom det perspektiv som man har på tillvaron.
Jag hoppas på en givande debatt.
Hälsningar
Aëtius
Aëtius
Moderator: Moderatorgruppen
-
MrTambourineMan
Tack för välkommnandet MTM!
Ja det är lite trögt med debatterandet här det är därför som jag har varit lite sparsam med mitt debatterande. Jag har damp och måste hela tiden få respons på det jag skriver och få möjlighet till ett snabbt replikskifte annars tröttnar jag.
Men det kan snabbt bli bättre förhoppningsvis kan det kanske komma 3-4 aktiva debattörer som man kan debattera mot framåt sommaren.
Ja det är lite trögt med debatterandet här det är därför som jag har varit lite sparsam med mitt debatterande. Jag har damp och måste hela tiden få respons på det jag skriver och få möjlighet till ett snabbt replikskifte annars tröttnar jag.
Men det kan snabbt bli bättre förhoppningsvis kan det kanske komma 3-4 aktiva debattörer som man kan debattera mot framåt sommaren.
- Johan Ågren
- Administratör
Välkommen Aetius. Jag ska försöka hålla mig dagligt aktiv på forumet. Har varit en intensiv period nu för mig med musiken, så jag har inte alltid haft tid över. I perioder så har det varit mer aktivitet, men just nu så är det lugnare. Sommaren brukar generellt inte vara en stark internetperiod.
Johan
Johan