seamuskaxen här

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

seamuskaxen
Kontakt:

seamuskaxen här

Inläggav seamuskaxen » 06 sep 2004 12:04

Jag är en tjej på 23 år, jag är PUHist som gillar att gå på kyrkogårdar, tyvärr så är det så idag att man inte är säker när man går själv på kyrkogårdar, så jag besöker dem för det mesta online. Jag älskar humor, gillar att läsa och diskutera.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 06 sep 2004 13:53

Roligt att du är här seamuskaxen!

Vadan denna passion för kyrkogårdar?

Det händer ibland att jag gör en nattlig expotition till stora härliga norra begravningsplatsen för att betvinga mina rädslor. Sen är ju grönskan vacker att se på dagtid också.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 06 sep 2004 14:19

hovnarr,

betvingar du dina rädslor genom att tänka att du inte kommer att stöta på några spöken eller zoombies, eller betvingar du den genom att acceptera och förlika dig med att det kan hända? :)

Johan

Användarvisningsbild
Jansson
Kontakt:

Inläggav Jansson » 06 sep 2004 15:10

Var hälsad, seamuskaxen!

Hoppas du kommer trivas :)
"Nu är frågan inte vilka jag talar till, utan vilka som lyssnar"

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 06 sep 2004 15:51

Johan: Snarare det senare. Man kan säga att jag av någon anledning får en impuls av rädsla när jag går omkring i mörkret på stora platser, i synnerhet där det finns likdelar i jorden.

När jag tänker på det är det ju inget som säger att det skulle finnas fler elaka andliga väsen på just kyrkogården, eller att världen skulle vara hemskare om natten (och en blind måste ju uppleva hela världen mörk utan att rädas). Jag vill därför besöka kyrkogården nattetid för att se om min rädsla är befogad, och om den inte är den kunna göra mig kvitt den. En rädsla mindre är alltid ett litet steg på vägen. Det är också känslan av oräddhet, här och nu, på kyrkogården som jag tycker om.

Vidare kan jag meddela att det vad jag har sett vare sig lurat våldtäktsmän eller rånare i buskarna där, då i princip inte en själ frekventerar den stora kyrkogården nattetid (således svårt att finna något "byte", antar jag).

seamuskaxen
Kontakt:

Inläggav seamuskaxen » 06 sep 2004 17:15

Jag gillar känslan av att kunna hylla det förgångna på kyrkogårdar, historien, veta att varenda en av dom som ligger på kyrkogården har varit viktig för andra, ibland händer det att man hittar någon kändis grav som t ex Hjalmar Gullberg som har berört så många. Jag besöker ofta en sajt på internet med bilder på kändisars gravar där man kan skänka blommor mm. Dom har fått en sektion med "vanliga människors gravar nu där man också kan skänka blommor. Vi är några svenskar som är med nu och skänker blommor, det märkte jag när jag besökte Anna Linds grav och läste alla meddelanden på svenska.
För övrigt så bor jag i en storstad där det har hänt en del saker på kyrkogårdar med tjejer som gått ensamma.

Återgå till "Mötesplatsen"