Hej!
Jag har nyligen flyttat tillbaka till Sverige efter en lång utlandsvistelse och upptäckt att antingen har Sverige förändrats dramatiskt på fem år, eller så är jag fem år äldre (eller kanske båda...), hursomhelst dyker ständigt nya frågor upp i mitt huvud allt eftersom åren går, men få verkar vilja diskutera dem med mig... (för det vore ju alltför allvarligt i denna era av 'festa och fnissa tills du voltar'). Man skulle ju kunna tro att den akademiska värld jag tillbringar större delen av min dag i har mycket att erbjuda i diskussionsväg, men likaledes där finns ett tomrum... Nu har jag äntligen hittat ett forum som utesluter smaklösa citat och enerverande raggningsrepliker och koncentrerar mer på existentiella och filosofiska frågor. Jag ser fram emot kommande diskussioner!
Ny här...
Moderator: Moderatorgruppen
- Johan Ågren
- Administratör
Jovisst!
men...
"The intellectual man requires a fine bait; the sots are easily amused. But everybody is drugged with his own frenzy, and the pageant marches at all hours, with music and banner and badge." - Ralph Waldo Emerson
och...
"Life would be tolerable but for its amusements." - George Bernard Shaw
eller hur?
"Man dansar där uppe - klarvaket
är huset fast klockan är tolv.
Då slår det mig plötsligt att taket,
mitt tak, är en annans golv."
Nils Ferlin
men...
"The intellectual man requires a fine bait; the sots are easily amused. But everybody is drugged with his own frenzy, and the pageant marches at all hours, with music and banner and badge." - Ralph Waldo Emerson
och...
"Life would be tolerable but for its amusements." - George Bernard Shaw
eller hur?