Presentation

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

AntiGenteknik

Presentation

Inläggav AntiGenteknik » 28 jan 2005 15:15

Jag debatterade på Forumhuset, om det är nån som känner till det, sen la dem ner det ett tag tror jag.

I alla fall så var jag outtröttlig i min kritik av genteknik, lite så är det väl fortfarande. Överhuvudtaget så är jag kritisk till avancerad teknik, av vissa anledningar. Det finns i princip alltid skäl att ställa frågan vad användandet av en viss teknologi och kunskap tillför eller skadar samhället och naturen.

Jag är tyvärr inte optimist rättigenom, men det är nått jag arbetar på att närma mig lite försiktigt, baby steps.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 28 jan 2005 15:59

Hej och välkommen AntiGenteknik!

Hoppas att du ska trivas här. Ser fram emot att diskutera genteknik m.m. med dig. Jag är själv civ. ing. i bioteknik och delar din uppfattning i detta:

AntiGenteknik skrev:Det finns i princip alltid skäl att ställa frågan vad användandet av en viss teknologi och kunskap tillför eller skadar samhället och naturen.

Vi ses!

§

Användarvisningsbild
spectra

Inläggav spectra » 03 feb 2005 00:00

AntiGenteknik skrev:Det finns i princip alltid skäl att ställa frågan vad användandet av en viss teknologi och kunskap tillför eller skadar samhället och naturen.
Ja...men först välkommen. :wink:

Säger snudd på samma som hovnarr, välkommen till klubben vid namn: "Vad bottnar allt på ungefär?" :lol:

AntiGenteknik

Inläggav AntiGenteknik » 11 feb 2005 16:56

Tack, hovnarr och spectra

:lol:

Återgå till "Mötesplatsen"