Definitionen av en stilig karl

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 02 mar 2007 17:07

hovnarr skrev:Problemet är väl diafradgan som uppkommer.

-narr-

Mona Saliv?  :lol:

A
Algotezza aka Algotezza

Sartre

Inläggav Sartre » 02 mar 2007 17:41

Algotezza skrev:
hovnarr skrev:Problemet är väl diafradgan som uppkommer.

-narr-

Mona Saliv?  :lol:

A

hahaha, sluta! jag krampar! man hade nästan kunnat tro att ni är göteborgare med alla dessa ordvitsar.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 02 mar 2007 17:43

Roligare än situps, eller hur Sartre:)?

Sartre

Inläggav Sartre » 02 mar 2007 17:44

Skogsälvan skrev:Roligare än situps, eller hur Sartre:)?

skojar du eller! jag hatar situps! mer sådant här...

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 02 mar 2007 20:22

Sartre skrev:
Skogsälvan skrev:Roligare än situps, eller hur Sartre:)?

skojar du eller! jag hatar situps! mer sådant här...

Sit-up-tragedy...

A
Algotezza aka Algotezza

Lasmanowner

Inläggav Lasmanowner » 23 mar 2007 06:53

När definitionen av en stiligt karl bara beskrivs av män, då blir jag fan riktigt rädd.

Användarvisningsbild
andersholmstrom
Kontakt:

Inläggav andersholmstrom » 03 apr 2007 22:13

Lasmanowner skrev:När definitionen av en stiligt karl bara beskrivs av män, då blir jag fan riktigt rädd.
Vilka skulle kunna veta bättre än karlarna själva? :)

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 21 jun 2007 20:51

Avantgardet skrev:* läser allt från Majakovskij till Bukowski, Derrida till Darwin, Stanislavskij till Freud till Adorno och tillbaks igen. Det är alltså bredd på min bildning - något som alla belevade och stiliga män bör se till att ha.

Med andra ord så tragglar du igenom det döda gamla män skrev i böcker som redan gulnat 100 år före du var påtänkt, istället för att komma på något eget och nyskapande, och detta är du stolt över?

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 21 jun 2007 21:06

Kapad skrev:
Med andra ord så tragglar du igenom det döda gamla män skrev i böcker som redan gulnat 100 år före du var påtänkt, istället för att komma på något eget och nyskapande, och detta är du stolt över?

Ojojoj...
Du tycker med andra ord att man ska skapa sig en egen åsikt. Det kanske folk gör även om de läser om dessa "döda gamla män", man håller ju inte automatiskt med om vad som står i en bok bara för att man läst den.
Hehehe om så vore jag den hemskaste personen på planeten...
Allvarligt, tro inte att det DU tar för din åsikt nödvändigtvis är nyskapande bara för att du inte kom fram till det från en bok.

Vem säger att Avant är stolt över det?Ingen!
Fast stolt bör ahn vara eftersom han har arbetat sig igenom intelektuellt krävande litteratur. är inte det något att vara stolt över?
Quod nihil illi deerat ad regnadum praeter regnum...

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 jun 2007 21:17

Känns som att Kapad är en provokatör och ett pseudonick.
Men fortsätt tack, är bara underhållande.

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 21 jun 2007 21:18

Sökande skrev:Du tycker med andra ord att man ska skapa sig en egen åsikt. Det kanske folk gör även om de läser om dessa "döda gamla män", man håller ju inte automatiskt med om vad som står i en bok bara för att man läst den.
Hehehe om så vore jag den hemskaste personen på planeten...
Allvarligt, tro inte att det DU tar för din åsikt nödvändigtvis är nyskapande bara för att du inte kom fram till det från en bok.

Vem säger att Avant är stolt över det?Ingen!
Fast stolt bör ahn vara eftersom han har arbetat sig igenom intelektuellt krävande litteratur. är inte det något att vara stolt över?

Nej, genom att säga att jag tycker att folk ska skapa sig en egen åsikt så är jag inne på klyschornas territorium. Därför väljer jag att inte säga det.

Nej, jag säger inte att mina åsikter är nyskapande för att de är sprungna ur mitt eget huvud, jag säger inte ens att jag är nyskapande, jag säger att det finns inget värt att skryta över om att man har "arbetat sig igenom krävande litteratur". Om jag går ut på bakgården och gräver en stor grop för hand så har det varit krävande, men det har inte givit mig någonting. På samma sätt kan den "krävande" litteraturen vara lika meningslös för en människa som enbart läser den för att kunna sitta på ett forum och skryta över att han läst den.

Min poäng är väl snarare att man ska inte tro att man är stärkt av stödhjul (voltaire-citat osv), snarare tvärtom. Den dag du själv kommer på ett citat som andra efterapare efterapar, då kan du definitivt sträcka på ryggen.

Jag vill egentligen inte utveckla det här mer, för det känns inte meningsfullt. Jag är bara nyfiken på varför folk går omkring och plågar sig med att läsa något så fantastiskt tråkigt som böcker av gamla greker i tron att de "är någonting" så fort de gör det. Men sen så bryr jag mig inte så värst mycket om vad andra gör heller, egentligen. Gör som ni vill, jag gör på mitt sätt. Bara alla är nöjda så.

För övrigt så verkar Avantgardet väldigt stolt över att ha läst dessa gamla döda män, annars skulle han inte nämnt det.

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 21 jun 2007 21:21

suchanother skrev:Känns som att Kapad är en provokatör och ett pseudonick.
Men fortsätt tack, är bara underhållande.

Jag är Kapad och ingen annan. Provokativ till sättet är jag däremot. Jag fortsätter så länge jag känner att det ger mig något. För att parafrasera min favoritfilosof: "Den dag jag slutar utvecklas är den dag jag slutar skriva på forum"

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 21 jun 2007 21:39

Kapad skrev:
Jag vill egentligen inte utveckla det här mer, för det känns inte meningsfullt. Jag är bara nyfiken på varför folk går omkring och plågar sig med att läsa något så fantastiskt tråkigt som böcker av gamla greker i tron att de "är någonting" så fort de gör det. Men sen så bryr jag mig inte så värst mycket om vad andra gör heller, egentligen. Gör som ni vill, jag gör på mitt sätt. Bara alla är nöjda så.

För övrigt så verkar Avantgardet väldigt stolt över att ha läst dessa gamla döda män, annars skulle han inte nämnt det.

DU tycker att böckerna av de döda gamla grekerna är tråkiga och kan du inte ha förståelse för att andra inte delar din åsikt så är det synd om dig. Dessutom "tror" vi inte att vi är något, vi VET. Det är skillnad.

Kapad skrev:
Om jag går ut på bakgården och gräver en stor grop för hand så har det varit krävande, men det har inte givit mig någonting

Intressant påstående. Menar du att du inte värderar förbrännandet av kalorier och uppbyggnad av muskelmassa? Jag lovar att jag kan hitta något av värde i varje tänkbar situation.
Quod nihil illi deerat ad regnadum praeter regnum...

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 jun 2007 21:44

hej och välkommen Hovnarr!

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 21 jun 2007 21:47

Sökande skrev:
DU tycker att böckerna av de döda gamla grekerna är tråkiga och kan du inte ha förståelse för att andra inte delar din åsikt så är det synd om dig. Dessutom "tror" vi inte att vi är något, vi VET. Det är skillnad.

Du "vet" vad egentligen? För att veta så måste man kunna styrka det också. När du påstår att ni "är något" så måste du till att börja med definiera vad "vara något" innebär, samt hur du kan bevisa att du/ni är det. Det blir lika absurt som inslaget i Letterman som heter "is this anything?" där Paul och David tar upp en mojäng och ifrågasätter om mojängen är någonting eller inte.

Sedan så argumenterade jag inte utifrån att böcker av gamla döda greker var tråkiga, snarare att det är ett oerhört tragiskt sätt att hävda sig själv; att påpeka att man läst dessa böcker; då bara det i sig är så komplett och tragiskt onyanserat det kan bli.

För att göra en liknelse till ett liknande område; det absolut tuffaste du kan skryta med ifall du sitter med ett gäng musikentusiaster är att du gillar Darren Hayes och killarna ur Westlifes soloprojekt. Detta av den anledningen att det är det som kommer att ge dig minst cred, jämfört med om du slentrianmässigt drar upp att du gillar jazz (Chet baker) och klassiskt (absolute Beatles panflute). Den som vågar gå emot normen är i mitt tycke alltid den intressantaste, även om det är för saken i sig han/hon gör det.

Återgå till "Mötesplatsen"