hovnarr skrev:Problemet är väl diafradgan som uppkommer.
Mona Saliv? :lol:
A
Moderator: Moderatorgruppen
Avantgardet skrev:* läser allt från Majakovskij till Bukowski, Derrida till Darwin, Stanislavskij till Freud till Adorno och tillbaks igen. Det är alltså bredd på min bildning - något som alla belevade och stiliga män bör se till att ha.
Med andra ord så tragglar du igenom det döda gamla män skrev i böcker som redan gulnat 100 år före du var påtänkt, istället för att komma på något eget och nyskapande, och detta är du stolt över?
Sökande skrev:Du tycker med andra ord att man ska skapa sig en egen åsikt. Det kanske folk gör även om de läser om dessa "döda gamla män", man håller ju inte automatiskt med om vad som står i en bok bara för att man läst den.
Hehehe om så vore jag den hemskaste personen på planeten...
Allvarligt, tro inte att det DU tar för din åsikt nödvändigtvis är nyskapande bara för att du inte kom fram till det från en bok.
Vem säger att Avant är stolt över det?Ingen!
Fast stolt bör ahn vara eftersom han har arbetat sig igenom intelektuellt krävande litteratur. är inte det något att vara stolt över?
suchanother skrev:Känns som att Kapad är en provokatör och ett pseudonick.
Men fortsätt tack, är bara underhållande.
Jag vill egentligen inte utveckla det här mer, för det känns inte meningsfullt. Jag är bara nyfiken på varför folk går omkring och plågar sig med att läsa något så fantastiskt tråkigt som böcker av gamla greker i tron att de "är någonting" så fort de gör det. Men sen så bryr jag mig inte så värst mycket om vad andra gör heller, egentligen. Gör som ni vill, jag gör på mitt sätt. Bara alla är nöjda så.
För övrigt så verkar Avantgardet väldigt stolt över att ha läst dessa gamla döda män, annars skulle han inte nämnt det.
Om jag går ut på bakgården och gräver en stor grop för hand så har det varit krävande, men det har inte givit mig någonting
Sökande skrev:
DU tycker att böckerna av de döda gamla grekerna är tråkiga och kan du inte ha förståelse för att andra inte delar din åsikt så är det synd om dig. Dessutom "tror" vi inte att vi är något, vi VET. Det är skillnad.
Användare som besöker denna kategori: 52 och 0 gäster