aberatio, ny medlem, tittar in och säger hej!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
aberatio
Kontakt:

aberatio, ny medlem, tittar in och säger hej!

Inläggav aberatio » 17 sep 2005 18:26

Sökte efter en svensk sida med filosofiska diskussioner och nu verkar jag hittat rätt.

Trodde dock inte att det skulle vara så sällsynt...

Hursomhelst. Jag är 24 bast och bor i Haninge. Har länge velat vara med i en grupp eller ett sällskap som just diskuterar. Jag är en lekman i det filosofiska men just nu läser jag idéhistoria där man framförallt fått kontakt med de antika filosoferna. I takt med kursens gång försöker jag även att skriva om de olika filosoferna på min hemsida. Ta gärna en titt:

http://www.aberatism.com/

Ni får gärna tipsa om andra bloggar med filosofiskt innehåll. Kanske är det så att någon här har en sådan? Vill gärna starta någon sorts "blogg-ring" där man refererar till varann.

Nåväl. Jag hoppas och tror att det kommer att bli ett givande medlemskap.

Ha en bra dag!

/Tobbe
“Döden är bara naturens sätt att tala om för dig att du bör ta det lugnt ett tag”

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 18 sep 2005 21:34

Välkommen Tobbe! Har du nära till Stockholm kan jag också tipsa om våra träffar där vi brukar ses och prata om artiklar vi läst eller saker i allmänhet (de har dock inte kommit igång ordentligt i höst än). Hoppas du ska trivas!

-narr-

Användarvisningsbild
aberatio
Kontakt:

Inläggav aberatio » 18 sep 2005 23:01

Hovnarr: Bor strax utanför den stora staden, så det låter kanoner!

:)
“Döden är bara naturens sätt att tala om för dig att du bör ta det lugnt ett tag”

Återgå till "Mötesplatsen"