Nnik

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Nnik

Nnik

Inläggav Nnik » 03 mar 2004 15:41

Hej,
jag är 24 år och mycket av det jag tagit mig för har resulterat i tråkigheter helt enkelt för att jag är kolossalt lättinfluerad och dessutom blåögd. Som jag ser det är filosoferande den mest oöverträffbara metoden för att uppmärksamma brister i det egna förhållningssättet till den inre såväl som den yttre världen. Jag har filosofin att tacka för att jag slipper leva kvar i en föreställningsvärld som aldrig var anpassad för mig.
Med det är inte sagt att jag skulle vara direkt bevandrad bland vare sig nutida eller klassiska filosofer.
Någon jag sympatiserar starkt med är Nietzsche. Framför allt för att jag på sätt och vis delar hans livsöde. Ohälsa, särskilt i form av matsmältningsbesvär, har länge varit min följeslagare. Jag vet vad det vill säga att skriva dietförteckning efter dietförteckning, kurera sig med milslånga promenader, ligga utslagen i dagar samt aktivt uppsöka ensamheten för att åtminstone trygga den mentala hälsan.
Vidare kan jag säga att jag dyrkar Simone Beauvoir, hon är helt enastående.

I övrigt har jag läst ett år på konstskola, tagit några poäng psykologi samt avverkat knappt två års medicinstudier.

Jag uppskattar den sympatiska tonen i det här forumet, den är inbjudande. Vad jag personligen har att bidra med är jag inte helt på det klara med. Någon gång i framtiden har jag i alla fall för avsikt att göra upp med bioligismen, gärna med medicinens hjälp.

Hälsningar!

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 03 mar 2004 15:59

Du är varmt välkommen Nnik!

Återgå till "Mötesplatsen"