Hejsan

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

taru

Hejsan

Inläggav taru » 18 jun 2009 21:29

Först och främst - jag är inte från Sverige, utan från Finland. Hoppas jag är välkomnen att filosofera med er svenskar. Jag lovar att låta bli att uttrycka mig på finska ;)

Jag är 28 år, tjej och skrev min magister i geologi förra sommaren. Bestämde mig dock efter många om och med för att det trots allt inte är mitt område och har nu sökt in till Helsingfors Universitet för att skola om mig. Ämnena jag sökte in till är psykologi, socialpsykologi, litteraturvetenskap och nordisk litteratur. Jag hoppas på att komma in på någon av dem, för jag älskar verkligen att studera och lära mig saker.

Jag lever alltså i väntans tider - väntan på resultaten från inträdesförhören - och för att göra väntan lite lättare bestämde jag mig för att jag ville lära känna nya människor, och disskutera intressanta saker. Surfade omkring lite och kom på detta forum, vilket verkade intressant :)

Om jag är så värst filosofisk vet jag nu inte och om jag har så mycket klokt att säga vet jag inte. "Det ända jag vet är att jag ingenting vet". Men kommer att bekanta mig med forumet, och om jag känner för det säga ett ord eller två.
dance on the edge of sanity

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 18 jun 2009 21:47

Hej och välkommen att bekanta dig i forumet, tror inte att du behöver vara rädd för att veta för lite, här är du isåfall i gott sällskap  :wink:
"Tell your tales; make them true. If they endure, so will you." James Keller

Återgå till "Mötesplatsen"