Eftersom jag skriver i detta forum kan ni säkert själva räkna ut att jag är ny på filosofiforum.com. Jag har övergett mitt gamla hem, mitt föreningsforum, då detta totalt övergått till pajkastning, och jag söker nu ny bostad. Filosofiforum.com verkar lovande.
Jag är inte mycket för presentationer, men jag annonserar ändå min närvaro.
Väldigt kort om mig: kvinnligt kön, ålder 19, boende i Sundsvall, född Hufvudstaden. Flyttat hemifrån och bråkar just nu med diverse myndigheter.
Trevligt att träffas.
Söker bostad
Moderator: Moderatorgruppen
Söker bostad
A good novel tells us the truth about its hero; but a bad novel tells us the truth about its author.
G. K. Chesterton (1874 - 1936)
Välkommen Naïko, i efterskott får jag tillägga. Hm, ibland ser jag inte nya inlägg trots att jag borde - det blir ingen sån där gul flagga på underforumet som det borde bli. Jaja, får fråga Johan om det.
Vilken förening?
CSN & friends gissningsvis? CSN är inte en myndighet som beviljar studiestöd, utan en myndighet som skall fostra unga i att handskas med förtvivlan, härda dem och bygga upp deras karaktär inför det hårda arbetsliv som väntar. Eller nåt, i alla fall beter de sig så. Jag är så lättad att jag inte behöver befatta mig med dem något mer.
Hoppas du trivs bättre här på forumet än på ditt gamla ställe!
§
Naïko skrev:mitt föreningsforum
Vilken förening?
Naïko skrev:Flyttat hemifrån och bråkar just nu med diverse myndigheter.
CSN & friends gissningsvis? CSN är inte en myndighet som beviljar studiestöd, utan en myndighet som skall fostra unga i att handskas med förtvivlan, härda dem och bygga upp deras karaktär inför det hårda arbetsliv som väntar. Eller nåt, i alla fall beter de sig så. Jag är så lättad att jag inte behöver befatta mig med dem något mer.
Hoppas du trivs bättre här på forumet än på ditt gamla ställe!
§
Föreningen heter Catahya. Kolla in på www.catahya.net
Kan inte fatta att man satt i styrelsen, vi gjorde inget annat än tjafsa.
Synd, på en så trevlig förening och medlemmar.
F.ö är min pojkvän en av de som grundade communityt, och därefter föreningen; samt kodade sidan.
Han är lika less på föreningen som jag.
Och Naïko hatar myndigheter. Soc är värst av alla.
Kan inte fatta att man satt i styrelsen, vi gjorde inget annat än tjafsa.
Synd, på en så trevlig förening och medlemmar.
F.ö är min pojkvän en av de som grundade communityt, och därefter föreningen; samt kodade sidan.
Han är lika less på föreningen som jag.
Och Naïko hatar myndigheter. Soc är värst av alla.
A good novel tells us the truth about its hero; but a bad novel tells us the truth about its author.
Naïko skrev:Föreningen heter Catahya.
Såg ut att vara ett trevligt forum och en snygg sida. Trist att det urartat under ytan. Är själv rätt fantasy-intresserad (mer förr än nu) och har lajvat en del (också mer förr än nu).
Från fantasy till filosofi alltså? Inte ett helt givet steg - hur kom det sig att du installerade dig här av alla ställen (förutom att filosofiforum.com är så himla bra och alla de uppenbara skälen
Naïko skrev:Soc är värst av alla.
Har aldrig haft nöjet, men jag kan tänka mig. CSN, immigrationsverket, kommunen och landstinget har fått mig att inse att jag inte vill jobba i den offentliga sektorn - men jag vill ju å andra sidan inte jobba alls, så vafan.
§
Mja, jag har aldrig varit så otroligt intresserad av fantasy, faktiskt. Hade en period där jag läste en del fantasy, men jag tröttnade ganska snabbt. Jag har min fantasy i mitt huvud, det räcker för mig.
Som du kanske såg i forumen på sidan har man kommit ifrån ämnet lite, man diskuterar inte speciellt mycket som har med fantasy att göra. :P Förutom lajv- och Tolkienforumet, då.
Filosofi har jag dock alltid tyckt om, tillsammans med övrig kultur- och idéhistoria.
Min mor höll på att få spader när hon frågade om jag ville att hon skulle köpa mig något under en resa till New York, och jag svarade att jag ville ha en bok om staden under 1800-talet. Hon svarade "Nej, men allvarligt nu, vad vill du ha?" ¨
Jag ber alltid om liknande saker. Hehe.
Som du kanske såg i forumen på sidan har man kommit ifrån ämnet lite, man diskuterar inte speciellt mycket som har med fantasy att göra. :P Förutom lajv- och Tolkienforumet, då.
Filosofi har jag dock alltid tyckt om, tillsammans med övrig kultur- och idéhistoria.
Min mor höll på att få spader när hon frågade om jag ville att hon skulle köpa mig något under en resa till New York, och jag svarade att jag ville ha en bok om staden under 1800-talet. Hon svarade "Nej, men allvarligt nu, vad vill du ha?" ¨
Jag ber alltid om liknande saker. Hehe.
Tycker också att sidan var snyggt utformad.
Tyvärr tar väl ett par dominanta alfatyper över alla diskussionsfora och föreningar efter en tid.
De snackar och kastar skit på varndra tills alla i den tysta majoriteten tröttnat och tystnat.
Men värre än de gapigaste banerförarna är de anonyma små bisittarna som aldrig missar en chans att hugga någon i hälsenan från en trygg position under ett bord.

Tyvärr tar väl ett par dominanta alfatyper över alla diskussionsfora och föreningar efter en tid.
De snackar och kastar skit på varndra tills alla i den tysta majoriteten tröttnat och tystnat.
Men värre än de gapigaste banerförarna är de anonyma små bisittarna som aldrig missar en chans att hugga någon i hälsenan från en trygg position under ett bord.
Vi är inte ensamma