Forum för utveckling.

Hittat intressant information på internet? Ge bra länktips till andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Dano
Kontakt:

Forum för utveckling.

Inläggav Dano » 17 nov 2006 17:33

Jag har startat ett forum för utveckling utav den enskilde individen.
Forumet tar upp de existentiella frågorna i livet för att sedan gå över till olika sinnestillstånd, förändring och slutligen en del motstånd som vi möter i livet.

Adress: http://www.mindblow.se/forum/

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 18 nov 2006 03:27

Det såg intressant ut. Är det ett långsiktigt projekt?
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus
--> Flukta in min blogg! Starkt kontroversiell, säger vissa. Vad vet jag.

Dano
Kontakt:

Inläggav Dano » 18 nov 2006 12:40

Ja det är ett långsiktigt projekt.
Det var mycket svårare en vad jag trott, gör ständigt små förbättringar.
Meningen är att det ska vara en modell för förändring, mer info finns på startsidan www.mindblow.se .

Ibland känns det som att mina inklistrade inlägg kväver forumet, att andra misstolkar syftet.
Det är tänkt att alla ska kunna ge sin syn på saker och ting men också bli influerade utav andras åsikter.

Ska försöka skriva om introduktion som finns på startsidan.

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 18 nov 2006 16:11

Det allra svåraste är kanske att befolka forumet med medlemmar. Men det kanske kommer med tiden och idog marknadsföring. Som sagt är det möjligt att jag reggar mig -- jag är intresserad av psykologi och det mentala -- fast inte riktigt nu (tidsbrist). I vart fall önskar jag dig lycka till med det hela.  :)
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus

Dano
Kontakt:

Inläggav Dano » 20 nov 2006 02:29

Du är välkommen.
Har förändrat introduktionen en aning och känner mig mer säker på själva syftet med forumet nu.

Tänker också att det kanske inte är så viktigt med många medlemmar.
Även fast de är få så kan det ändå bli bra om de tror på själva idéen.

Ett tillägg:
Nu har jag raderat alla mina inledande inlägg förutom de två senaste.
Tänker börja om från början.

Dano
Kontakt:

Inläggav Dano » 30 jan 2007 20:06

Nu har jag installerat ett helt nytt forum, lite proffsigare och mera användarvänligt.

http://www.mindblow.se/forum/index.php

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 31 jan 2007 03:17

Inläggen i det gamla forumet fördes över till det nya, inte sant?

Dano
Kontakt:

Inläggav Dano » 31 jan 2007 11:50

Jo det gjorde dem, men nu har jag raderat några utav mina egna inlägg.

Jag förändrar hela tiden mitt synsätt och känner att jag får då svårt att kunna stå för det som jag skrivit för någon månad sen.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 31 jan 2007 12:26

Dano skrev:Jag förändrar hela tiden mitt synsätt och känner att jag får då svårt att kunna stå för det som jag skrivit för någon månad sen.

Det är väl snarast andras problem, om dina läsare inte inser att du kanske utvecklats i ditt tänkande sen du skrev ett gammalt inlägg? I synnerhet på ett forum som handlar om personlig utveckling? Tänk om de istället fick möjlighet att följa din utveckling. Man kan inte sudda ut sitt förflutna hur hårt man än gnuggar...

-narr-

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 31 jan 2007 12:53

Inspirerad av Fredrik Lindströms nyss aktuella teveserie funderar jag om det inte är en typisk svensk uppfattning att man skall kunna stå för allt man har skrivit och sagt.

Fransmannens inställning är befriande. Konfronterar man honom med något han tidigare sagt under en diskussion men som han nu inte längre tycks vilja stå för, kommer han att svara: "Det där var ju bara något jag sa!"

Jag har själv något av denna franska inställning. Den har lett till att man blivit upprörd över mig på några diskussionsfora. ;)

Dano, betänk att det du skrev under ett tidigare utvecklingsstadium inte nödvändigtvis behöver vara fel. Det kan vara värdefullt och intressant för en annan människa. Därför är det synd att du raderar.

Dano
Kontakt:

Inläggav Dano » 31 jan 2007 15:44

Tycker ni har rätt i det ni säger, kanske ska tänka om.

Ja egentligen så är det samma åsikter men dem har nyanserats.
Sedan mår man dåligt utav att se på vilket sätt man uttryckte sig tidigare, komplexen blir så väldigt synliga.

Också är det där med att upprätta rätt 'image' i början för att inte avskräcka andra från att vilja bli medlemmar.

Inläggen kommer att komma tillbaks men i en annan form.

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 31 jan 2007 17:30

Att direkt skapa sig i fix och färdig form, som man sedan kan vara nöjd med för all evighet, är sannolikt en utopi. Byggandet av självet är en process som pågår hela livet -- det är en ständig omdanelse av jaget. Man omvärderar och omdefinierar sig, man utvecklar nya personlighetsdrag och låter andra upplösas. Aldrig blir man klar. Det är lika bra att erkänna, tycker jag, att hela livet är en enda lång serie av utvecklingsstadier. Pekar de åt rätt riktning, får man vara nöjd. Då kan man betrakta de föregående stadierna som nödvändiga och goda förberedelser.

Dano
Kontakt:

Inläggav Dano » 31 jan 2007 17:54

Så sant, sträva, sträva men en bra mental balans utefter sina egna förutsättningar skulle inte vara helt fel.
Det måste ändå var en viss typ av mål.

Jag tänker så här, har insett att jag aldrig kan bli fulländad men med rätt kvinna så vet jag att det är möjligt.
Det skulle vara att nå en fas där man gjort sitt bästa och sedan får ens barn ta över och fortsätta att kämpa, driva utvecklingen vidare.

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 31 jan 2007 20:44

Även om man uppnår en god mental balans, kan man antagligen inte slå sig till ro. Det gäller att upprätthålla den genom de förändringar och utmaningar som livet ständigt bjuder på.

Dano
Kontakt:

Inläggav Dano » 31 jan 2007 21:13

Du är envis och jag håller med dig igen.
Men en familj skapar under rätt förhållande en stor trygghet och gemenskap som gör det mycket lättare att uppnå en mental balans och sedan bibehålla den.

Allting beror på hur höga krav man har på sig själv att verkligen hitta sin spegelvända själsvän

Återgå till "Länkar"