Jag kan just nu inte komma åt google, alltheweb, altavista - en slump?
Hackarna hade visserligen tänkt hämnas Assanges arrestering, men sökmaskinerna är väl ändå för stora för att drabbas...
nej, google är tillbaka i alla fall, inga nyheter om något,
däremot tycks det visst vara möjligt att attackera sökmaskiner
http://www.google.se/search?q=search+engines+attacked+2010&btnG=S%C3%B6k&hl=sv&sa=2
Är alla sökmaskiner nere?
Moderator: Moderatorgruppen
Nej,
jag har kontrollerat med ett par personer,
alla verkar ha samma problem...
Vad som orsakar det kan vi bara spekulera i.. men servrar svara iaf snabbt på ping,
det e ingen latency på trafiken, och känns lite som om telia och comhem har interna problem
bredbandsbolaget verkar ok... så vem vet, jag bor i västra Götaland.. verkar vara hela området.
nu är det inte lämpligt att ta till intuition här, man blir lite nedklassar då,
men jag har på känn att det är ipred och fra som ska anpassas till vissa isp för att avlyssningen ska gå smidigt.
det jag bygger det på är att dessa problem började strax efter att lagen tog kraft, och har gått i perioder.
sen har fra blivit kritiserad för att ha lyssnat av intern svensk kommunikation olagligt.
och kanske dom anpassar filter på isp mm... bara en känsla...
jag har kontrollerat med ett par personer,
alla verkar ha samma problem...
Vad som orsakar det kan vi bara spekulera i.. men servrar svara iaf snabbt på ping,
det e ingen latency på trafiken, och känns lite som om telia och comhem har interna problem
bredbandsbolaget verkar ok... så vem vet, jag bor i västra Götaland.. verkar vara hela området.
nu är det inte lämpligt att ta till intuition här, man blir lite nedklassar då,
men jag har på känn att det är ipred och fra som ska anpassas till vissa isp för att avlyssningen ska gå smidigt.
det jag bygger det på är att dessa problem började strax efter att lagen tog kraft, och har gått i perioder.
sen har fra blivit kritiserad för att ha lyssnat av intern svensk kommunikation olagligt.
och kanske dom anpassar filter på isp mm... bara en känsla...
Jörgen skrev:teliaså det så bara...
Felia är dess smeknamn : P
såg att bredbandsbolaget hade problem tidigare idag,
telias gsm nät e på svaj 112 går inte att nå och tvn verka vara svart för många,
jag trodde först dns problem, men uteslöt det tidigt, har testat allternativa dns servrar och dom har samma problem.
onlinespelare på world of warcraft har problem, kan vara en överbelastning efter att cataclysm kom ut.. men jag tor det är mer än så.. jag känner igen den här typen av problem, då filter segar ner trafiken som borde flyta på bra.. var finns gemensamma nämnaren ...
så driftstörningen är på riksnivå...tror inte anonymous 1000 hackare kan åstadkomma detta...