Avantgardet skrev:Alltså vad handlar er beef om? Fattar ingenting. Verkar vara mycket hat här.
Resumé
Sportfilosofen gjorde i Gazatråden ett uttalande angående judars förtur att slakta palestinska barn, som liknar det Herman Göring sa som försvar angående judeutrotningen,
Göring försvarade folkmordet på Judarna med att hävda att "om inte tyskarna utrotade dem först, så skulle det bara vara en tidsfråga innan judarna skulle ha gjort detsamma mot tyskarna". Sf ansåg att om inte judarna dödade palestinierna först, så skulle det vara judiska barn som dödades av palestinier istället, dock lyckades han klämma in att han helst såg att ingen dödades, men det räcker inte, hans synsätt på situation i Gaza var redan avslöjad.
Var och en som kan tänka, bör reagera starkt emot sådana uttalanden, att en som hävdar sig vara läkare dessutom hyser sådana åsikter anser jag vara beklämmande då det strider mot den goda etik som läkaryrket bör vara förknippat med och som varje läkare bör upprätthålla.
I en annan tråd, som handlade om hur nätet lockar fram det sämsta hos människorna, skrev jag något angående hans förestående familjeutökning, som Sf reagerade starkt emot, varpå hans antagonism mot mig tog fart.
Vet inte om de ursprungliga texterna har tagits bort, eller om de finns kvar. Johan Ågren kontaktade mig och bad mig förklara mig, vilket jag gjort, detta till trots, är det jag som har fel, förmodligen enligt dem båda två. Jag värnar om alla barns rätt att leva utan att bli utsatta för granat och kulregn, detta stör dem säkerligen mer än att en svensk läkare tycker att det är ok att vissa barn förtjänar att offras, bara det inte är hans eget.