min skugga
Moderator: Moderatorgruppen
min skugga
Jag kände mig extremt instabil idag, just nu.
Det började med att jag först kände mig extremt kärleksfull och öppen. Sen möter jag ett motstånd. Jag försöker inte att ge upp för enkla försvarsmekanismer, det slutar med kaos.
Jag känner att jag börjar tänka på att jag ska döda människor. Det är min aggression. Jag känner att min kulturella prägling kommer i konlifkt med förtryckt natur. eN naturlig inkosistens.
När jag titar på människor så ser jag deras små försvarsmekanismer, jag ser deras småskurenhet. När jag läser vad människir skriver, när jag hör vad människor säger så ser jag ofta hur extremt subtila försvarsmekanismer är i spel. Jag vill inte hamna där. Jag vill inte förtränga saker.
Jag ser förträngningen överaallt. Jag ser några få som vågar bryta sig ur, men de är få.
Är människan så enkel? Är vi nöjda när vi får en bra position? jag ser det äckliga i att försöka sätta sig i en priviligrad position. Det äckliga i den omedvetna desperationen.
Jag försöker leva ut desperationen, jag vill inte förtrycka saker längre. Kulturella regler är bara en genväg för att skapa ordnning. ja
43g
4
gggggggggg
jag känner inte att jag har ångest, bara att det är ett enormt kaos jag befinner mig i, men jag försökerinte fly.
självransakan, är så sällsynt. det är för mig det viktigaste som finns.
tidigare har jag försökt att hjälpa människor. men det går inte. men jag försöker igen. men det går inte..
det är rätt åt människor som är deprimerade, som känner att livet är meningslöst, som känner sig isolerade. människor som är i existentiella eller indentitetskriser har inte ransakat sig själv tillräckligt mycket.
det är rätt åt alla sekulariserade dissillusionerade människor. de har valt sina lögner. försvarmekanismer.
det är kärlek som fattas. rädda människor. härmande människor. jag bryr mig inte om er längre, ni får springa runt och tro på vad ni läser. filsofoi eller skvallerpress, för mig är det samma sak.
jag ska ransaka mig själv ännu mer. djupare och djupare tills jag förstår mina egna djupgående rädslor.
fan vad jag snackar skit.
Det började med att jag först kände mig extremt kärleksfull och öppen. Sen möter jag ett motstånd. Jag försöker inte att ge upp för enkla försvarsmekanismer, det slutar med kaos.
Jag känner att jag börjar tänka på att jag ska döda människor. Det är min aggression. Jag känner att min kulturella prägling kommer i konlifkt med förtryckt natur. eN naturlig inkosistens.
När jag titar på människor så ser jag deras små försvarsmekanismer, jag ser deras småskurenhet. När jag läser vad människir skriver, när jag hör vad människor säger så ser jag ofta hur extremt subtila försvarsmekanismer är i spel. Jag vill inte hamna där. Jag vill inte förtränga saker.
Jag ser förträngningen överaallt. Jag ser några få som vågar bryta sig ur, men de är få.
Är människan så enkel? Är vi nöjda när vi får en bra position? jag ser det äckliga i att försöka sätta sig i en priviligrad position. Det äckliga i den omedvetna desperationen.
Jag försöker leva ut desperationen, jag vill inte förtrycka saker längre. Kulturella regler är bara en genväg för att skapa ordnning. ja
43g
4
gggggggggg
jag känner inte att jag har ångest, bara att det är ett enormt kaos jag befinner mig i, men jag försökerinte fly.
självransakan, är så sällsynt. det är för mig det viktigaste som finns.
tidigare har jag försökt att hjälpa människor. men det går inte. men jag försöker igen. men det går inte..
det är rätt åt människor som är deprimerade, som känner att livet är meningslöst, som känner sig isolerade. människor som är i existentiella eller indentitetskriser har inte ransakat sig själv tillräckligt mycket.
det är rätt åt alla sekulariserade dissillusionerade människor. de har valt sina lögner. försvarmekanismer.
det är kärlek som fattas. rädda människor. härmande människor. jag bryr mig inte om er längre, ni får springa runt och tro på vad ni läser. filsofoi eller skvallerpress, för mig är det samma sak.
jag ska ransaka mig själv ännu mer. djupare och djupare tills jag förstår mina egna djupgående rädslor.
fan vad jag snackar skit.
den enda fienden är sig själv, alla jävla insikter och mekanismer som sätter igång helt omedvetent, och ni som inte fattar det. jag ska pissa på era gravar, om jag inte dör först dvs. ni får gärna pissa på min ni verkar ju så jävla ändå pissnödiga trots allt. hugger så fort ni får chansen.
folk är rädda att dö, fan det är ett skämt att dö, en prutt på bussen. att leva rent är svårt.
förlåt att jag använder ordet ni. detta handlar bara om mig själv.
folk är rädda att dö, fan det är ett skämt att dö, en prutt på bussen. att leva rent är svårt.
förlåt att jag använder ordet ni. detta handlar bara om mig själv.
-
Tomas Brolins målgest
Vem bestämmer någonting, jag känner att jag springeromkring och säger massa saker som jag inte förstår.Tomas Brolins målgest skrev:Jag tycker du är lite orättvis mot människorna, för det är ju faktiskt inte de som bestämmer vad de ska tänka och tycka.
Jag måste bara säga att det är oklokt att prata med förvirrade människor. Förvänta dig inget.
-
Tomas Brolins målgest
-
Tomas Brolins målgest
-
Tomas Brolins målgest
Jag är fullproppad med allsköns försvarsmekanismer allt från enskilda tankar till hela ideologier. Det komiska är ju att jag tror att förvsarsmekanismerna hjälper mig när jag på ett annat plan vet att de utgör ett hinder (det enda hindret?). Försvarsmekanismer är faschinerande, i viss mån patetiska men framförallt mänskliga.PopJimmy skrev:När jag titar på människor så ser jag deras små försvarsmekanismer, jag ser deras småskurenhet.
/Luipa
p.s. Jag ser inte din avatar. d.s.
Man is the missing link between primitive apes and civilized human beings.
- Konrad Lorenz?
- Konrad Lorenz?
Jag tycker det spys lite väl mycket galla över diverse försvarsmekanismer vi utger oss för att ha. Vadan detta? Psykiska mekanismer som är till för att försvara självet är väl någonting bra? Indoktrinering i all ära, men detta är ju löjligt.
Jag tycker det är intressant att läsa om din själsliga utveckling här på FF, Jimmy. Du pendlar, minst sagt. Keep it up, jag tror på dig.
PS. För att undvika relativism kan vi stryka "Jag tycker" ur varje mening.
Jag tycker det är intressant att läsa om din själsliga utveckling här på FF, Jimmy. Du pendlar, minst sagt. Keep it up, jag tror på dig.
PS. För att undvika relativism kan vi stryka "Jag tycker" ur varje mening.
Våra försvarsmekanismer är inte anpassade till det samhälle vi lever i idag. De har inte utvecklats lika fort som all teknik som vi omger oss med. Detta innebär att vissa mekanismer är till vår nackdel. Det är bara att se på hur många som är överstressade och utbrända.
Men det går att träna sig på att utnytja sina försvarsmekanismer på rätt sätt.
Men det går att träna sig på att utnytja sina försvarsmekanismer på rätt sätt.
Återgå till "Tankar och känslor"