Pilatus skrev:Algotezza skrev:Tyvärr gick operationen inte bra. Bråcket gick upp igen. Är hemma för tillfället. Ny operation tidigast på måndag. Då i Malmö. Men jag håller humöret uppe och deppar inte ihop. Det är som det är. Det blir inte alltid som man vill. Jag är nog lite åt stoikerhållet.
Jag var tvungen att läsa på och jo det skall gå att göra något åt ett recidiv, kirurgen lägger in ett syntetiskt nät för att förstärka den försvagade bukväggen. Jag förmodar dock att de redan har gjort så. Vid återfall väljer kirurgen en metod som inte användes förra gången, säger Google AI. Om man opererats med öppen teknik först, används oftast titthålsteknik vid ett återfall för att kunna lägga nätet i ett annat skikt och undvika ärrvävnad. Ursäkta, kanske är sådana här funderingar helt tokiga. Jag blev fundersam och hoppas naturligtvis att kirurgen har en plan B som fungerar. God bättring.
Nätet de lade in via titthålsoperation höll inte. Vi får se hur det blir den här gången. Tredje gången gillt...