Blev lite äcklad idag.
Tog en runda till IKEA. Det första jag möts av när jag kommer in genom snurrdörren är JUL. Julgranar, snö, julprydnader, julprylar, älgar och tomte.
Det är ca två månader kvar till julafton. Sure, jul är producenternas paradis. Jul, idag, kan likställas med extrem konsumtion. Men är inte detta smaklöst. Redan?. Det var ta mej fan sommar föra veckan.
Redan jul?
Moderator: Moderatorgruppen
Det mest intressanta är att människor slås av denna absurditet ungefär samma tid (type, inte token) varje år. Det börjar bli lite av julstämningen att äcklas över hur tidigt alla affärer börjar julskylta, att ta sig för pannan och utbrista "Men herregud! Nu är de igång igen! Hela julstöket har ju blivit en högtid till Mammons ära, inte Jesus! Nej, tro om man skulle ta och fira jul utan julklappar i år. Ja, det tror jag! Jag köper bara nått litet till barnen... och hustrun då, och kanske farmor..."
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...
Jag brukar aldrig köpa julklappar.
Det är så jobbigt och för mig betyder det så lite. Kanske skulle börja göra det om jag verkligen upplevde att det betydde jättemycket för alla runt omkring mig, men jag har aldrig känt det heller, i alla fall inte från de jag brukar spendera jul med.
Det är så jobbigt och för mig betyder det så lite. Kanske skulle börja göra det om jag verkligen upplevde att det betydde jättemycket för alla runt omkring mig, men jag har aldrig känt det heller, i alla fall inte från de jag brukar spendera jul med.
Jag ger samtliga rätten att fritt använda eller bygga vidare på allt eller delar av det jag skriver i mina foruminlägg, utan krav på att ange mig som upphovsman eller fråga mig om lov.
Julafton på väg ja..
Saker åker upp hit och dit och visst kan man reta sig på det.. speciellt om man som mig inte uppskattar julen men det är i grund och botten bara pengar, de ställer ut krimskrams såpass tidigt för att dom kan, dvs. folk köper skiten ändå så varför inte utnyttja chansen till pengar?
Fördelen med julafton i mina ögon skulle vara maten..någon julstämning har jag inte upplevt sedan jag var 6
Saker åker upp hit och dit och visst kan man reta sig på det.. speciellt om man som mig inte uppskattar julen men det är i grund och botten bara pengar, de ställer ut krimskrams såpass tidigt för att dom kan, dvs. folk köper skiten ändå så varför inte utnyttja chansen till pengar?
Fördelen med julafton i mina ögon skulle vara maten..någon julstämning har jag inte upplevt sedan jag var 6
Återgå till "Tankar och känslor"