Hej, är det okej om jag tar livet av mej?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 08 apr 2007 21:24

Skyline skrev:
Kristeva skrev:Var är Tony?

Jag hoppas han inte gjort något dumt.

Jag lever än, men väntar på smällen (som någon Winnerbäck sa)

Jag är bitvis fast i Främlingens tunga grepp, bitvis död men vaken. Därför jag kommer och går (för det mesta går) på detta forum.

Mamma, pappa, farfar, bror, andra som bryr sig. Jag vet att ni vill mig väl, och jag vet att ni vill att jag ska trivas i denna värld. Och har egentligen alltid älskat er, även om jag jag kanske inte alltid visat det, kanske för att Du pappa, ibland druckit och sagt saker som inte är så trevliga. Men jag förlåter Dig för det. Jag är så trött av främlingskapet av äcklet, så förföljd av Främlingen. Jag är inte psykotisk, jag bara säger som det är, h*n har alltid varit ute efter min hjärna. Och jag är alltid rädd, vet inte exakt för vad, men snart spelar det inte längre någon roll.

För jag önskar, att denna hemska Tobias Johansson-historia, snart är slut. Jag har länge velat ut, från mitt livs otrevliga eskapader.

Jag är i Främlingens grotta, och i min vision, är den enda vägen ut, metaforiskt talat, snälla skjut.. snälla, skjut.

Neede in the hay
Yes, I wanna die
Needle in the hay
Contemplating how to commit suicide
Needle in the hay
and the angst is in me
Needle in the hay
I truly wish the real knife was in me

Mm.. M..
Jag är van vid att vara rädd
Jag är van vid att vara förföljd
Van vid att vilja dö
Van vid att se bilder i huvudet
Van vid att vilja spotta på allt och alla
Van vid att leva i konstant ångest

Jag är 19 år och är van vid att vara en mental slav för Främlingen.

Jag har en sån konstant inre blödning av ångest.

Men jag ångrar nästan inget.

Bara att jag inte sköt mig, de där njutningssekunderna med glocken mot tinningen. Nu är glocken borta, men Svampen  står kvar, men snart, inte jag?

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 08 apr 2007 21:26

dubbelpost

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 08 apr 2007 21:33

Skyline skrev:
Fundera inte på att ta ditt liv. Fundera på vad det finns för gott att uppleva här i livet.

Tack för ditt meddelande Skyline, och speciellt de citerade orden. Jag ska berätta för Dig vad jag vill göra:

1. Få ordning på mitt kaotiska inre liv
2. Fixa gymnasiekompensen
3. Gå någon yrkesutbildning till något nice jobb
4. (När jag är 25). Flytta till något land det är nästan alltid varmt och engelska är officiellt språk, och driva någon sorts butik där, gärna en tobaks och spel-butik. (får lite cash när jag fyller 25 som jag tänkte använda för försöka uppfylla den drömmen, om jag lyckas leva till jag är 25).

25 känns som den "magiska" åldern i mitt liv. Om jag lyckats leva tills jag är 25 har jag en naiv känsla av att livet kommer vara hyffsat därifrån.

Låt mig vara naiv. Snälla.

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 08 apr 2007 21:40

Wintran skrev:Jag tror främlingen bara är en mental hang-up, likt undermedvetna tvångstankar. Det är ingen utomstående främling, ingen han/hon, det är bara du själv. .

Problemet är att jag inte lyckas tro på det där, själv.

Känns som att antingen måste jag döda Främlingen (hur man nu dödar en sån mäktig gestalt), eller så kommer Främlingen indirekt döda mig (självmord pga Främlingen, Främlingen har då vunnit).

Tony VS Främlingen.. =|

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 08 apr 2007 22:49

Tony The Pony skrev:
Skyline skrev:
Fundera inte på att ta ditt liv. Fundera på vad det finns för gott att uppleva här i livet.

Tack för ditt meddelande Skyline, och speciellt de citerade orden. Jag ska berätta för Dig vad jag vill göra:

1. Få ordning på mitt kaotiska inre liv
2. Fixa gymnasiekompensen
3. Gå någon yrkesutbildning till något nice jobb
4. (När jag är 25). Flytta till något land det är nästan alltid varmt och engelska är officiellt språk, och driva någon sorts butik där, gärna en tobaks och spel-butik. (får lite cash när jag fyller 25 som jag tänkte använda för försöka uppfylla den drömmen, om jag lyckas leva till jag är 25).

25 känns som den "magiska" åldern i mitt liv. Om jag lyckats leva tills jag är 25 har jag en naiv känsla av att livet kommer vara hyffsat därifrån.

Låt mig vara naiv. Snälla.

Skönt att höra att du är okej, kul att du uppskattade min meddelande.

Mycket bra framtidsplaner du har. Jag tycker att du skall försöka av hela din kraft att uppfylla dessa mål.

Jag som är troende på Gud,  tror också att människor kan bli besatta av demoner från satan. Det låter som om det skulle kunna vara det som hänt dig, tror jag. Har du hållit på med några ockulta saker någon gång?

Jag har läst och hört om folk som blivit befriade från inre demonliknande saker genom att kristna människor bett för dom. Jag vet genom egen erfarenhet att bönen kan vara väldigt kraftfull, vilket också styrks i bibeln:

"Mycket mäktig och verksam är en rättfärdig människas bön” (Jakob 5:16).

Bibeln berättar en del om besatta människor som Jesus befriade. Det skivs om det i bl.a Markusevangeliet om du vill läsa.

Du kanske inte vill att jag drar in något som har med Gud att göra i din situation, isåfall får du säga till. Men jag rör mig mycket i kristna sammanhang och där sker mycket fantastiska ting.

/Skyline

Angelina

Inläggav Angelina » 09 apr 2007 00:33

Håll ut tills du är 25 iaf då. Se det som ditt enda mål, att leva tills dess, du behöver inte göra mer. Om du fortfarande vill dö då, kontakta oss igen.

Vem är främlingen?

Skyline, jag tror att du är en demon utsänd av Satan.

amy

Inläggav amy » 09 apr 2007 14:25

jag vill dö, men jag har ingen fri vilja, så jag kan inte. och även om jag hade fri vilja skulle jag ändå inte kunna dö för att jag inte finns.

Angelina

Inläggav Angelina » 09 apr 2007 14:33

Men Amy....
Varför finns du inte?

Användarvisningsbild
bumbimys

Inläggav bumbimys » 10 apr 2007 00:19

Jag tycker det är fel att ta livet av sig eftersom jag personligen tycker att det är fel att ge upp men jag förstår varför man gör det och vad ska man göra om man har så himla mycket ångest i sig så man inte vet vart man ska ta vägen.
Varför hata när man kan älska? Ta hand om varandra. Peace

Varney

Inläggav Varney » 10 apr 2007 07:50

det är bara nys från makten att det är fel att ta livet av sig.
du kan alltid göra något för produktionen.
vad är det som säger att det inte är skitmodigt? om jag vore alv skulle jag prova det någon gång.. men jag "har inte tid" och för stor dödsångest som det är nu.

anonym90l

Inläggav anonym90l » 10 apr 2007 23:06

Att ta livet av sig är den fegaste sättet att lösa problem

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 11 apr 2007 06:53

Bara man blir tillräcklig gammal,
så får man tillräckligt med värk lite här och varstans,
och blir därmed påmind om sin egen skörhet, sin förgänglighet.

Då hinner man vänja man sig vid tanken,
och blir mindre rädd för döden,
så att man kan nästan skratta åt den.

Det har ni där, som är lite yngre, att se fram emot.

Jag provade på självmord en gång, i tonåren,
det gick inte så bra.

Det är jag rätt glad över i efterhand,
även om jag aldrig riktigt blev det jag ville bli.

Livet är en berg och dalbana, det finns bra ögonblick värda besväret.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 11 apr 2007 11:38

anonym90l skrev:Att ta livet av sig är den fegaste sättet att lösa problem

Löser man problem alls?

För mig som menar att reinkarnation är sannolik, innebär självmord att man ställer till det för sig postmortalt, plus att man kommer att inkarnera på nytt för att konfronteras med problemen tills man löst dem.

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 11 apr 2007 11:53

Jörgen skrev:Livet är en berg och dalbana, det finns bra ögonblick värda besväret.

Bra sagt Jörgen!

/Skyline

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 28 apr 2007 19:47

Angelina skrev:
Vem är främlingen?

Skyline, jag tror att du är en demon utsänd av Satan.

1. En demon utsänd av Satan ?

2. Skyline? Skyline? SKYLINE?! *jikez*

Återgå till "Tankar och känslor"