In behov av hjälp från de lärde

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 02 dec 2007 22:11

A skrev:Okej.

Antingen är det PopJimmy som spökar, för det är ungefär samma känsla jag erfar, men med andra ord. Eller så är det någon annan... är det du på bilden?

Är det jag på bilden? Vad menar du?

Jag menar de bilder jag "av en slump" sparat på datorn när jag inte haft något att göra.

A

Inläggav A » 02 dec 2007 22:18

Jo jag förstod det.. nä nu menade jag faktiskt ansiktet i rött som delar upp sig i två som är din presentationsbild.

Minded

Inläggav Minded » 02 dec 2007 22:18

Aikido har stor plats i mitt liv. Det är en kampkonst som är ganska inriktad mot att allting kan vara bra. Syftet med aikido är att omintetgöra själva kampen.
Och jag har hela tiden velat bli bättre på det. Jag har också en thing för att plocka isär grejer. Mitt sökande efter aikidos kärna har lett mig dit jag är idag. Logiskt så ser jag ingen skillnad mellan aikido och kommunism, eller utbildning och dans. De fungerar på samma sätt.

Och sen förhållandet till mig själv. För jag fungerar också på samma sätt som allt annat. Normalt så avskyr jag rutinarbete. Svårt att sätta ord på det exakt, men sånt som inte ger mig något. Jag har valt vad jag har varit intresserad av och gjort det, annat har man varit tvungen att tvinga i mig. Men återigen, att förstå något och att vara något. Jag börjar sakta inse att det jag kan göra för att.. tja, typ utvecklas vidare inom något relevant, är att meditera. Att göra allting till meditation. Eller låta gud styra mina steg. Eller lita till ödet. Alla de där... På en nivå känns det rätt tradigt. Men jag vet att jag måste igenom det.

Fråga, har du tagit något iqtest någon gång? Jag har på någon nivå känt mig avskärmad från folk större delen av livet. Jag har känt mig annorlunda. Känner mig. Och, tillbaks till förhållandet till mig själv, jag har bannat mig själv för det. Jag har offrat det mesta jag har kunnat av mig själv för att kunna känna mig hemma... Nu börjar jag sluta med det. Får se vart det leder. Jag kvalade in mig till mensa för något år sen. Och jag känner igen mig i en hel del av vad de personerna pratar om och tycker, känner. Det fick mig att inse att det ändå kanske inte var något fel på mig. Typ. Anyways, folk som kan relatera till en är rätt trevligt att ha någonstans..

Explorer

Inläggav Explorer » 02 dec 2007 22:33

Du är en stackars jöns Minded. Bara en sån sak du vill kvala till Mensa visar hur urbota dumt du är ute.
Du är ett stackars offer då andra dikterar dina villkor, som ultimata ser du Mensa eftersom detta är någonting utanför dej själv som du kan referera till. Men tänk Minded, du träffar en skön brud och hon kräver inga mensatester, hur vore det?
Har träffat några Mensa-typer irl och blev inte imponerad.
De här Mensanollorna tränar sej till IQ-tester, dessa tester är bara blaha.

Nog om detta, måste ta en busgrogg, cola+brännvin

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 02 dec 2007 22:38

Explorer
Äre såhär du letar efter dina spegelspillror ?!  :lol: Hit me flaskan !

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 02 dec 2007 22:41

Jag har aldrig fattat hur det kan vara "smart" att slösa bort en massa värdefull tid på att ta ett onödigt djävla prov? Finns betydligt smartare, mer intelligenta, grejer att göra av sin tid.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Explorer

Inläggav Explorer » 02 dec 2007 22:51

Bz, du imponerar inte, måste höja dej 2 steg, minst.

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 02 dec 2007 22:56

Explorer skrev:Bz, du imponerar inte, måste höja dej 2 steg, minst.

Skönt, då är vi ens om en sak.  :)

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 02 dec 2007 22:59

För att återgå till tråden: passa er för religiös begreppsbildning, psykoserna väntar i den ändan av spektrumet och dessutom är det bara dessa ständiga återvändsgränder där transcendensen skulle ha funnits. Dags att acceptera och gå vidare. Läs nåt matnyttigt istället och bygga sig ett fundament som håller.

Explorer

Inläggav Explorer » 02 dec 2007 23:07

Väntar ivrigt på en psykos (har aldrig haft), vill vara galen en stund och få Stesolid och en varm sköterska som utstrålar mänsklig värme. Varför finns ej dessa kvinnor ute på offentlig bjudgivning, offentlig marknad eller har jag fattat fel?

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 02 dec 2007 23:09

Keep on dreaming, tror du på fullaste allvar att någon skulle ta hand om dig då ?  :D

Explorer

Inläggav Explorer » 02 dec 2007 23:12

Ja, vi har ju allmän offentlig sjukvård. Eller vad trodde du nörd?
Gå genom basic grabben!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 02 dec 2007 23:17

Det sabbar inte trippen lite att ett gäng poliser trycker upp stessar i röven på en? Det blir ju nästan automatiskt den vägen man tvingas ta för att komma fram till sköterskan, man saknar ju sjukdomsinsikt när man är psykotisk varför man sällan brukar vilja söka hjälp. Nej, man håller sig undan tills man kraschat och verkligen inte klarar längre, eller när lever och njurar pajat.

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 02 dec 2007 23:18

Och vad skulle göra dig mer viktig än mig i fallet ? Att du har ett arbete kanske.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 03 dec 2007 00:47

Minded: Okej. Fick 125 p sist jag gjorde en, men jag tror jag drog ut mer på tiden än man fick. Jag tycker IQ-tester är lite tvivelaktiga. Varje gång jag blir "insiktsfull" får jag dyslexi. Människor som jobbar mycket med vänster hjärnhalva tycker "filosofiska" människor är "vulgära" och vice versa äcklas de andra av detaljer.

Imorse när "mamma gick in i mitt rum", "väckte mig" vill säga, befann jag mig i ett gränsland mellan "dröm och vakenhet", och svarade på en fråga "-nej, det spelar ingen roll för de fyller år samma dag.." som en självklar logisk förklaring på själva "rummet" i frågeställningen. Det är svårt att förklara. Det verkar som om "förvirrade" människor överskrider "synonymer" och använder sig av "metaforer" för att gå in i en alternativ "fantasivärld". Fattar ni vad jag menar?

A: Nej, det är inte jag på bilden.

Avantgardet: Du nämner ofta "psykoser". Vad menar du egentligen med en "psykos"?

Återgå till "Tankar och känslor"