Hej, är det okej om jag tar livet av mej?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 23 sep 2007 13:31

Tony The Pony skrev:
Min farmor och farfars bror tog livet av sig, 1- plastpåse, 2- hängde sig.

Jahapp, nu har även min farfar tagit livet av sig med hjälp av en plastpåse.. älskade den mannen..

Men jag försöker komma ihåg en av epikurismens viktigaste lärosatser för att lindra denna svåra plåga:

"
Those who possess the power to defend themselves against threats by their neighbors, being thus in possession of the surest guarantee of security, live the most pleasant life with one another; and their enjoyment of the fullest intimacy is such that if one of them dies prematurely, the others do not lament his death as though it called for pity."

eller har jag missuppfattat den lärosatsen totalt - jag kanske borde bryta ihop alldeles?

jävla skitliv!

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 23 sep 2007 20:14

höhöhöh kolla jag är 178 år och leker med en jävla plastpåse. OJSAN NU DOG JAG! OSIS.

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 24 sep 2007 22:40

Tony The Pony skrev:grejen med svaret på den sista frågan är att ingen verkligen bryr sig om någonting.

Där tar du fel Tony. Jag hoppas du kommer möta någon av alla de människor här i världen som faktiskt bryr sig om andra. Leta inte på internet, där är många inte sig själv och ofta oseriösa. Du verkar liksom  jag haft ett jobbigt och ostadigt liv men du verkar dock ha det mycket värre. Jag hoppas du någongång kan finna ro livet genom något eller någon.  

/SKYLINE
Meningen med livet är att leva det..  /DS

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 27 sep 2007 17:37

Tack för inlägget Skyline! Jag är heltidspatient på "psyket" nu igen, börjat att leta efter egen bostad, för att komma bort från far min. Det finns hopp!

Användarvisningsbild
Anarkoman

Inläggav Anarkoman » 27 sep 2007 18:25

Okej det kan hända att jag inte riktigt hajjat den här tråden.

Hur länge har du velat dö? om du velat dö en längre tid så råder jag dig att dö. Men som någon sa: Självmord är en permanent lösning på ett temporärt problem.

Men om problemet är Livet i sig så är det visserligen temporärt, men det varar ju hela livet, alltså kan du bara fly problemet genom döden. Jag har också haft självmordstankar, men när jag kollar på din situation så kan jag sk(r)atta mig lycklig.

Jag fattar inte varför folk, i självmordstrådar, håller på och: "Nej, dö inte, livet är för värdefullt" eller "självmord är fegt" etc etc. Fjanterier! Vad fan vet ni om det lidande trådskaparen upplever? Ingen, och jag menar ingen, har rätt att kräva livet av någon annan, lika lite som någon har rätt att kräva döden!

Om du tar självmord så är du inte feg, du löser ett problem. Om du är helt F*cked up i huvudet och kommer lalla in och ut ur psyket är det kanske inte värt att leva? DU kan ju alltid bli knarkare först, dö sen? Droger får en att må bra, och det verkar ju inte som om du har så mycket att förlora, eller hur? Ta en fet holk och fundera lite på saken. Fast det är inget man ska rekommendera en psyksjuk, jag vet. Men man måste fan vara bra jävla fuckad för att inte kunna dö ändå..

Aja, om du nu vill dö skönt och smärtfritt rekommenderar jag Heroinöverdos. Ska vara den skönaste döden man kan uppleva, då det stänger av syretillförseln till hjärnan och man egentligen inte märker att man dör. Man glider bara in liksom. Annars kan du ju köra den lite mer hardcore, lätt psykotiska, ted-gärdestadvarianten. Hoppa framför ett tåg. Du kommer iallafall sätta myror i huvudet på folk efteråt haha vem fan väljer att splasha sig framför ett tåg som inte heter Ted Gärdestad liksom?

Drunkna ska vara rätt behagligt också, men det är ju lite panik och sånt precis innan. Det tuffaste är helt klart att hälla bensin på sig och tända på som de sydvietnamesiska munkarna när dom demonstrerade mot vietnamkriget. Vill du chockera så gör du det på ett öppet torg, men se till att vara snabb för farbror blå kan komma och förstöra (om det händer kan du försöka få lite bensin på dom också så dom lär sig nåt) Och misslyckas inte då, häll en hel dunk. Lite segt att bara bränna sig halvt ihjäl och ligga och grina och skrika. Nej ska du brinna så ska du brinna utav bara fan!

Aja, happy suiciding!

MVH

Anarkoman
"Alla människor vill andas men ingen kan andas och många säger: Vi skall andas sen och de flesta dör inte för de är redan döda" - Paris -68

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 27 sep 2007 21:26

Tony The Pony skrev:Tack för inlägget Skyline! Jag är heltidspatient på "psyket" nu igen, börjat att leta efter egen bostad, för att komma bort från far min. Det finns hopp!

Väldigt skönt att höra Tony. Lycka till med detta och håll mig gärna uppdaterad.

Mvh

SKYLINE

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 sep 2007 17:38

Tony The Pony skrev:Tack för inlägget Skyline! Jag är heltidspatient på "psyket" nu igen, börjat att leta efter egen bostad, för att komma bort från far min. Det finns hopp!

Ja, vägen via  "psyket" kan vara ett sätt att frigöra sig från föräldrar (av alla slag).

Jag är glad å dina vägnar - det var tämligen desperat ton i en del av dina inlägg som gjorde mig frustrerad: hur kan man stötta någon via inlägg på ett forum?

Och hur vet man vad som är teater resp. verklighet när man bara har ord på en skärm?

A
Algotezza aka Algotezza

yy

Inläggav yy » 30 sep 2007 04:01

Det gäller att prata bort det, mycket - och med många människor.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 30 sep 2007 15:26

yy skrev:Det gäller att prata bort det, mycket - och med många människor.

Så löses det upp?

A
Algotezza aka Algotezza

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 30 sep 2007 16:00

yy skrev:Det gäller att prata bort det, mycket - och med många människor.

Här går Du emot den personal inom psykiatrin som jag pratat med.

/ /

T: Min pappa pratar med nästan alla han kommer i kontakt med om det här med farfar
P: Mm, det är ju inte så bra. Bättre att inrikta sig på att prata med en person.

/exakt, ungefär /.

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 30 sep 2007 16:54

lite offtopic, men ändo:

Dvärgar med yxor

vad säger det er? kan verkligen inte sluta tänka på dvärgar som springer runt och hugger folk med yxor. Det kommer speciellt när jag försöker lista ut motståndarens uppställning i Mastermind - tankarna far helt enkelt iväg till dvärgar som hugger personer, och ofta präster, med yxor!.

SPLASH!  :shock:

edit: Egentligen började det med att jag vaknade tidigt en morgon och kunde inte somna om för jag såg en film i huvudet där min farsa högg ihjäl en präst med en yxa -

SPLASH är alltså ljudet då blodet stänker

Tony The Pony

Inläggav Tony The Pony » 30 sep 2007 17:24

Förlåt mig - ibland bubblar jag på för mycket.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 30 sep 2007 17:50

Tony The Pony skrev:lite offtopic, men ändo:

Dvärgar med yxor

vad säger det er? kan verkligen inte sluta tänka på dvärgar som springer runt och hugger folk med yxor. Det kommer speciellt när jag försöker lista ut motståndarens uppställning i Mastermind - tankarna far helt enkelt iväg till dvärgar som hugger personer, och ofta präster, med yxor!.

edit: Egentligen började det med att jag vaknade tidigt en morgon och kunde inte somna om för jag såg en film i huvudet där min farsa högg ihjäl en präst med en yxa -

Gimli & Co?

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 30 sep 2007 18:47

Tony The Pony skrev:lite offtopic, men ändo:

Dvärgar med yxor

Har festen börjat? Utan mig?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 30 sep 2007 20:44

Algotezza skrev:hur kan man stötta någon via inlägg på ett forum?

Och hur vet man vad som är teater resp. verklighet när man bara har ord på en skärm?

A

"hur kan man stötta någon via inlägg på ett forum?" Det går allt tror jag men bara i vissa fall. På något serisöa sidor som denna och där man har ett litet förtroende för folk man snackar med. Då kan man stötta människor som har det svårt och jag tror att det kan hjälpa, lite iaf. Man får ju hoppas på det bästa. Det skadar iaf inte vilket mycket annat på internet gör som pokerspel, , internetmobbing, porrindustrin mm.

SKYLINE

Återgå till "Tankar och känslor"