Vad är viktigast för DIG ??

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 24 jul 2006 21:26

att börja med. synd att många av svaren inte ens är en mening ;(

jag tro inna, att det som är det vikitsta för mig, var saker,
som du ägder,, en av osaker till deta är att jag alti har varit gansa ensam,

men nu på sitonde, jo, bara dom sita månade så har jag förändas,

jag käner att jag har börja förstå värdet av väner, och det gör mig ennu mer ensam,:(
sedan så tänka jag väldit mycket på livet,,mm (osaken till jag har kommit hit) och minna tanka som inge kan ta i fårn mig betyder mäst för mig,
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

DELETED

Inläggav DELETED » 24 jul 2006 21:43

DELETED

Rising
Moderator

Inläggav Rising » 25 jul 2006 14:13

Min stora dröm, min allra mest innerliga önskan... Det vore att bli en punkflickas pojkvän. Alltså inte nödvändigtvis en tjej som lyssnar på punkmusik, men någon av alla de där eldstjälarna som lyckas kombinera egenskaperna att å ena sidan inte bry sig ett skit om meningslösa konventioner, för att å andra sidan brinna med ett helt gränslöst engagemang för det hon tycker är viktigt, vare sig det handlar om politik eller kultur. Jag skulle vilja dela hennes engagemang; uppmuntra henne, hjälpa henne och kunna känna mig stolt över hennes framgångar i medvind och kämpaglöd i motgångar. Vilja värma mig i hennes glöd, låta henne visa vägen med sin gnista. Förtäras - om så nödvändigt - i hennes bålverk.

Tyvärr är sådana tjejer few and far between i min ålder, och de som finns har förstås också en naturlig aversion mot mesar som jag.

Så... det viktigaste för mig som finns inom räckhåll? Tja, jag önskar väl samma sak som alla andra: Att få ett brejk, att få en andra chans, och att få kittlas av ett lagom spännande äventyr.

Men... vad är det viktigaste av mig i mitt liv nu, det som jag lever?

Äh, jag har ingenting. Jag är inte stolt över något jag gjort, jag gillar inget jag ser i spegeln, jag värderar inget i min ägo. Men jag finner stor njutning i varje skratt som undflyr mina läppar. Så; "att ha kul", I guess.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 25 jul 2006 15:16

Rising jag kan skriva under på precis varje mening.

Djens

Inläggav Djens » 25 jul 2006 15:27

Det viktigaste är det som kommer med kärlek!

känslorna är det viktigaste för mig.

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 25 jul 2006 20:35

Djens
Håller med dig, det är våra tanka och känlsor som har ett värde,
även om du har allt, som går att får med penga,,
men inga väner som brys sig om dig, eller något hopp och tanka,
så är du nog extremt ensm, ;(

får mig att tänka på en film som handla om detta,
glasblåsaens Baran

handa om ett par baran lever först väldit fatig, men hade fäldra som byde sig om dom,
    sen blev dom kinapade,och förd till några som vad dom allt möligt men inte bryde sig om dom... .... ..... .......
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd

www: Fig.Maxxflow.com

Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Kapten Kidd

Inläggav Kapten Kidd » 11 aug 2006 21:46

Mycket intressant läsning på dessa forum och i denna tråd... Har nyss hittat hit och det finns otroligt mycket läsvärt!

Mitt svar på titelfrågan i denna tråd skulle nog vara "mening", d.v.s. att försöka leva ett så meningsfullt liv som möjligt är nog viktigast för mig.

Jag tycker man hela tiden överväldigas av känslor av meningslöshet och i olika situationer frågar jag mig ofta "är detta verkligen meningsfullt? Varför gör jag egentligen detta?".

Något som skulle kunna vara meningsfullt är givetvis ett förhållande, d.v.s. att man lever för sin flickvän/fru samt sina barn (om man nu skulle ha några). Ett arbete där man känner att man gör nytta tror jag också skulle kännas bra och meningsfullt. Tyvärr är jag dock singel och dessutom student...

jaganonym

Inläggav jaganonym » 11 aug 2006 21:52

Mina laster. Mitt liv hade imploderat utan dem.

Advocate

Inläggav Advocate » 12 aug 2006 13:12

Att utröna vad som är ursprunget till min frustration över min tillvaro, att söka efter min egentliga intention där djupt inne, vad den än må vara, och sedan driva på och pressa denna intention. Manifestera mina viljor i min vardag.

marlon

Inläggav marlon » 12 aug 2006 22:29

Viktigt för mig är att försöka hitta någon sorts mening i tillvaron. Inte nödvändigtvis någoting som gör mig lycklig, huvudsaken är att det händer någonting. Om det inte gör det drabbas jag av en känsla av likgiltighet.

Användarvisningsbild
Kvadett

Inläggav Kvadett » 21 aug 2006 18:29

Tron på mig själv.

Tron på mig själv för att om jag är svag i grund och botten som männsiska, behövs inte några större motgångar i livet för att man ska bli nedbruten på ett sätt eller annat.

Värdesätter ju mycket saker, och mycket saker är ju viktiga, skulle ju kunna skriva "min familj" "min hälsa" "mitt jobb" osv. och visst är detta saker som är högst älskvärda men om man då säger att en familjemedlem skulle gå bort, och jag är psykiskt svag, så kommer fallet bli bra mycket hårdare.

I grund och botten handlar det ju trots allt om att överleva och att kunna leva lyckligt.

Saker som då betyder "mest", eller mycket för mig annars är te.x

Familjen
Min hälsa
Min frihet
Gräs

Sista alternativet lät rätt roligt i sammanhanget kan jag förstå, men det är en krydda i vardagen många gånger.
Har dock haft ett uppehåll på över två månader nu då jag är i ett skede där jobb-byte kan bli aktuellt samt urinprov.

Prioriteringar broder, prioriteringar.

Användarvisningsbild
mattemannen
Kontakt:

Inläggav mattemannen » 24 aug 2006 02:26

Bifrost skrev:Syfte, Mål, Insikt.

Mening

Det är precis vad jag tycker. :)

Och sedan så tycker jag ju givetvis att det är viktigt med välmående, dvs att man ska kunna trivas med sig själv och kunna acceptera sig själv.

Katana

Re: Vad är viktigast för DIG ??

Inläggav Katana » 12 okt 2006 00:10

Löööv  :smt049

Återgå till "Tankar och känslor"