Den rätta?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Djens

Inläggav Djens » 13 dec 2006 12:43

offe skrev:Den rätta finns. Lyckas man inte få till det första gången, ser Gud till att man hittar varandra igen efter många år.

Haha, det här gillar jag. Det är nästan så att jag funderar på att bli religiös om det är sant  :)

Gaston, jag känner inte till din situation men själv är jag sådan att jag oftast värderar ideen om någonting högre än vad det faktiska resulterar till. Ibland hör jag analogier, gräset är grönare etc. Jag menar inte att männsikor inte behöver värme och närhet men att ideen om att ha det är överskattad. Vidare tror jag att den olycka man kan känna inte bottnar i frånvaron av närhet utan i frånvaron av den ideationella närheten.

När jag har närhet tänker jag tyvärr inte så mycket på det och längtar istället till de tillfällen när jag får vara helt ensam.

Hoppas att det ger sig Gaston, man får känna sig krossad. Det är mänskligt!

gråa hår
Kontakt:

Re: Den rätta?

Inläggav gråa hår » 19 dec 2006 22:15

Gaston skrev:Finns den rätta? En till varje människa? Vad gör man om man tror sig veta ha träffat den rätta personen men ens känslor inte blivit besvarade? Kan man komma över den rätta och isåfall hur?

En till varje människa är väl inte säkert och heller inte nödvändigt, men några rätta borde ju finnas eftersom vi har funnits nån tusen år. Så tror jag att man trivas med fler än en. Dvs du kan säkert passa bra med flera stycken

Mon ami

Inläggav Mon ami » 19 dec 2006 23:05

Kan det vara så, om nu den rätte existerar, att vissa inte är den rätte för någon och samtidigt heller inte har en "den rätte" att möta?
Bitter, cynisk, avundsjuk, missunnsam, fördömande.

Rafael

Inläggav Rafael » 20 dec 2006 01:54

Varför är det så egentligen? Varför vill man ha det man inte kan få så mycket mer än det man kan få? Så har det ju varit sen barnsben, den där coola actionfiguren för 600 kronor som man aldrig kunde få, men man längtade ihjäl sig efter att få leka med den.

Success is counted sweetest
By those who ne'er succeed.
To comprehend a nectar
Requires sorest need.
Not one of all the purple host
Who took the flag to-day
Can tell the definition,
So clear, of victory!

As he, defeated, dying,
On whose forbidden ear
The distant strains of triumph
Burst agonized and clear