Pseudo intellektuell

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Minded

Re: Pseudo intellektuell

Inläggav Minded » 19 jan 2011 21:28

Minimaxitiger skrev:Pseudo intellektuell

Var en beskrivning som av någon anledning poppade upp från mitt undermedvetna.

Nytt namn firade sitt 500'de inlägg med tråden /Filosofi/Kritiek av plattformen Filosofiforum/
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=8238

nytt namn skrev:Som mitt 500:e inlägg, så skulle jag vill[...]

nytt namn skrev:Är alla dessa idiotiska pseudo-debatter allt vi har att erbjuda varandra?

Minded skrev:
nytt namn skrev:Jag skulle här kunna säga att era intentioner är ologiska, onda, äckliga, ovetenskapliga, oreligiösa och sämre. Men jag gör inte detta nu, eftersom detta motverkar själva syftet med kunskapsproduktionen.

Jag skulle kunna säga att eran respons är ignorerande, kritisk, maktkonserverande, men jag för inte detta nu, eftersom detta motverkar själva syftet med kunskapsproduktionen.

...Det är tur att han ju egentligen inte säger de där grejerna.. ..ööhh..

Minimaxitiger skrev:Började spinna vidare på tanken och funderade än en gång varför det verkar vara så viktigt för vissa människor att tala och tänka nedlåtande om andra.

Det beror av deras (hans) världsbild. Han tycker inte att andra än han själv är värda någonting.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 19 jan 2011 21:53

---

Användarvisningsbild
Minimaxitiger

Pseudo intellektuell

Inläggav Minimaxitiger » 19 jan 2011 22:08

Hej Lufier.

Det var meningen att vi skulle jobba där första gången. men tyvärr visade det sig att reglerna redan då var så hårda med arbetstillstånd så vi lyckades inte få något arbete.

Vi visste väl inte riktigt hur man skulle komma åt de illegala jobben heller.
Men vi var runt och sökte jobb, bla. verkstäder i Los Angeles.
Så det slutade med en långsemester vilket inte var fel heller...

En av mina vänner blev senare erbjuden jobb åt Volvo Los Angeles men tackade nej då han hunnit hitta en tjej här vid hemkomsten.

Dallas var den stad i Texas vi stannade till i, jag lyckades tyvärr krocka bilen vi körde men lyckligtvis blev ingen skadad eller att jag blev stämd då felet var helt och hållet mitt.

Dessutom hade jag det otroligt dåliga omdömet att köra småberusad, det var tillåtet på den tiden, och lockande för en yngling, men om Du klantade Dig som jag gjorde kunde det sluta med fängelse eller stämning eller både ock.

Jag hann bli lite små nervös när polisen kom, mest för att en av mina vänner var rejält bladig, men han pratade med mig och bedömde att jag inte var full bara salongs och var dessutom bussig nog att tipsa oss om att ta ut eventuella flaskor då bilen skulle undersökas.

Det var en ung polis som hade sin tjej med sig som valde att vara snäll med mig då det inte det blivit person skador.

Tur att det gick såpass bra och alkohol har jag sedan länge slutat med.

Vänligen

Minimaxitiger
Allt är möjligt det omöjliga tar bara längre tid

Lufier

Inläggav Lufier » 19 jan 2011 22:41

Det här intresserar mig mer och mer!
Min farfars far arbetade i Dallas i sin ungdom. Har ärvt ett signerat vackert fickur där hans namn står ingraverat
plus årtal och Dallas. Tur att han återvände till Sweden och gifte sig, annars hade inte jag funnits.

Har du varit i Houston?

Användarvisningsbild
Minimaxitiger

pseudo intellektuell

Inläggav Minimaxitiger » 19 jan 2011 22:48

Hej, har tyvärr bara passerat Huoston, intressant med Din farfar, har Du funderingar på att åka till Dallas / Texas?

Vänligen

Minimaxitiger

Lufier

Re: pseudo intellektuell

Inläggav Lufier » 19 jan 2011 22:56

Minimaxitiger skrev:Hej, har tyvärr bara passerat Huoston, intressant med Din farfar, har Du funderingar på att åka till Dallas / Texas?

Vänligen

Minimaxitiger

Nej, inte Dallas men Houston. Jag har släktingar där.
Jag har släktingar i Hartford Connecticut och Miami också.

Vad arbetade du med andra gången du var där?

Användarvisningsbild
Minimaxitiger

pseudo intellektuell

Inläggav Minimaxitiger » 19 jan 2011 23:00

Till Lufier: de andra gångerna jag varit i USA har jag inte ens försökt söka jobb utan bara semestrat.
Jag skulle gärna vilja åka och se mer av Nordstaterna samt Canada och Alaska.
Det verkar som om Du har alla möjlighter att besöka USA?

Vänligen

Minimaxitiger

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 19 jan 2011 23:34

---

Användarvisningsbild
Minimaxitiger

Pseudo intellektuell

Inläggav Minimaxitiger » 20 jan 2011 00:27

Till Lufier: Ursäkta, man skall aldrig anta vad det gäller människor. Jag hoppas att Du får möjlighet att besöka USA och Din släkt framöver.

Marko, det var ett intressant sammanträffande! Var det tjejer Du lärt känna via Ditt yrke?
Tänkte kanske på NASA + IT och att Du skrev att Du är duktig på Ditt yrke = ger fria fantasier från min sida.

Lustigt hur det kan bli ibland, hur stor är sannolikheten för en som inte bor där att lyckas träffa två stycken motpoler från den staden och dessutom attraherades dessa motpoler just av Dig!
Självklart tror jag på Dig har själv råkat ut för udda sannolikheter med tjejer.

Jag är definitivt ingen brudmagnet men av de relativt få tjejer jag haft har det slumpat sig att tre har varit poliser, kan inte förklara det mer med än att livet ibland är trevligt oförutsägbart.

Ja så är det, gott och mindre gott finns nog överallt.

Vänligen

Minimaxitiger

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 20 jan 2011 01:31

---

Användarvisningsbild
Minimaxitiger

pseudo intellektuell

Inläggav Minimaxitiger » 20 jan 2011 01:41

Hej Marko, hoppas det ordnar sig med jobb vilket det säkert gör.
Ursäkta om jag lämnar ett förslag utan att du frågat, har Du funderat på egen verksamhet?

Du verkar ha huvudet på skaft och det har blivit mycket enklare, lönsammare (mer kvar efter skatt) och tryggare (du kan ha kvar a-kassa) på senare år.

Dessutom finns mycket hjälp att få.

Varför vänta på en ny slavdrivare, bli Din egen?

Vänligen

minimaxitiger

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 20 jan 2011 03:03

---.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 jan 2011 03:54

Marko skrev:Intressant det där med verbalt kunna lära andra, jag är värdelös på att berätta muntligt om hur man ska hantera/laga en dator och det slutar med -äh, flytta på dig så ska jag trixa till det.. jag får ta en kurs i pedagogik.

Varför då? Jag såg just ett program där Simon och Thomas skulle skapa ett rum till Pernilla Wahlgren. Hon påminde lite om mig där. Jag kan inte riva väggar och jag vill inte ens göra sånt. Även om jag gillar resultatet. Jag tycker det bara är fint om någon fixar min dator. Jag tycker om att någon kan sånt som inte jag kan.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 20 jan 2011 04:43

---

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 jan 2011 05:02

Bara så du vet, Marko - jag blir helt trött i huvudet när någon försöker förklara något sånt för mig. Jag är katastrofalt ointrisserad av det. Men! jag har ju lärt mig att citera och t o m bädda in youtubeklipp. Jag tycker faktiskt att det var duktigt av mig.

Återgå till "Tankar och känslor"